Mijn zadel schuift

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:42

We gaan een beetje offtopic. Op zekere hoogte heb je zeker gelijk. Zullen we het daarbij houden :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:43

je moet doen waar jij je goed bij voelt.
maar ik had mezelf heel wat rug blessure leed in het verleden kunnen verkomen als ik een zadelmaker er bij had gehaald...

cvelthuis

Re: Mijn zadel schuift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 19:43

Het probleem is ook dat het NIET mijn pony is, ik moet ook nog met de eigenaar overleggen, en die heeft er een heel andere kijk op.

Angela

Re: Mijn zadel schuift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:13

Een zadel kan enkel naar links/rechts schuiven als de ruiter teveel op die kant hangt.. Een kwestie van in het midden leren rijden. Dat is op een recht paard een stuk makkelijker (dus rechtrichten). Kijk dus zowel naar het paard, als de ruiter.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:14

themuisje schreef:
Anne. schreef:
Gelpad aanschaffen, en als je merkt dat hij erg naar een bepaalde kant schuift, dan is het vaak een teken dat paard scheef is :j

en wat kan een gelpad daar volgens jouw aan verhelpen dan? :)

"Antislip" ;) Daardoor verschuift het zadel iig minder snel. Vooral omdat de TS vroeg naar wat minder drastische oplossingen dan zadelmaker inschakelen.
Wil je écht dat hij niet meer schuift, dan zou ik inderdaad gewoon lekker de zadelmaker bellen en zijn of haar advies inwinnen.