Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wenen ze snel aan. bij een kleine wurm kan iker wel bij en dan is het gewoon optie a of b. Ligt eraan wat ik het eerst te pakken krijg en welk hoofdstel erin zit.
Sonja schreef:Waarom leren julle die grote beesten niet gewoon een commandootje om het hoofd omlaag te brengen? 10 x oefenen door met je vingers druk te geven op het hoofd terwijl je je commandowoordje zegt, en bij nageven (want dat is het gewoon, wijken voor druk) snoepje erin drukken. Klaaaarrrrrr...
Mijn paarden kennen dus de commando's "laag", "hap" (in de mond pakken wat ik ze voor houd) en "tuf" (uittuffen wat ze in hun mond hadden; werkt overigens niet met voer, zo gek krijg ik ze niet).
Echt hartstikke handig. Kind van 4 kan de mijne een hoofdstel in doen.

Sonja schreef:Waarom leren julle die grote beesten niet gewoon een commandootje om het hoofd omlaag te brengen? 10 x oefenen door met je vingers druk te geven op het hoofd terwijl je je commandowoordje zegt, en bij nageven (want dat is het gewoon, wijken voor druk) snoepje erin drukken. Klaaaarrrrrr...
Mijn paarden kennen dus de commando's "laag", "hap" (in de mond pakken wat ik ze voor houd) en "tuf" (uittuffen wat ze in hun mond hadden; werkt overigens niet met voer, zo gek krijg ik ze niet).
Echt hartstikke handig. Kind van 4 kan de mijne een hoofdstel in doen.

Lijkt me ook wel vriendelijk, wordt het paard ook niet in de mond getrokken wanneer ze een dikke voorpluk hebben waardoor je het hoofdstel met een boog over de oren moet tillen.
Dus ook voor paarden met lastige oren of voorpluk een handig idee.
.
Dressuurgek schreef:Optie B maar als ik het kopstuk over de oren heb dan trek ik eerst ook nog ff de frontriem recht maar die optie stond er niet bij
)