Bit gezocht, paard met zgn. Harde mond, kauwt moeilijk.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:28

Appelbitje, aurigaan, rollenbitje, fluitbitje, of wat bij mijn paard werkt een ouderwets dubbelgebroken bitje met tongspeeltje er aan.
Ik heb allen geprobeert, alleen dat laatst werkt bij mijn paard.

germie

Re: Bit gezocht, paard met zgn. Harde mond, kauwt moeilijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:52

Een tongspeeltje is geen fijn bit, je mag er ook niet mee op wedstrijden rijden. Doordat een tongspeler iets is wat continu los door de mond beweegt gaat het paard wel kauwen, het kan niet anders.
Dus tja, het werkt wel, maar moet je het zo willen?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:50

jenny19 schreef:
Bedankt voor al jullie advies! Ik ga op sommige niet in simpelweg omdat ik daar geen energie in ga stoppen.
Ik heb gister met de enkel gebroken argentaan trens gereden. Na een half uurtje links om rechts om werken werd hij inderdaad wat losser. (zadel zal het overigens niet aan liggen daar ik een op maat gemaakt DK flair zadel voor hem heb, wel moet ik toegeven dat ik links geen goed been heb, ik ben hier wel mee bezig en weet ook dat ik op dat 'gekke' been moet letten.

Ik ga morgen een dubbel gebroken watertrens weer eens proberen, morgen heb ik ook springles dus zal het ook aan mijn instructeur voorleggen.

Hoe lang ligt dat zadel er op? Ik heb ook probleempaarden gezien met een DK flairzadel hoor. Dat zegt helemaal niks. :+ Op argentaan gaan de meeste paarden idd ook wel knabbelen. En ik ben ook niet anti-bitloos. Ook daar kan je heel mooi mee rijden. Ik blijf er echter ook kritisch, want er kleven ook nadelen aan de bitloze hoofdstellen. Volgens mij heeft bokt er eens een hele clinic over gegeven op de Horse Event, die ik met heel veel interesse heb aangehoord. Dat is zeker geen pennyrijden en sommige manieren van bitloos zijn net zo dieronvriendelijk als sommige paardenbitten.

PalermoZ

Re: Bit gezocht, paard met zgn. Harde mond, kauwt moeilijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 13:56

Idefix, het zadel is ong een maand geleden op maat gemaakt.

Paard is gewoon moeilijk gebouwd.

Qua bitloos heb je gelijk maar ik denk niet dat ik het ga proberen. Eerst maar eens met mijn argentaan rijden!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:46

Ik heb vandaag zelf een aantal bitten besteld.
Ze heeft nu een dubbelgebroken KK bit, maar ik vind haar niet helemaal lekker lopen.
Vandaar dat ik eens iets anders ga proberen.

Nu heb ik een dunner dubbelgebroken bit besteld, een HH gold brass.
En een dubbelgebroken kneveltrens met tongboog.
Dan heb ik zelf nog een enkel gebroken kneveltrens en ongebroken bustrens liggen..
Dat lijstje ga ik eens af om te kijken hoe het werkt..

De reden dat ik dit ga proberen is dat ik het paard bitloos veel vrijer vind lopen.
Kijken of dit met een ander bit ook zo is..