Ervaring lekke rambo deken en wat is toegstaan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:06

ik heb vorige week ook een hw amigo REGENdeken gekocht. 2 dagen later opgelegt met regenbuitje en idd resultaat zeiknat paard. maar omdat ik hem gebruikt heb wil ik hem niet zo terugbrengen naar winkel.
nu dus al een week aan het mailen met klachenservice van de winkel. mag em opsturen gaan ze em testen maarja ik koop een deken om te gebruiken niet om weer 2 weken zonder te zitten.

heb ook een wheaterbetter deken een outdoor maar ook die lekt goed door en een global regendeken en ook daar haal ik mn paard nat onder vandaan. en dan ook al na een uurtje of 2 in de regen.(denk dat er aparte regen valt hier bij ons :P)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:14

Zonnetje81 schreef:
Rambo heeft geen naden :+ Dus lekken op de naden is onmogelijk.

Verder echt ideaaaal.

Dat geldt dus enkel voor outdoor-dekens ik vraag me nu toch af of de ts niet een ander soort deken heeft

TS kun je een foto plaatsen van de deken?

Zonnetje81

Als het warm is ademen die dekens niet, weet je zeker dat je paard niet bezweet was?

Zonnetje81

tita schreef:
Zonnetje81 schreef:

Verder echt ideaaaal.

Dat geldt dus enkel voor outdoor-dekens ik vraag me nu toch af of de ts niet een ander soort deken heeft

TS kun je een foto plaatsen van de deken?

Hoe bedoel je dat? Enkel outdoor dekens?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:52

Zonnetje81 schreef:

Verder echt ideaaaal.

Rambo dekens hebben ook naden. Zoals de TS al schrijft in de OP, er zit een stiksel langs de onderrand waar de binnenvoering aan de buitenkant vast zit. Ook zitten er coupenaden op de billen en stiksels waar de staartflap aan de deken is vastgezet.
Als Horseware die naden niet bewerkt (wat ik begrijp doen ze dat dus met de nieuwe modellen niet meer) dan kunnen de dekens daar dus lekken.

@TS om wat voor type Rambo deken gaat het hier ?

tita

Re: Ervaring lekke rambo deken en wat is toegstaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:15

nou ik heb 3 outdoor dekens en die bevatten iid helemaal geen naden enkel aan de onderkant maar verder helemaal niks vandaar ik een foto vraag. Ik herken zowat alle dekens

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:32

Die van mij hebben ook geen naden hoor ook niet bij de staartflap, ja op het einde van de deken waar de bies zit.

Edit:

Dit is mijn 'regen' deken.
Afbeelding

Mijn winterdeken:

Afbeelding

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:42

Dames, de TS schreef:
monieke83 schreef:
Bij een contstante regen lekt die door op de naden op de overgang van gevoerd en het ongevoerde deel de naden voor de pasvorm voor de billen, de staartflap was zeiknat en ook de naad bij de staartflap lekte door.Was bij de eerste draagbeurt al raak. Ruggedeelte blijft droog. Ik ben nu dus ten einde raad mijn paard staat veel buiten en kan dus geen waterdichte deken vinden.

Op het plaatje dat Zonnetje81 meestuurt zie je die naden duidelijk zitten, bij de onderste foto niet te missen. Dát zijn de naden waar de TS het over heeft.
Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?

Zelf heb ik de Rambo Duo en die lekt bij zware neerslag op precies dezelfde plekken. Mijn oude model Rambo (2 kruissingels, geen leg arches) had dat nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:33

paars schreef:
Dames, de TS schreef:
monieke83 schreef:
Bij een contstante regen lekt die door op de naden op de overgang van gevoerd en het ongevoerde deel de naden voor de pasvorm voor de billen, de staartflap was zeiknat en ook de naad bij de staartflap lekte door.Was bij de eerste draagbeurt al raak. Ruggedeelte blijft droog. Ik ben nu dus ten einde raad mijn paard staat veel buiten en kan dus geen waterdichte deken vinden.

Op het plaatje dat Zonnetje81 meestuurt zie je die naden duidelijk zitten, bij de onderste foto niet te missen. Dát zijn de naden waar de TS het over heeft.
Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?

Zelf heb ik de Rambo Duo en die lekt bij zware neerslag op precies dezelfde plekken. Mijn oude model Rambo (2 kruissingels, geen leg arches) had dat nooit.

Maar het gaat nu toch om de bovenste deken. Daar is een stuk minder naad. Alleen waar de katoen aan de binnenkant overgaat op de buitenstof. De staatflappen zijn bij ook bevestigt aan de bies van de deken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:35

Maar het gaat hier inderdaad over en 0 grams deken en die heeft onderaan GEEEN naad omdat er geen voering in zit :)* Althans TS schrijft 0 gram.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:39

TS Hoe heet de deken? Ik ben even bij de paardendrogist aan het kijken en kan je regendeken niet vinden. De huidige regendeken van rambo heeft namelijk geen naden meer waar de voeren overgaat in de buitenstof. Alles is afgewerkt tot aan de bies ook de staart.
Dit is de huidige ongevoerde regendeken van rambo
http://www.paardendrogist.nl/product/156/160/rambo_original/116310/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:39

Zonnetje81 schreef:
Maar het gaat hier inderdaad over en 0 grams deken en die heeft onderaan GEEEN naad omdat er geen voering in zit :)* Althans TS schrijft 0 gram.

Vaak zit er wel voering, maar geen vulling in, omdat de buitenstof vaak ruw is ;) :)*

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:41

Ja dat zwarte maar dat is tot aan de bies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:41

Zonnetje81 schreef:
Ja dat zwarte maar dat is tot aan de bies.

:)*

monieke83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 21:27

Beste zonnetje rambo heeft zeker wel naden op de deken alleen niet op het rugpand op de billen na.

Maar goed het opic gaat om het feit dat ik inmiddels dus 3 lekke rambo's in zeer korte tijd heb gehad en ik graag wilde weten of dit vaker voorkomt. Mijn deken was 1 gedragen nooit gewassen voor mij dus geen rambo meer. Ik ben op rambo overgegaan omdat een vriendin met een fries superervaringen had met rambo had nog de oudere versies en haar nieuwe was agelopen winter ook niet dicht helaas.

Heb de deken ook vergoed gekregen dus dat is netjes afgehandeld, maar ik ben van mening dat zo'n dure deken absoluut niet mag lekken hoorde vandaag van een andere winkel dat ze ook al meerdere rhino's terug gehad hadden dus misschien is rambo aan het bezuinigen wie zal het zeggen.
Het is jammer want qua uitstraling en pasvorm zijn het zeer mooie dekens.

monieke83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 21:31

even voor de duidelijkheid de rambo original die ik dus ook bij de paardendrogist is op de plek waar de voering normaliter stopt dus gewoon doorgestikt en lekt daar dus ook en ook waar de kruissingels vastgezet zijn etc.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:38

Ik heb er ook gehad al een aantal jaren geleden 2 dekens achter elkaar.
Ik ben ermee terug gegaan was toen drunens ruiterhuis waar ze vandaan kwamen.
En ik heb best wel even moeten strijden hoor maar uiteindelijk hebben ze de naad onder de kraan gehouden en lekte die gelijk door ze hebben me toen mijn geld teruggekregen. (Best gewaagd aangezien hun niet wisten of ze het van horseware terug zouden krijgen).
Maar het hoort dus echt NIET!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:43

Maar waarom zou rambo zooooo dom zijn om de nieuwe dekens ineen niet-waterdicht te maken??

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:04

Ik heb Rhino en Rambo dekens en die hebben nog nooit gelekt... Maar ik heb ze ook nog nooit gewassen, dus dat zal nog wel iets schelen. Ik heb de dekens juist om de paarden in de ergste buien nog droog te houden, dus ik zou ook niet blij zijn als de deken niet goed waterdicht was.

monieke83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 07:36

Zonnetje het is gewoon een feit dat er lekke dekens zijn van rambo bijvoorbeeld lekkage door ontwerp of productiefout te weinig getest etc.
Maar graag on-topic blijven over ervaringen met lekke rambo dekens.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 08:11

Bij een regendeken mag je gewoon verwachten dat ze waterdicht zijn. Ik neem toch ook geen genoegen met een lek droogpak voor duiken?
Dus terug, desnoods naam en toenaam van winkel op internet zetten als ze moeilijk gaan doen. En heel duidelijk maken dat de verwachte levensduur van een deken van 200 euro per stuk toch echt wel 5 jaar is, en geen 5 minuten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 08:46

Dan nog is het apart dat jij er DRIE gehad hebt. Maar nee ik heb daar dus geen ervaring mee.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:56

Hier heb ik Rhino dekens en gelukkig geen last van lekken. Zowel de nul grams nieuwe model als 200 grams oude model. Gelukkig maar. Want mijn pony loopt dag en nacht buiten, dus dient dan wel droog te blijven.

Fijn dat het voor jou goed opgelost is, maar wel apart dat de deken lekte.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:26

Bijna alle dekens lekken bij de staartflap en op de naden. Zeker als ze al wat ouder zijn en regelmatig worden gewassen.
Is ook niet meer dan logisch, je kan bij bv de staartflap het nooit waterdicht krijgen. Als je peerd dan de hele dag in flinke regen staat, ja dan gaat zo'n deken lekken.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:13

Heb nog een oude Rambo liggen deze is zeker 14 jaar oud nog nooit gewassen altijd schoongemaakt door af te spuiten en af te borstelen en deze is nog steeds waterdicht.