Bobbels leer nieuw zadel na regenbui?!?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 21:39

Ja het is een ongelooflijk goede service, ik denk dat veel grote merken hier nog een puntje aan kunnen zuigen........zoals je oa ziet hoet het bij Germie is afgehandeld met het Zaldi zadel....dat is echt bagger!

"Marena, owjaaaa ik snurk vanacht hehe!

Ja dit is echt iets waarvoor MAssimo-Zeitler geprezen mag worden!!

Fjord29

Re: Bobbels leer nieuw zadel na regenbui?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:44

Ik heb t gehad bij m'n nieuwe euroriding Luxor. Ik kreeg niet eens een vergoeding. Super dat jij dat wel hebt gekregen!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 07:12

Dus iedereen die met zoiiets te maken krijgt: nieuw zadel vragen.
Loes, mooi dat je een nieuw zadel krijgt.

Maar het neemt nog steeds niet weg dat een Massimo voor mijn paard gewoon niet passend te krijgen is, helaas. Zijn om te zien verder wel mooie zadels hoor, prachtig zelfs.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 07:21

@Germie, ik weet niet of je het uiteindelijk ook zover krijgt bij alle merken, maar ik vind wel dat als het dus idd een fout is in de fabrikage het opgelost meot worden.
Kijk, fouten maken is niet erg, maar fouten zijn er om opgelost te worden.

Wat denk ik veel uitmaakt is ook dat MAssimo zelf een kleiner bedrijf is als bijv. Prestige, Kieffer, Stubben, Zaldi enz, meestal zijn dat soort kleinere bedrijven veel meer begaan met hun klanten en willen die koste wat kost tevreden houden en hebben vaak een oprechte passie met hun werk.........je meent toch niet dat bij die grote merken er ook maar met the PERSON himself word gesporken, nee je word daar in de papiermolen gegooid en in vel gevallen is het voor de verhandelaar al onmogelijk om er door te komen dus word je afgescheept.....dat denk ik!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 07:55

Loes'sCorner schreef:
Ik heb ent echt mega nieuws gehad, niet normaal gewoon!!!! :D :D :D

Zeitler/Massimo gaf direct aan dat dit niet goed was, dit is gebeurt met de eerste behandeling van het leer met de coating, die is niet goed gegaan dus maken ze een geheel nieuw zadel voor mij!
Uiteraard wil hij het zadel gewoon nog even zien, wat vanzelfsprekend is, en dan mag ik het weer meenemen en mee rijden tot ik de nieuwe krijg!!!

Echt waar, dit is service ten buiten, meer kan ik er niet over zeggen!!
Gewoon echt SUPER!!!!

Het is dus wel gewoon een foutje, en een goede fabrikant lost dit dus gewoon goed op!!

Ohh zie je wel. Wat super zeg. Ja ik zei al dat echt Massimo de beste service heeft en dat het echt erg aardige behulpzame mensen zijn.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 11:12

Ik mag het zadel gewoon langs komen brengen en wss kan ik hem ook direct weer meenemen, end an gaan ze de nieuwe maken!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:39

Vraag gelijk of ze niet nog een restje betere verf hebben zodat je zweetbladen niet zo snel kaal worden :P

(je kan het altijd proberen toch O:) )

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 11:44

Ja, dat zullen ze zelf ook wl zien al mot ik zeggen dat sinds ik ze met Effax verzorg je het bijn niet meer ziet ;)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:48

Ik was stiekem een beetje aan het meelezen omdat ik ook een Massimo heb, maar dat is echt topservice, hulde aan Massimo.

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:34

Daarom heb ik geen leren zadel, veel te veel onderhoud... :o

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 12:10

HElaas is mijn optimisme en dat van mijn tussenpersoon te vroeg gewezen.
Ik ben zojuist terug van een ochtendvullend programma naar Zeitler/MAssimo en terug, het is mijn eigen schuld.
Ik heb niet gepoetst met spul van hun en dat moet ik nu 1 maand lang proberen en als het niet goed is dan weer terug.

Ja sorry hoor, maar dit is commercieele BULLSHIT, ik heb dit nog nooit maar ook nog NOOIT eerder meegemaakt en je maakt mij niet wijs dat alle andere MAssimo rijders hier in nederland of werever poetsen met hun poets voor leder of wel??!!

Sorry maar ik ben op dit moment erg teleurgesteld en vraag me af wat er gebeurt was a;s ik het zadel dus wel gewoon opgestuurd had, nu voel ik me afgescheept, ik ken mensen die poetsen hun leder nooit, en hebben dit ook niet.......

Ik geef ze 1 maand het voordeel van de twijfel, en mss is het dan ook wel opgelost, ik prpbeer deze maand positief te doorstaan al voelt het niet goed.
Ze noemde het zelf geen dure zadels, en het zou jammer zijn als hij na 3 maanden door verkeerd onderhoud helemaal stuk was, tja wat denk je dan als ze het zo vertellen.....

Ik schaam me er ook voor, iedereen om me heen heb ik verteld dat het opgelost werd en nu.......moet ik afwachten, iedereen lacht me uit.....kijk Loes weer met der zadel, ben er bijna klaar me!!!
Ik hoop dat het na 1 maand weg is, heb poetsmiddel mee, verzorging en verf voor de grijze plekken die op het zwarte leer komen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:00

Dat is een domper zeg :(

Dat ene zadel waar ik het over had die die blaasjes kreeg , die ik omgewisseld heb voor een nieuwe , daar gingen de blaasjes echt niet helemaal weg hoor :n
Als het er eenmaal zit dan is het gewoon een beschadiging en een zwakke plek. Het kan wel minder worden maar het is niet strak meer.

Maargoed wie ben ik , niet alle situaties zijn hetzelfde dus ik help het je hopen dat er bij jou een wonder gebeurt :(:)

Wil de verkoper van je zadel je ook niet tegemoet komen ? Want in principe heb je daar je zadel gekocht dus is diegene verantwoordelijk voor het afhandelen van garantie-kwesties. De verkoper moet dan zelf maar uitzoeken hoe hij / zij het dan weer met de fabrikant oplost , dat is in principe jouw probleem verder niet :o

Ik heb dat betreffende zadel ook gewoon op eigen kosten vervangen en vervolgens iemand anders voor een klein prijsje blij gemaakt met het bubbeltjes-zadel :)

Maar als het na deze maand niet weg is , vervangen ze hem dan wel gewoon ? :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 13:21

Ja hij zegt de blasjes trekken weg us het is gen fout in het leer maar in je verzorging, en als het naar 1 maand niet weg bleef bij regen moest ik terug komen en zij hij het op te loseens, mar goed dat hadden ze nu ook gezegd.

Wellicht heeft hij gelijk en is het echt een leerverzorgkwestie, maar op dit moment voelt het niet goed.

Tussenpersoon heeft ook gezegd dat we dit 1 maand gaan proberen en as het niet weg blijft zijn zorgt dat ze het zadel terugnemen, we zullen zien, 4 weken zijn zo om.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:53

Zie je het nu nog ?

En zijn de andere Massimo-eigenaren al geïnformeerd dat ze niks anders er op mogen smeren ? :P

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:54

zodeju, ik zou het dus met zin even nog een regenbui geven zodat je een nieuw goed zadel kreeg.
okee ik heb dan ook zo iets van als ze zeggen dat je een nieuwe kunt krijgen en dan ineens stom doen over het leer poetsen, tsja... dan wil ik ook gewoon een nieuwe voor het geld dat ik ervoor heb uitgegeven

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 15:35

@pmarena, ik heb geen idee, dat is ook neit iets waarmee ik me wil bemoeien maar eigenlijk zou het dus wel zo moeten zijn zoals ik het begrijp haha!
Je ziet het niet echt meer, maar ik weet niet of dat ook zo is na nog eens 3 plensbuien.

@Hagelslag, was het maar zo makkelijk, wie weet is het straks verholpen, en zoniet dan kan ik er altijd nog een emmer water overheen doen haha ;)

Als ik geweten had dat het thema nog niet opgeklaard was had ik ook iemand meegenomen, ik wist niet dat ik mezelf en de plekken moest gaan verdedigen, zover als ik wist was het besproken en kreeg ik een nieuw, tja bij MAssimo zeggen ze dat dit soort bulten komen door niet goed invetten in het begin, ik geef ze voor 4 weken het voordeel vand e twijfel.

Ik ben wel KO nu, helemaal op eigenlijk van het gezeik en gestress iedere keer!!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 15:00

Wat vinden jullie van dit soort verschijnselen in het leer, die zitten maar aan een zijde en gaan niet weg, is dit normaal of heeft dat ook iets met die coating te maken??
Deze plekken heb ik maar aan 1 kant, en op 2 plaatsen, boven zoals op de foto en onderaan, trekken tot vandaag niet weg.
Heeft iemand deze wel?

Afbeelding

Afbeelding

sorry voor de slechtere kwaliteit van de foto's !

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:06

:oo Jeetje , heb jij een maandagmorgenmonster gekocht?

heb je verhaal doorgelezen, en zou op je achterste benen gaan staan en ze houden aan de afspraak van een nieuw zadel!
dit hoort echt niet :n

en ik vind het erg raar gegaan bij je, ik snap die 4 weken ook niet helemaal
wacht die goede man op mooi en droog weer zodat je zadel er straks weer tiptop uitziet en hij onder een nieuw zadel uitkomt?

neem er geen genoegen mee en trek opnieuw gelijk aan de bel :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:14

Die laatste plekken vind ik moeilijk te beoordelen...

Om even beetje info te geven:
Leer kan op verschillende manieren gelooid worden, geverfd, en dit zorgt voor andere 'soorten' leer met andere gebruiksdoeleinden. Zo kun je een zweetblad absoluut niet vergelijken met je zitting of kussenleer :)

Zitting bvb is zeer soepel, dus goed doorvoed van bij de looiing, en is NOOIT meer in staat om nog extra voeding op te nemen, of toch zo goed als niet. Voeden heeft geen zin. Ook zweetbladen zijn toch vaak al flink gevoed bij het looien.
Bovendien! Is dit leer gecoat. Je kunt leer namelijk op 2 manieren verven: of je gaat het echt doorverven (aniline) of je gaat er coating op leggen of een combinatie. Bij doorverven blijven de poriën open maar het leer blijft water opnemen: helaas géén optie voor alles aan tuigleder. Alles aan ELK zadel is dus gecoat, al zit er wel een verschil in de mate hoe zeer het leer is "dicht" gespoten zeg maar. Het ideale is tussenin: je wil niet dat elke druppel erop blijft liggen (te glad, mogelijks verdoezelen van inferieur leder, niet ademend, etc) maar je wil ook geen zuigend zadel.

Dus

Je hebt op je zadel 2 factoren:
1 het neemt eigenlijk zo goed als geen voeding op
2 door de coating is het leer weinig zuigend

Als je hierop ledervet of olie gaat aanbrengen bestaat de kans dat deze zich tussen het leer en de coating plaatst, en dat je hierdoor dus de bobbeltjes hebt gekregen. Het product of het water kan gewoon nergens heen.

Gewoon poetsen met zadelvet is méér dan voldoende.

Doe eens de volgende test (op een onopvallend stukje!!!!): doe een stukje plakband op het leer en trek het er met een ruk vanaf, er zou geen coating mogen meekomen. Indien wel, is de coating echt gewoon niet goed gegaan vrees ik...

Veel succes!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 19:39

@poes, wat bedoel je kwa moeilijk beoordelen van die laatste plekken?

Ik heb niet het idee dat de coating los laat, maar eerder het idee dat er iets gebeurt tussen de lagen, vandaar ook die laatste plekken??!

Ik heb nu 3x gepoetst met het spul en tot op heden nog geen verbetering bij waterdruppels, wel is het fijn poetsspul ;) ik heb nog 2x poetsen te gaan.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:47

heel vervelend loes´scorner ik heb ook een massimo gehad 3 jaar terug en 2 jaar gehad
ik reed in weer en wind lange buiteritten!!
gebruikte gewoon lederbalsum van stubben en 1 keer per maand vette ik hem in
nooit zulke rare plekken gehad of bultjes
denk toch echt dat het aan het zadel ligt en niet aan verkeerd ingevet.
hoop dat je nieuw zadel krijgt!

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:31

belachelijk zeg!
ik vind het niet dat dit zo kan.
ik had ook gewoon dat nieuwe zadel ge eist!
hopelijk word het wel opgelost.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:41

Loes'sCorner schreef:
@poes, wat bedoel je kwa moeilijk beoordelen van die laatste plekken?

Ik heb niet het idee dat de coating los laat, maar eerder het idee dat er iets gebeurt tussen de lagen, vandaar ook die laatste plekken??!

.

Tussen welke lagen dan?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 19:47

@poes, mij is verteld dat en een soort laagje coating overheen zit waar eventueel een fout i zou kunnen zitten?
Maar goed, ik begrijp zelf niets van de opmaak van het leer, dus ik heb echt geen idee.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:30

sja als er iets tussen het leer en de coating aan de gang is, dan laat de coating dus wel degelijk los