Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Biancaa schreef:ehhh stamboek geeft geen goedkeuring om te dekken met een 1-jarige, die worden pas toegelaten als ze 3 jaar oud zijnDus kom jij maar terug als je meer weet...
Amyz, bij tinkers zijn meestal ouders onbekend, het is nog een open stamboek dus alles wordt nog opgenomen. Al zijn ze dat wel aan het wijzigen. Ook bij mijn merrie zijn ze niet bekend en ondertussen is ze al stermerrie, is dagkampioen geworden en heeft zelfs een dochter die dagkampioen is. Dus dat zegt niet veel.
Maar longeren met bit in, op 2 jaar oud? hm volgens kan jij beter helemaal terugkomen als je meer verstand hebt van tinkers/paarden. Verder als ik de foto zie, zal geen enkel stamboek hem goedkeuren, weinig sok, geen goede bouw (maar dat is logisch met 1 jaar), totaal nog geen uitstraling (ook dat komt vast nog wel).
Ik zou zeggen, gooi hem 3 a 4 jaar het land in en ga dan pas naar keuringen/openstaldagen. Welk stamboek zit je? Met DNA kan je trouwens niet kijken of het een volledige tinker is, je kan kijken of het een paard isDNA zou kunnen bewijzen dat zijn ouders wel bekend zijn, maar dat zou hij dan nu moeten weten...
lifaya schreef:keona schreef:ik vind het spannend.
maar waarom zou deze niet goed gekeurd worden je hebt 4 types in het ras.dus ze hoeven niet allemaal klein breed en veel behang te hebben.
als deze hengst een afwijking aan de mond/neus heeft lijkt mij dat de kans groot is dat deze 100% afgekeurd zal worden
Biancaa schreef:het stamboek voor irhse cobs bestaat niet, dus dat klopt al niet...
tinker niet gemaakt voor bit, hm ik vraag me af hoe ze vroeger dan de karren van de gypsies trokken, vast met hun oren...
@keona ja klopt dat er 4 types zijn, waarvan 1 niet of amper (is nog niet bewezen) voorkomt in nl.
Een stamboek die nu al voorstelt om te oefenen met bit in... die is er ook niet hoor.
Roadrunner01 schreef:vroeger liepen .ze met woonwagen .met borstuig en niet met bit en dat weet 99 procent zeker en enkel met bit ja maar onze .familie niet Irish Cob Stamboek heeft gezegt .dat we alvast met. bit moesten gaan oefen zo dat hij er aan wendtmet hoofdstel maar zijn bouw is niet gemaakt op bit
.
Biancaa schreef:het stamboek voor irhse cobs bestaat niet, dus dat klopt al niet...
tinker niet gemaakt voor bit, hm ik vraag me af hoe ze vroeger dan de karren van de gypsies trokken, vast met hun oren...
@keona ja klopt dat er 4 types zijn, waarvan 1 niet of amper (is nog niet bewezen) voorkomt in nl.
Een stamboek die nu al voorstelt om te oefenen met bit in... die is er ook niet hoor.
keona schreef:ik ben ook erg nieuwschierig naar foto's kan me best voor stellen dat er paarden zijn met moeilijke monden,maar er zal vast een soort bit zijn dat wel past bv een leren bit dat vormt naar de mond
lifaya schreef:Hij moet iets kunnen TOEVOEGEN aan het stamboek. Ze zullen echt niet een hengst goedkueren met lichamelijke gebrekken