Op medisch advies bitloos rijden en dan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Op medisch advies bitloos rijden en dan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:13

Dank voor de uitleg Bianca :) Ben niet zo thuis in de Tinkers dus dat wist ik niet :) Bij Welshjes kunnen ze vanaf 2 (althans, bij 1 van de 2 stamboeken) jaar oud een deklicentie krijgen dus dat is ook weer anders...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:15

ik vind het spannend.
maar waarom zou deze niet goed gekeurd worden je hebt 4 types in het ras.dus ze hoeven niet allemaal klein breed en veel behang te hebben.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:22

keona schreef:
ik vind het spannend.
maar waarom zou deze niet goed gekeurd worden je hebt 4 types in het ras.dus ze hoeven niet allemaal klein breed en veel behang te hebben.

als deze hengst een afwijking aan de mond/neus heeft lijkt mij dat de kans groot is dat deze 100% afgekeurd zal worden :)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:24

Hij komt niet eens door de vetinaire keuring heen ;)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:29

Jeetje. Als jij een man van 44 bent, hoop ik toch dat je nu loopt te kloten met je gedrag := ..

Ga lekker een 1.5 jarige pony bitloos longeren! Pak dan een halster, je mag er toch nog lang niet opzitten ;) .

Ohja! Typ aub met LEESTEKENS.

Roadrunner01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 19:17

:+ zoals ik al eerder heb aan gehaalt, hij was zwaar verwaarloost ze hebben zijn staar geknipt zijn sokken afgeschoren enz en elkeer bit :+ hij mag geen bit en verstand heb ik best maar sommige hier denken alles te weten :Y) hij is van de week na gekeken door stamboek van irhse cob en goed gekeurt *\o/* :P en moest van hun alvast gaan oefen met hoofdstel en bit in maar hij mag geen bit in _/-\o_ iedereen bednakt die wel normaal antwoord heeft geven en die niet :+

Biancaa schreef:
ehhh stamboek geeft geen goedkeuring om te dekken met een 1-jarige, die worden pas toegelaten als ze 3 jaar oud zijn ;) Dus kom jij maar terug als je meer weet...

Amyz, bij tinkers zijn meestal ouders onbekend, het is nog een open stamboek dus alles wordt nog opgenomen. Al zijn ze dat wel aan het wijzigen. Ook bij mijn merrie zijn ze niet bekend en ondertussen is ze al stermerrie, is dagkampioen geworden en heeft zelfs een dochter die dagkampioen is. Dus dat zegt niet veel.

Maar longeren met bit in, op 2 jaar oud? hm volgens kan jij beter helemaal terugkomen als je meer verstand hebt van tinkers/paarden. Verder als ik de foto zie, zal geen enkel stamboek hem goedkeuren, weinig sok, geen goede bouw (maar dat is logisch met 1 jaar), totaal nog geen uitstraling (ook dat komt vast nog wel).

Ik zou zeggen, gooi hem 3 a 4 jaar het land in en ga dan pas naar keuringen/openstaldagen. Welk stamboek zit je? Met DNA kan je trouwens niet kijken of het een volledige tinker is, je kan kijken of het een paard is :P DNA zou kunnen bewijzen dat zijn ouders wel bekend zijn, maar dat zou hij dan nu moeten weten...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:29

als deze een afwijking heeft komt hij er zeker niet door,maar er word hier voor gezegt dat hij wijnig sokken heeft en dat hij daar door ook niet door de keuring komt,daarop antwoord ik dat er 4 types binnen het ras zijn.
lifaya schreef:
keona schreef:
ik vind het spannend.

als deze hengst een afwijking aan de mond/neus heeft lijkt mij dat de kans groot is dat deze 100% afgekeurd zal worden :)

Roadrunner01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 19:40

het is geen afwijking heeft .stambook zelf. gezegt het komt soms wel vaker voor dat tinker niet gemaakt is voor bit .

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:53

het stamboek voor irhse cobs bestaat niet, dus dat klopt al niet...

tinker niet gemaakt voor bit, hm ik vraag me af hoe ze vroeger dan de karren van de gypsies trokken, vast met hun oren...

@keona ja klopt dat er 4 types zijn, waarvan 1 niet of amper (is nog niet bewezen) voorkomt in nl.

Een stamboek die nu al voorstelt om te oefenen met bit in... die is er ook niet hoor.

Roadrunner01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 20:05

vroeger liepen .ze met woonwagen .met borstuig en niet met bit en dat weet 99 procent zeker en enkel met bit ja maar onze .familie niet Irish Cob Stamboek heeft gezegt .dat we alvast met. bit moesten gaan oefen zo dat hij er aan wendt :z met hoofdstel maar zijn bouw is niet gemaakt op bit :P .

Biancaa schreef:

tinker niet gemaakt voor bit, hm ik vraag me af hoe ze vroeger dan de karren van de gypsies trokken, vast met hun oren...

@keona ja klopt dat er 4 types zijn, waarvan 1 niet of amper (is nog niet bewezen) voorkomt in nl.

Een stamboek die nu al voorstelt om te oefenen met bit in... die is er ook niet hoor.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:14

Roadrunner01, puur uit nieuwschierigheid, klopt de leeftijd en geslacht in je profiel??

Roadrunner01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 20:16

voor jouw vraag voor mijn weet /3

lifaya schreef:
Roadrunner01, puur uit nieuwschierigheid, klopt de leeftijd en geslacht in je profiel??

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:17

is het zo moeilijk om te antwoorden? dat geeft ons daarbij ook een wat realistischer beeld van de gehele situatie :) Het is nogal een verschil als een man van 44 met een tinker naar een keuring wil gaan dan een meisje van 13 jaar die dat wil gaan doen

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:07

Roadrunner01 schreef:
het is geen afwijking heeft .stambook zelf. gezegt het komt soms wel vaker voor dat tinker niet gemaakt is voor bit .

Niet -O- .. Oh, had ik dat nou maar eerder geweten. Dan had ik mijn kruising Tinker bitloos gereden :(:)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:08

Roadrunner01 schreef:
vroeger liepen .ze met woonwagen .met borstuig en niet met bit en dat weet 99 procent zeker en enkel met bit ja maar onze .familie niet Irish Cob Stamboek heeft gezegt .dat we alvast met. bit moesten gaan oefen zo dat hij er aan wendt :z met hoofdstel maar zijn bouw is niet gemaakt op bit :P .

Biancaa schreef:

:') .
Waar werd er dan gestuurd? Aan het borsttuig? Uhhu :j :j !

Hoezo is zijn bouw niet gemaakt voor een bit :? ! Kom dan eens met goede argumenten want dit slaat compleet nergens op ;)

Roadrunner01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 21:42

zijn mond en kaak lijn is er niet voorgemaakt

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:43

Want ;) ?!
Ik ben nu wel heel erg nieuwsgierig naar een foto :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:49

ik ben ook erg nieuwschierig naar foto's kan me best voor stellen dat er paarden zijn met moeilijke monden,maar er zal vast een soort bit zijn dat wel past bv een leren bit dat vormt naar de mond

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:52

Als die echt zoveel problemen heeft, dan kan hij toch niet ggk worden? Lijkt me dat hij dat door kan geven aan zijn nakomelingen..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:54

Hij moet iets kunnen TOEVOEGEN aan het stamboek. Ze zullen echt niet een hengst goedkueren met lichamelijke gebrekken

Roadrunner01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 21:58

keona schreef:
ik ben ook erg nieuwschierig naar foto's kan me best voor stellen dat er paarden zijn met moeilijke monden,maar er zal vast een soort bit zijn dat wel past bv een leren bit dat vormt naar de mond

en is door dierarts ook bevestig dat hij niet geschikt is voor bit en dierarts weet heus wel wat ze zegt
Afbeelding

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:00

Nou ik zie hier niks raars aan hoor :') Ik ga mee in: relaccount :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:01

knabbelgirl schreef:

:j ik nu ook, gezien mijn vraag, een heel normale vraag, gewoon genegeert word :+

ShauniBef

lifaya schreef:
Hij moet iets kunnen TOEVOEGEN aan het stamboek. Ze zullen echt niet een hengst goedkueren met lichamelijke gebrekken

Dan had ik het toch goed gedacht :P ! Haha!

@ Ts;
Heb je een dierENarts verklaring dan :) ?!
En je tinker is met vlag en wimpel door de keuring heen gekomen?
Ik zie op de foto een baby ;) !

ShauniBef

lifaya schreef:
knabbelgirl schreef:

:j ik nu ook, gezien mijn vraag, een heel normale vraag, gewoon genegeert word :+

Normale vraag := ?! Misschien ben ik ook wel een vies oud mannetje van een jaar of 7O <<)