Budget zadel voor hoge schoft

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:44

Met €500 kan je prima een 2e hands goed zadel kopen. Het eerste wat in mij opkomt bij hoge schoft is Kieffer. Die hebben een terug gesneden boom waardoor ze erg vaak goed liggen op paarden met een hoge schoft. Wel verstandig om even iemand er naar te laten kijken, dan weet je iig zeker dat het zadel goed ligt.

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:25

ik zou ook voor een 2e hands zadel gaan,
Zelf heb ik een JC dressuur met teruggesneden kamer en 3 puntensysteem tweedehands gekocht voor 250 euro, het ding was nog maar anderhalf jaar oud!! *D Zadelmaker voor de koop laten nakijken en het zadel was geheel in orde! (hij vond het een slimme koop)
Daarnaast heb ik een passier vzh gekocht voor 300, terwijl hij bij nieuwkoop zo'n 2000 heeft gekost! Deze is al wat jaren oud maar ligt perfect. (zadelmaker heeft ook deze geheel nageken en bleek ook helemaal intact te zijn)
DUS: verdiep je wat in zadels (types, merk, eigenschappen) en ga bij het kijken/passen kritisch te werk. controleer de boom, meet de maten enz. ( kijk even hier naar: http://www.youtube.com/watch?v=U2mKz0uP ... re=related gaat over zadel opmeten)

volgens mij fijne zadels zijn: Kentaur (heeft 3 puntensysteem met een ring, dus de druk wordt heel gelijkmatig verdeeld, verder een brede kussentunnel en een teruggesneden kamer) als ik een nieuw zadel ga kopen zorg ik ervoor dat het een Kentaur word.
JC (niet al te duur maar zeker fijne kwaliteit, 3 puntensysteem, teruggesneden kamer, het leer wil op ten duur wel wat verkleuren na een aantal jaar)
Passier, Kieffer, Stubben..

Heb je al een zadel gevonden?

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:27

ooh kleine edit voordat ik er een reactie krijg van :"kan nooit zijn dat die JC goed was"
Ik heb hem van famillie gekocht en die wouden wel een oogje dichtknijpen

angela26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:45

ik heb ervaring met de harry horse zadels l;icht erg goed maar weet niet hoehoog ze gaan met schoft ze hebben vrwisselbaar boom sysysteem er in deze zadel zij ook leuk van prijs ik heb de kunstof variant.
en deze lag op[ mijn paardje goed aar die had niet een hoge schoft je kan hier even over opzoeken het is een zadel dat ook wel lekker zit.
okee er zijn echt wel zadels die lekkerder zitten maar ja als het nu gaat dat het goedlicht op je paard en voor jou oke is dit misschie ook te overwegen ;)

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:41

Ik heb een jaar of 5 geleden mijn eerste (2e handse) dressuurzadel gekocht, die ik nog steeds heb en die er nog steeds mooi uitziet. Het is een Pfiff Amaretto en ik heb er €500 a 600 voor betaald. Dus voor dat geld kan je best een fijn en prima zadel kopen

Anoniem

Re: Budget zadel voor hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:49

Beste TS,

Je zou eens kunnen kijken naar 2ehands Kentaur zadels. Die hebben vaak een hoge én terug gesneden kamer. Voor 500 euro moet je prima een 2ehands zadel moeten kunnen kopen. Succes

fjordjes

Re: Budget zadel voor hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:59

Ik ga mee met Share. Zijn fijne zadels en idd geschikt voor een hoge schoft, mijn paard heeft ook een hoge schoft.

Jessica9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:32

Hai,

Ik heb net een topic je geplaatst voor paarden met hoge schoft. Misschien heb je er iets aan? Ik heb een Premiere Bayonne zadel gekocht, via internet, 2e hands, voor 260,- brede boom, teruggesneden kamer en het ligt perfect! Gr Jessica