[WN] Westernzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:37

DubbelDun schreef:
De draagbelasting verminderd er niet door hoor ;)

Ik heb het dan ook over "piekbelasting", dat is iets anders. Een Engels zadel drukt op een realtief kleine oppervlak van de paardenrug, meestal precies daar waar de ruiter zit; het gewicht wordt nauwelijks verdeeld dus heb je een hoge piekbelasting. Een westernzadel, met een lange, drukverdelende boom, verdeeld het gewicht gelijkmatiger over de rug waardoor er minder grote "druk pieken" zijn op de rug. Het gewicht van ruiter en zadel wordt daardoor dus beter verdeeld. Een westernzadel is in principe gemaakt om langere tijd ( vele uren) gebruikt te worden. Een Engels zadel is meer een "sportzadel" wat in de regel minder lang gebruikt wordt.
Ook bijv. endurance zadels hebben een betere drukverdeling over de paardenrug en dus minder/ geen "druk pieken".

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:54

Ik heb zelf mijn zadel van de lonestarstore deze komt ook aan huis om het op maat te passen. Maar ik weet dat evelien ook heel goed is en er heel veel vanaf weet ze is laasts bij een clinic geweest om de zadels te controleren. Bij beide kun je je zadel ook inruilen s het goed is.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:32

cissy schreef:
sinds wanneer is Adje eigenaar van de stal, dat zijn toch nog steeds zn ouders? Hij heeft de winkel en Rieky runt de stal maar pa is de baas (of heb ik iets gemist?)

Adje is eigenaar van de winkel en Rieky van de stal, Rieky heeft op 21 jarige leeftijd de stal overgenomen van haar ouders. Pa is dus niet de baas ;)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:11

*\o/* *\o/* ik heb 25 september een afspraak staan met Evelien van Eurohorse *\o/* *\o/*
Ze neemt gelijk ook even winterdekens mee :D
En als er meer was wat ik nodig had moest ik het maar even mailen :D

Ze klonk wel heel erg lief door de telefoon......Ze neemt 3 uur de tijd om te passen :wow:
Ik kijk er nu al heel erg naar uit......spannend

Anoniem

Re: Westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:57

O dat wordt vooral gezellig :j Is een vreselijk leuk mens.
Veel plezier alvast, enneeeeeh nieuwe aanwinsten wel showen hier he!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:10

ga ik zeker doen ja :j

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 07:12

Wat leuk, ben zeer benieuwd!
En indd, wel even laten weten hoe het is gegaan ;)

vitanuova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:17

Ik kan je Evelien van Eurohorse van harte aanbevelen.
Zij helpt je supergoed en denkt met alles mee.
Ik heb nu sedert een maandje of 2 een Triple Horn van haar op mijn quarter liggen, en lopen dat ie doet, een enorm verschil.

Veel succes!!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:19

helaas, mijn afspraak is wegens omstandigheden even verzet naar 16 oktober......
Ik laatr paard een week van tevoren even los masseren en dan een weekje longeren op advies van Evelien.
Dan zit hem niets meer in de weg en kan je het beste een goed passend zadel vinden.....aldus Evelien....

Ik kijk er erg naar uit, ze klinkt zo lief door de telefoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:55

Evelien is volgens mij altijd zichzelf. Dus als je die door de telefoon al 'lief' vond, dan vind je dat in het echie ook wel :D
Paardje even masseren en weekje onbelast beweging geven is een fijne tip. Krijg je een zuiverder beeld.

Succes!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:15

Evelien is ook heel lief :D maar wel heel eerlijk!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:27

ik houd wel van eerlijk, liever eerlijk dan een verkeerd advies he?