zadeldrama's....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:29

Crazymel schreef:
en een podium zadel? zijn vrij kort en zitten heerlijk :)

Podium zit inderdaad heerlijk, maar zo kort zijn die zadels ook weer niet (helaas). Ook korte en niet vreselijk breede pony (48cm en maat 32 massimo), maar podium was te lang en te smal.
Anoniem schreef:
tip van schapenbontje is sowieso goed, al maakt dit een oncomfortabel echt hard zadel nog niet ideaal(vind ik).

Podium heb ik zelf nog nooit opgezeten.maar de echte endurance modellen zijn imo weer minder geschikt voor dressuur rijden?
Je kan er correct in zitten en door minimale aan materiaal komen je hulpen ook makkelijk door. Voor dressuurwedstrijden niet geschikt, maar voor gymnasticeren wel degelijk, dat moeten de endurance ruiters ook met hun paarden.

Anoniem

Re: zadeldrama's....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:30

heb idd ook gehoord dat ze erg smal zijn.

rijd overigens niet actief dressuur,zeker geen wedstrijden,maar wil wel fatsoenlijk in de bak kunnen rijden ermee..

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:41

ik heb zelf een barefoot london, maar die heeft wel wat langere zweetbladen, maar verder voldoet hij aan de criteria ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:43

Jizzie schreef:
ik heb zelf een barefoot london, maar die heeft wel wat langere zweetbladen, maar verder voldoet hij aan de criteria ;)

Barefoot is behoorlijk lang, vergis je daar niet in. Kort is 50cm of minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:00

rijd nu de arizona,die past nét(voor t mooie eigenlijk te lang).
niks mis met barefoots was het niet dat ik er dus toch niet meer stevig genoeg inzit.
(vroeger wel,voor mijn ongelukken en beschadigingen.toen zat ik als een huis op de cheyenne).

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:05

ja maar die is best vlak, bij de london zit je echt in het zadel, ik heb m zelf ook omdat ik scoliose heb en het zadel mij zo goed zacht neerzet (: rijdt dr zowel de paardenvierdaagse als dressuur mee (:

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:15

Ik woon in de buurt van Arnhem, heb een Massimo Trail op mijn pony liggen, maar ik heb zelf wel een redelijk formaat kont (maat 18,5 inch) weet dus niet of dat voor jouw postuur past?

Anders zou je wel een keer een rondje op mijn pony (haflinger) komen rijden om te voelen, als je wil.
Ik zat op dit zadel duidelijk zoveel rechterop en in balans, ten opzichte van wat andere zadels die ik bij de zadelpasser geprobeerd heb. Ik ben overigens met pony en al in Nijkerk geweest bij Country Mill om zadels te passen/proberen.

ritahaarman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:07

Knight rider zadel, zijn ook heerlijk zacht en een diepe zit, ok verkrijgbaar in VZH. nieuw rond de 800 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:14

ik zoek niet echt een vzh zadel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:43

en ook geen pb's met verkooptechnieken van zadels die, als je de openingspost zou lezen, totaal niet bij mij en mijn pony passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:14

Anoniem schreef:
viva,die wintec heb ik geprobeerd maar past niet en is sowieso te lang.

western heb ik nog niet geprobeerd,weet ook niet of dat aansluit bij mijn wensen..
(zacht,stevig,diep,kort zadel,en ook wat dressuren)

Nou ik zit er stevig in, ze zijn kort (kijk naar de qh ruggetjes) en zacht maak je hem met een seatsaver. Je kan er ook mee dressuren. Maar ik vind wel dat je ervan moet houden. ze zijn zwaar (om te tillen) en hebben een bepaalde uitstraling natuurlijk. En ze mogen wat kosten want aan een niet-merk westernzadel heb je alleen ellende.. Dus ook weer voors en tegens!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:12

Op mijn verzorgpony ligt ook een massimo trail, en het zit echt heerlijk. Bokkesprongen of als ze spontaan opzij springt is allemaal goed uit te zitten :). Krijg absoluut geen last van m'n kont, andere zadel wel sneller. Ligt ook stevig op de pony, heb alleen nog maar gedressuurd, ben nog van plan om buitenritten te maken of een sprongetje. Dat lijkt me geen probleem met dat zadel.
Dus ik raad hem echt zeker aan! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:08

Morgen komt Buitenzinnig met een freeform en trekker zadels...
hopenlijk zit daar iets bij, het zou wel zeker iets kunnen zijn.

zo niet,ga ik daarna een massimo proberen bij een bokker in de buurt...

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:04

TS ik weet niet of je eroverheen hebt gelezen, maar het staat je vrij om mijn K&M dressuur eens te komen proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:20

och,ik zie het nu staan.
daar heb ik inderdaad overheen gelezen.
wacht even deze opties af,en dan neem ik eventueel even met je contact op ..

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:29

Ik heb pas geleden een Freeformzadel gekocht voor mijn nog groeiende jonge Lusitano, bij Buitenzinnig. Best zacht zadel, ondanks dat het zo kort is. En ik heb trouwens ook erg korte benen en als snel last van de lepel van een zadel. Ik heb nu het IJslanderzadel van Freeform.
Ben benieuwd of jij iets vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:33

Ik heb het topic nog niet door gelezen, maar wat vind je van de Massimo Trail?
Die van mij is nu te koop, omdat het zadel voor mij en mijn paard niet goed zit/ligt.
Kim is te breed en het zadel kan 2 maten breder/smaller gemaakt worden, maar dan nog past hij niet op Kim's rug.
Het zadel is wel heel erg zacht en je kunt er ook prima dressuur mee rijden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:44

massimo trail ga ik toch ook nog proberen...
ben alleen benieuwd hoe dit zit tijdens een uurtje dressuren.
kun je daar goed met een 'lang been'inzitten?
(bedoel dus niet dat ík lange benen heb,maar dat ik wel een vrij lange zit heb)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:12

Van wat ik me kan herinneren kon ik gewoon met lang been rijden op de massimo trail (en dat met korte beentjes :D )

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 05:17

Ja, ik heb hier mijn benen gewoon op een dressuurmaat hangen op de massimo trail :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:14

inmiddels is er een zadelpasser geweest en zijn er 2 conclusies:

of giga afvallen
of pony verkopen

er blijkt vrijwel geen match te zijn voor mij,en mijn pony met echt extreem korte rug...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:17

Anoniem schreef:
inmiddels is er een zadelpasser geweest en zijn er 2 conclusies:

of giga afvallen
of pony verkopen

er blijkt vrijwel geen match te zijn voor mij,en mijn pony met echt extreem korte rug...

Wie heb je laten komen? en welke merken zijn er gepast?

Want dit is natuurlijk wel een rot conclusie.. (en misschien iet wat kort door de bocht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:18

zal per pb sturen wie er was.

zadels die ik inmiddels geprobeerd heb zijn de startrekks en de trekker(overigens niet bij dezelfde passer).

edit:het is ook geen rare opmerking verder,ik weet wel dat ik moet afvallen.
extra pijn doet het omdat ik aan ben gekomen door medicatie en dat heb ik ook verteld.
maar misschien moet ik inderdaad afscheid nemen...als werkelijk geen één zadel gaat passen??

|(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:21

En de trekker was te lang? of voor jou niet goed? Want volgens mij is trekker wel 1 van de kortste zadels die je kunt vinden. Iig die ook een redelijk grote zitting hebben..

Want je kunt nog kijken of je een massimo kunt laten aan meten met extra korte kussens. Maar als de trekker al niet goed was, ben ik bang dat Massimo ook niks zal worden.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:33

Het zadel zou voor de juiste drukverdeling dus langer moeten zijn dan op je pony past (er vanuit gaande dat je pony het totaalgewicht van jou + zadel wel kan dragen).
Zeker als je die medicijnen nog gebruikt, is afvallen waarschijnlijk geen optie en zul je je moeten richten op een beter passende ruiter-paard combinatie. Mocht er wel een mogelijkheid zijn om af te vallen, dan is dat altijd beter, omdat het jezelf ook in de weg zit. Dan kun je dat b.v. een half jaar proberen, dan hoef je nog niet meteen afscheid van je pony te nemen.