Reneetjuh85 schreef:Bedankt voor de reacties! Ondanks dat mijn zit afgelopen jaar sterk is verbeterd (ik dacht dat het daar aan lag) merk ik nog geen verschil. Mijn zadelmaker heb ik er nog niet naar gevraagd. Hebben jullie misschien dan een idee wat hij daaraan kan doen? Ik heb daar geen idee van. Naar mijn idee is het zadel te hard en kan ik daar niet tegen. Een Passierzadel staat sowieso wel bekend dat het wat hardere zadels zijn. Ik heb het idee dat het daaraan ligt. De zit van het zadel bevalt me wel. Ik heb er dan ook vaak pas last van als ik afstap. Maja de dag daarna paardrijden zit dan ook niet helemaal comfortabel.
TS, ik heb precies hetzelfde probleem gehad als jij.
Ik heb overlegd met mijn zadelmaker, met het schaamrood op mijn kaken, maar ja.
Hij kon me wel helpen. Ik had van hem een nieuw Kieffer (dus hard?) zadel gekocht. Zit als een huis. Is een vrouwenzadel. En toch pijn aan de voorkant.
Hij heeft onder de rokjes van het zadel met wol gevuld. Daardoor zit je dus ietsje meer op de binnenkant van je dijen en blijft je voorkant minder belast. Het helpt voor mij prima. Geen bontje meer, geen speciaal ondergoed o.i.d.
Ik hbe nog niet op een ander zadel gezeten wat zo lekker zit als deze, en ik heb best luxe zadels gehad...... Voor mij geen ander zadel meer hooray voor Tekna