zelf gemaakte neusriem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:36

Gaaf hoor, ik zou ook wel zoiets willen doen maar zonder goede machine wil ik er niet aan beginnen..
Daarnaast is het gewoon niet rendabel, mensen kopen liever budget fabrieksdingen...

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:10

Knap hoor!
Er is ook iemand op youtube die die dingen voor breyer horses maakt. Ook heel knap!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:17

Leuk gedaan. Ik zou er alleen nog niet de hoofdprijs voor vragen, ik denk niet dat er veel mensen zijn die een neusriem van 100 euro willen kopen met deze kwaliteit. Natuurlijk is het je eerste, daarom juist. Ik vind het erg knap gemaakt (dat je dat geduld hebt!) maar je ziet inderdaad dat er hier en daar wat schort aan de afwerking. Je hebt gelijk dat handgemaakte dingen duurder zijn maar dat is niet alleen omdat het meer werk kost; het gaat vaak ook om een zekere, betere kwaliteit en die zie je bij jou (nog) niet terug.
Aan de andere kant is het maar net wat de gek ervoor geeft, maar je kunt beter wat lager beginnen en zodra de kwaliteit stijgt ook je prijzen omhoog doen ipv meteen de volle mep ervoor vragen.

Maar leuk dat je hier mee door wilt gaan :j ik ben benieuwd wat je nog meer gaat maken.

__Kimberly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:10

Ziet er heel mooi uit! Erg Knap gedaan!

xSnowy

Re: zelf gemaakte neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 06:54

Vind het er heel Netjes en Mooi uitzien, Ben benieuwd naar je verdere kunsten.

xxDressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:03

Gaaf! Kan niet anders zeggen!

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 14:06

dank je wel voor jullie reacties, ik moet eerlijk zeggen de foto's zijn van bagger kwaliteit maar het leer is van hele goede kwaliteit voor de mensen die dat moeilijk kunnen zien op de foto.
ik heb van iemand een naaimachine geleend en leernaalden gehaald ga binnenkort proberen of hij het dikke tuigleer aankan, dan ga ik beginnen met me leren halster:) zal dan wel foto's plaatsen wanneer die af is

kent iemand een nog een website/winkel waar ze mooie/luxe gespen verkopen voor aan het halster???

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:01

wow ik vind dit echt heel knap!
en ziet er ook mooi uit hoor!:)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:29

Ben benieuwd naar de vervolg producten.
Hou ons op de hoogte :j

x

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:10

Gaaf, benieuwd hoe het op je paard staat :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:13

Let er wel met tuigleer op dat je een industriële naaimachine hebt, een gewone naaimachine kan dit zeker niet aan.

Wel erg leuk gemaakt, en heel knap :j . Ik vraag me alleen af wat "me els" betekent waar je het steeds over hebt :o ?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:18

Mooi gedaan ;-), maar nog een tipje van mij, je moet je steekjes schuiner leggen. heb je zo'n rollertje om je steken aan te duiden? Ik duid de steekjes vooraf goed aan om zo te zorgen dat het recht en gelijkmatig genaaid is, je moet ervoor zorgen dat je altijd met dezelfde kan van je els prikt. Ik vind het mooier als de steekjes iets schuiner over elkaar vallen, maar voor de rest is het prima ;-)!!!
Gebruik je waxdraad?
Dit is mijn allereerste zelfontworpen kaptoom/sidepull. Het naaiwerk is ook niet 100%, maar oefen nu veel en het lukt al beter. Ik vind 100 euro wel veel, want ik zou zelf maar 99 euro voor dit ganse hoofdstel vragen, handgenaaid...(maar natuurlijk is croco leder wel duurder, dat begrijp ik ;-))
Geen copie, copyright:
http://www.mijnalbum.nl/Album=P48P8XSU
Als je gespen zoekt, ik heb een verkeerde bestelling gedaan en heb gespen over. Zal eens wat foto's toevoegen.
Hier zijn ze (heb wel nog wat andere deco en gespen):
http://www.mijnalbum.nl/Album=P7LLYILC

Nog een opmerking, nooit een hoofdstel naaien met de machine, dat is troep. Handgenaaid komt er nog een knoopje bij en dat is veel sterker, ook waxdraad is veel beter dan de garen die je gebruikt in een stikmachine. Je kan wel sneller iets afwerken met een naaimachine, maar het is geen kwaliteit, zo is er troep genoeg te koop in de winkel.
Zo zag ik een Marjoman kaptoom, waarvan het deel aan de ringen handgenaaid was, maar de uiteinden van de neusriem met de machine, guess what, het deel met de machine kwam aan beide kanten los... dat zegt genoeg...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:53

Ik mag het niet zo fel uitdrukken, troep is machinegenaaid niet, alleen is het niet sterk, maar in deze wegwerpmaatschappij vinden mensen dat blijkbaar niet erg, want ze kopen graag eens iets nieuw. Ik wil het niet meer, op trektocht ooit eens problemen gehad met een hoofdstel dat brak en als je dan niets van reserve mee hebt, dan is dat een zeer vervelend probleem...