Help, zadel schuift!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 08:39

aerdenhout1 schreef:
Candeletta schreef:
nee zadel ligt egt wel goed..
hij is helemaal niet wijd van voren (rij ook met hetzelfde zadel op een smaller paardje)
vanachter is hij ook niet te hoog..
ik zou ook liver geen staartriem willen, maar als het niet anders kan..

Meen je dit nu serieus? Als het zadel zo slecht ligt dat je paard op 3 benen loopt hoe kan je dan denken dat het goed past???? Snap ook niet dat je er dan gewoon op door blijft rijden!
Bij een holle rug zou het zadel trouwens minder schuiven dan bij een paard met rechte rug. Doe dit zadel zo snel mogelijk weg en ga een goed passend zadel aanschaffen!

Dit was ook mijn gedachte.. :?

2005

Re: Help, zadel schuift!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 08:51

Ik vind je paard helemaal niet zo bol. Je zadel is wel te smal, een te smal zadel schuift naar voren. Dat in combinatie met een wat boller buikje zal er helemaal voor zorgen dat het zadel te ver naar voren gaat en dat de boom op haar schouders pijn doet. Er gaan geen hulpmiddelen zijn die er voor zorgen dat dit zadel op zijn plek blijft. Een banaansingel kan helpen, maar denk niet dat je het daarmee gaat redden.
Op de foto drukt ze wel haar rug weg, kan trouwens ook door het zadel komen, al jouw gewicht komt namelijk achterin de lepel.
Heb je een standfoto van het paard? Ipv namelijk een holle rug, heeft ze niet een hoger kruis? Of loopt haar rug vanuit haar schoft wat schuiner omhoog (hoeven ze niet perse overbouwd te zijn). Dat probleem ken ik en dan kan je een goede boommaat hebben maar de meeste zadels met keilkussens blijven naar voren schuiven.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:29

Heb je al een foto van je paard met alleen het zadel op ?

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:14

Candeletta schreef:
ff voor de duidelijkheid.. ze loopt niet altijd op 3 benen.. In de draf loopt ze egt super en dr galop is ook super!! enkel dr stap is vaak niet goed.. maar soms stapt ze ook wel goed!!

ik vroeg me dus enkel af of dr iets tegen was..!!

ook wil ik liever geen commentaar dat ik mijn paard naar de vernieling rij!! Ik ga iedere vakantie naar een professionele stal, dus dan zien ze ook wat ik met mn paard doe, en als ik zo slecht voor mn paard zorg enzo, zouden ze dat heus wel zeggen!!

DUS NU GEEN COMMENTAAR OVER MN PAARD!!

Je hebt het over een professionele stal waar je begeleiding krijgt in je vakantie's. Eerlijk gezegd zou ik erg gaan twijfelen aan de kundigheid van de persoon die je daar begeleidt als deze je zo door laat rijden.

Er is niemand die commentaar levert op je paard, maar op jou handelen jegens je paard. Dat is een aanzienlijk verschil. Je vraagt om advies wat te doen aan een schuivend zadel. Dat krijg je over het algemeen netjes. Wat er tegen te doen is is het laten komen van een kundig zadelmaker, maar dat mag wel duidelijk zijn na alle reactie's.

Je plaatst een foto en krijgt daarover te horen dat het niet verstandig is zo door te rijden omdat je paard daaraan kapot gaat. Niet leuk om te horen, maar wel een feit. Het is enkel als waarschuwing bedoelt, niet als aanval.

Als je paard je lief is, doe je wat met het gegeven commentaar. Anders wordt het misschien tijd om je interesses buiten de paardensport om wat te gaan verbreden.

Michelle0601

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:22

ik zou toch eens gaan beginnen met het weglaten van het bontje...