[WN] Graag info over westernzadel aanschaf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Graag info over westernzadel aanschaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:24

Ik pas met mijn 1.60m meestal net wel goed in het zadel. Ik heb in verhouding korte benen, maar in de meeste zadels gaat het goed met de fenders op de kortste stand. De zadels waarbij het niet lukte waren vaak de zadels met grotere zitvlakken (nu heb ik zelf weer een 15 inch).

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Graag info over westernzadel aanschaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 07:38

ik ben maar 1.53m en ik heb een nieuwe garland gekocht, de fenders moesten niet aangepast worden en ik heb een 16 inch zit, dus het is mogelijk om een westernzadel te vinden waarvan de fenders kort genoeg zijn. Ik heb het mijne ook nieuw gekocht voor ongeveer 1300 euro, ook een zadelpasser laten komen want ik had me al eens een keer laten vangen met een ander westernzadel. ik heb er ook wel naar gekeken dat het zadel niet te zwaar was voor mij om men paard op te zadelen, want ik had een srs en ik kreeg hem amper op men paard dus dit was voor men paard ook niet prettig dat ik zo stuntelig moest opzadelen! maar eerst en vooral moet je kijken naar je paard dat het echt goed past want er zijn inderdaad veel mensen die zeggen dat een westernzadel op alles past! dit is dus zeker niet het geval!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:23

Zadelmiserie klinkt me bekend in de oren *zucht*. Meeste zadels schuiven bij mijn paard naar achteren en/of ik zit als een gek heen en weer te wiebelen (voor men gevoel dan, op filmpjes heb ik gezien dat hier weinig van te merken is). Ondertussen heb ik Lamicell kunststof zadel (paste niet echt op mijn paard), een Virginia Rose Barefoot (nooit meer, niks tegen boomloos maar het werkte niet voor ons), een Circle A westernzadel en een Crates reiningzadel gehad. Geen van allen bleef netjes op mijn paard liggen (schoven allemaal naar achteren en sommigen lagen op den duur bijna op der kont :x), en ik zat ook niet lekker op de zadels...

Dit 'probleem' heb ik dus NIET met gewone engelse zadels. Ik heb een Wintec VZH (oud 2000 model zonder Cair) en een Wintec Isabelle Werth dressuur (oud model met Cair) en die 2 blijven wèl netjes op mijn paard liggen én ik blijf er gewoon normaal en stil opzitten...
Uit pure 'miserie' rijd ik nu dus met een engels zadel, western whaha. Momenteel gebruik ik de Wintec Isabelle Werth ook om mee buiten te rijden en dat gaat veel beter dan met mijn western als ik eerlijk moet zijn.

Donderdag komt de westernzadelpasser voor de 3e keer langs op nog geen jaar tijd. Ik hoop dat er deze keer iets bij zit dat wèl goed ligt en goed blijft liggen, want anders geef ik het gewoon op en maak ik de overstap weer naar het engels rijden ofzo :o Ik heb het helemaal gehad met die westernzadels haha.