maar omdat de tijd zo snel gaat, ben ik me aan het orienteren. En hoewel bitloos erg in de mode is, wordt er ook nog steeds met bit gereden! En als ik dit wil combineren is dat mijn eigen keus, dat maakt mij nog geen slecht paardemens
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar omdat de tijd zo snel gaat, ben ik me aan het orienteren. En hoewel bitloos erg in de mode is, wordt er ook nog steeds met bit gereden! En als ik dit wil combineren is dat mijn eigen keus, dat maakt mij nog geen slecht paardemens
rina schreef:izzy1985 schreef:het is een trekpaard en ze heeft een vrij lang hoofd
Momenteel heb ik een trainingstouwhalster wat ik gebruik voor dr.
Grin ja toen je schreef dat je paard geen standaard hoofdmaat had, zag ik het onderschrift en had ik gelijk ook zoiets van hmmm ja das een redelijk lastig maatjeMaar kan je eens opmeten hoeveel cm je voor het kopstuk, de neus en de kaak moet hebben?
Je kan nl ook een los neusgedeelte laten maken als sidepull. Die kan je dan aan een gewoon hoofdstel maken om hem als sidepull te gebruiken.
BV zoals op deze site http://www.flechtzuegel.de/ En ik dacht dat er zelfs een bokker was die die dingen maakt. Is mss een optie voor je. Kwa sidepull in jou maat ben ik ze idd nog niet tegengekomen
izzy1985 schreef:Maar wat is er mis met alleen wennen aan iets in dr mond?
Arabesk schreef:izzy1985 schreef:Maar wat is er mis met alleen wennen aan iets in dr mond?
Niet om je aan te vallen, maar wat is de reden dan precies dat je haar wil laten wennen aan 'iets' in de mond als je toch in principe bitloos wil gaan.
Kijk dat je een paard wil laten wennen aan wapperend plastic of paraplu's als voorbereiding op het buitenrijden. Of wil laten wennen aan jouw vingers in de mond voor als de veearts komt etc, daar is een duidelijke reden voor.
nombrado schreef:visualiseer jezelf eens met een kneveltrens in je mond, waarbij beide zij takken , als er aan 1 zijde getrokken wordt, tegen je wang en kin wordt gedrukt
doe nu hetzelfde eens met een dubbelgebroken watertrens. (waarvan de ringen dus draaien)
wat is pijnlijker denk je?

Arabesk schreef:Ik heb even het boekje 'het paard het bit en de ruiter' erbij gepakt. Dit is wat zij schrijven over de kneveltrens:Citaat:De kneveltrens kan bij het sturen een sterke druk uitoefenen op de wangen van het paard, de bovenknevel kan tegen de kiezen aandrukken, dit kan pijnlijk zijn. Vooral voor jonge paarden die nog aan het wisselen zijn kan dit heel vervelend zijn.
Akhal_Teke schreef:izzy1985 schreef:En dan eerst zonder knevelriempje gebruiken lijkt me. Wat doet dat riempje eigenlijk?
En als het dan zo'n fijn bit is, waarom zie je het dan zo weinig?
Hoe kan je nu zo'n advies geven als je de werking ervan niet eens weet?????
En bedankt.