Beugel,top of flop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Beugel met stiekje

52 (50%)
Flop
51 (49%)

Totaal aantal stemmen: 103

SuzanH

Re: Beugel,top of flop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 15:57

Het is dus echt heel persoonlijk wat iemand van de beugel vind. :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:10

Anoniem schreef:
Safiera schreef:
Flop! Zeker voor die prijs die er bij staat, nog veel te duur. Ik zou dan nog liever zonder elastiekje gaan rijden, zoiets als dit:
http://img.tweedehands.nl/f/normal/1739 ... ieding.jpg

Die zijn 90 euro. En die beugels met stiekje zijn net zo duur als normale beugels..

Weet ik :) Maar Het idee is hetzelfde, toch? Als ik zulke beugels wilde, zou ik ook stiekjesbeugels kopen en ze zonder stiekje gebruiken hoor. Of tweedehands zoeken natuurlijk.

Maar qua veiligheid zie ik die stiekjes niet werken, ik niet tenminste, en dan zou ik niet meer betalen dan voor gewone beugels (waar ik ook al niet gek veel aan uit wil geven :o

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 17:57

De openloze beugels zijn idd erg prijzig...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:01

Ik rijd ook met deze, ik merk geen verschil met gewone stijgbeugels eigenlijk, maar vind het wel fijn dat ze veiliger zijn dan andere stijgbeugels :j

xMarit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:12

Ik vind ze echt verschrikkelijk rijden, maar dat is mijn mening :)

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:37

Safiera schreef:
Flop! Zeker voor die prijs die er bij staat, nog veel te duur. Ik zou dan nog liever zonder elastiekje gaan rijden, zoiets als dit:
http://img.tweedehands.nl/f/normal/1739 ... ieding.jpg

Die zijn 90 euro. En die beugels met stiekje zijn net zo duur als normale beugels..
Weet ik :) Maar Het idee is hetzelfde, toch? Als ik zulke beugels wilde, zou ik ook stiekjesbeugels kopen en ze zonder stiekje gebruiken hoor. Of tweedehands zoeken natuurlijk.

Maar qua veiligheid zie ik die stiekjes niet werken, ik niet tenminste, en dan zou ik niet meer betalen dan voor gewone beugels (waar ik ook al niet gek veel aan uit wil geven :o

Dit zijn inderdaad de beugels waar ik ook mee rijdt. Je merkt helemaal geen verschil met de dichte beugels. Daarnaast prik je het paard ook niet. Mocht je dat doen, dan doe je zelf iets verkeerd :)

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:43

Voordeel van de safestyle beugel is dat je deze makkelijker weer vind als de beugel toch uitschiet, door het oog wat er haaks opstaat; als je je elastiekje eraf hebt bij een gewone beugel is dat lastiger. Heb vandaag ook even beugels gekeken, maar ik vind ze toch voor onze jonge pony en dochter om die reden niet fijn/veilig. Heb dus nog niet gekozen,....
Maar waarom moet de open kant richting pony bij de safestyle, en de elastiek aan de buitenkant bij de elastiekjesbeugel? Of moet het toch anders?
Andere zadel hebben we dus wel de elastiekjesbeugel van hh; nog niet nuttig geweest, nog nooit spontaan los gegaan.... Bijkomend voordeel vind ik trouwens ook dat hij iets lichter is voor kinderen dan de massieve beugels.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:48

@ cillusion
Die beugels zijn zo gevormt dan ze een beetje schuin naar binnen staan zodat je voethouding beter word.

Hier bij de manege hebben ze ook die stiekjes beugels, alleen het stiekje zit dan naar binnen, omdat ze vaak in het bos rijden en de stiekjes vaak aan takken blijven hangen,

Shyso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:53

Ik vind ze vreselijk lelijke beugels!!! Maar wel goede beugels!!!

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:19

Wij hebben de kwik-out beugels op agradi.nl besteld, erg benieuwd hoe deze bevallen..
Wij hebben ze gekocht omdat mijn zusje op een pony reed die net wat te groot was en hij schrok ergens van toen bleef ze bijna aan de beugel hangen maar omdat hij los klikte viel de val nog mee..
Het voordeel van deze is dat ze niet zo lelijk zijn haha.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:21

Ik heb aangegeven TOP. Op het paardje van een ander heb ik er mee gereden en ik vond de beugels lekker rijden. Een veilig idee!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:31

Ik vind het fijne beugels. Niet voor springen want dan het ik het liefst gewoon vaste beugels maar als je valt en je blijft hangen dan schieten ze wel los. Geen ervaring maar wel gezien. Ik rij er mee op een druk paard vind ze best veilig.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:39

Bij ons hebben alle manegepony's de kwik-out beugels.
Mijn oude leasepony had die ook.
Piepen soms wel, maar zijn wel heel fijn.
Heeft bij ons in de manege lessen al meerdere keren goed geholpen, doordat ze openklapten en dat de voet zo vrij eruit kon.

Elastieken hebben wij ook gehad, maar elastiek lubberde/rekte uit vaak.
Dus uiteindelijk hebben alle manegepony's en paarden de kwik-out beugels gekregen.
Voor kinderen zijn ze ook handig door het rooie stickertje om te zien of de beugel niet gedraaid zit :)

brigitte145

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:45

mij lijkt het als je met je voet er tegen aan komt dat die los schiet

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:49

brigitte145 schreef:
mij lijkt het als je met je voet er tegen aan komt dat die los schiet

Nee hoor, dat valt wel mee. Als het elastiek goed is zit het stevig genoeg vast. :)

Wij hebben ze ook gehad, en ze werken wel.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 16:19

Ik vind die mangneet beugels ook wel mooi eruit zien :P

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:41

xClairex schreef:
Bij ons hebben alle manegepony's de kwik-out beugels.
Mijn oude leasepony had die ook.
Piepen soms wel, maar zijn wel heel fijn.
Heeft bij ons in de manege lessen al meerdere keren goed geholpen, doordat ze openklapten en dat de voet zo vrij eruit kon.

Elastieken hebben wij ook gehad, maar elastiek lubberde/rekte uit vaak.
Dus uiteindelijk hebben alle manegepony's en paarden de kwik-out beugels gekregen.
Voor kinderen zijn ze ook handig door het rooie stickertje om te zien of de beugel niet gedraaid zit :)

Ik ging even googlele om de kwik-out beugels te zien. Nu lijken die beugels mij meer irritant dan handig, is het niet zo als je je beugel riem wilt verstellen of je beugel kwijt raakt dat je beugel dan meteen open klapt en dat je de beugel steeds weer vast moet maken of zit er een ander systeem in?

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:31

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:04

1997suus schreef:
Ik ging even googlele om de kwik-out beugels te zien. Nu lijken die beugels mij meer irritant dan handig, is het niet zo als je je beugel riem wilt verstellen of je beugel kwijt raakt dat je beugel dan meteen open klapt en dat je de beugel steeds weer vast moet maken of zit er een ander systeem in?

Nee dat is niet zo, er zit een soort veertje in lijkt het wel waardoor het dus niet 1 2 3 open gaat.
Ik rij er nu zo'n 2,5 jaar mee en ze zijn nog nooit zo maar open gegaan. Ook niet met vallen omdat mijn voet toen niet bleef hangen.
Ben wel geregeld mijn beugels kwijt en dus nog nooit open gegaan.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:00

Wij hebben zins deze week ook deze beugels, moet zeggen vind ze niet anders aanvoelen als de gewone standaard beugels. Wel is het natuurlijk een voordeel van deze beugels dat je niet kunt blijven hangen bij een val, en dat is gewoon een stukje extra veiligheid.

Bij m'n eigen heb ik dan weer gewone normale beugels.. :')

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:42

Ik rijd met dressuur met kwik-outs en met springen/cross met de beugels met elastiek.

Bij beide nog nooit problemen gehad, heb ook nog nooit een elastiek hoeven te vervangen en heb ze nu toch al een aantal jaren!

Ik moet voor mijn rug eigenlijk andere beugels, maar durf dit niet aan ivm veiligheid.

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:48

die stieken zijn verschrikkelijk ik heb er alleen maar narigheid mee meegemaakt!

ik reed een pony op de manege die stieken had, en die spongen er best vaak gewoon zo vanaf! en dan niet eens als ik met mijn voetje er tegen kwam een paar keer kwam die stiek dan tegen de pony z'n buik als hij los sprong! op den duur was het beestje zelf bang voor mijn omdat hij dacht dat ik hem expres pijn deed!

een vrienddin van mij had een eigen pony en reed daar mee in ee les bij mij toen ze er afviel en bleef hangen zij had stieken die dingen gingen niet los! uiteindelijk liet de beugelsriem los zij hielt er gelukkig niets aan over :Y)
toen we ze uiteindelijk nakeken bleken ze vast geplakt te zijn door de warmte :(

ik vindt het 10x niks stieken!

ik krijg dadelijk ook kwik-out ik horden goede verhalen over , bijhalve dat eene over een paard dat gespiest werd :( was minder

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:53

Helemaal niks, je moet toch niet van je stijgbeugels afhankelijkn hoeven zijn als er "iets mis gaat"?
Ik vind de hele POll wel wat kort door de bocht: ik kan mij namelijk voorstellen, dat het bijvoorbeeld voor endurance ruiters een ander belang heeft.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:59

De kwikouts gaan inderdaad niet zomaar open, ik heb ze zelf ook en ze gaan alleen open als je er echt in blijft hangen, en zit een goede veer in. Ik heb zelf beugels met elastieken gehad, die waren ook wel goed maar ben al snel op kwik outs over gegaan.