Bitloos kaakgekruist of sidepull of touwhalster?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bitloos kaakgekruist of sidepull of touwhalster?

Kaakgekruist
15 (23%)
Sidepull
38 (60%)
Touwhalster
10 (15%)

Totaal aantal stemmen: 63

Somebitch

Re: Bitloos kaakgekruist of sidepull of touwhalster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 20:43

Dus eigenlijk is het te ruim, mijn teugels zaten sowieso verkeerd en ik heb geen ringetje.. Eigenlijk houdt dat dan in dat ik toch wel een hele slechte release had?
Dan ben ik nog trotser op ponylief. Want we kwamen de bocht wel door, maar vlogen wel bijna de bocht uit hahaha.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:30

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 07:55

Somebitch schreef:
Dus eigenlijk is het te ruim, mijn teugels zaten sowieso verkeerd en ik heb geen ringetje.. Eigenlijk houdt dat dan in dat ik toch wel een hele slechte release had?
Dan ben ik nog trotser op ponylief. Want we kwamen de bocht wel door, maar vlogen wel bijna de bocht uit hahaha.

Nah de release daar zal niks mis mee zijn geweest , want het hele gebeuren is dan sowieso te los en zwabberig :P

Het is meer dat je gewoon nauwelijks stuur hebt dan , het is weer meer een normaal touwhalster dan waarop je in principe ook weinig stuur hebt.
Juist het preciese ontwerp van de CRB zorgt voor het stuur :)

Een CRB is echt dit: alles goed op maat , niet te los en niet te strak , korte teugel-lusjes , ringetje goed boven de lusjes en àlle 4 de touwtjes die uit de lusjes komen , gaan door het ringetje heen. Je ziet ook wel dat mensen er slechts 2 touwtjes doorheen halen maar dat is niet hoe een CRB ontworpen is , dus eigenlijk is het dan ook geen echte CRB maar een variant erop. Sowieso gebruiken mensen vaak de naam CRB voor iets dat het helemaal niet is :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:02

Het kaakgekruist systeem werkt voor mijn paard het beste, hij reageert drammerig op druk in zijn mond/rond zijn neus, maar druk tegen zijn wangen is voor hem (geen idee waarom) heel logisch :) Vroeger (met bit) moest ik soms op buitenrit echt even tegen de zijkant van zijn hoofd aanduwen om hem een bepaalde richting uit te krijgen, vooral als hij ergens heel gefascineerd door was :P Bij het kaakgekruiste voelt hij opnieuw die druk op de wangen en dat werkt dus wel voor hem.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:41

ninajojo schreef:
http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... itloos.htm
Misschien een leuke site voor dit topic!
Hier worden veel bitloze optomingen vergeleken. Deze site heeft mij ook doen beslissen met touwhalster te blijven rijden.

Het beste onderzoeksresultaat is je eigen paard. Er zijn zoveel verschillende paarden en de ene reageert hier goed op en de ander weer ergens anders op.
Ik vind het onderzoek van PN niet echt overtuigend. En blijkbaar sluit het ook niet aan bij waar de meeste mensen / paarden toch meeste succes bij hebben.

fairmaiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:45

Want een leuk filmpje :) Handig om het een en anders ook eens in beeld te zien.