WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:29

Zo heb ik het eerst ook gedaan amanda, heb een fitter laten komen voor mn paard heb toen zelf 2de hands een zadel gekocht. Nu heb ik toch een nieuwe aan laten meten naar ruim een jaar omdat ik nu toch wat anders wou vooral het zweetblad wat ik zocht was lastig te krijgen.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:29

Tja dat is het risico,
maar dat heb je ook als je em helemaal nieuw koopt, toch?
:)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:30

Het zadel had enkelvoudige beugelriemen, de eigenaresse van eht zadel is net zo groot en ongeveer net zo zwaar. Zal max 10 kilo schelen misschien? Maakt dat zo veel verschil?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:36

het maakt heel veel verschil ik heb op een wow gereden van een vrouw die kwa gewicht net zo was maar ik ben gewoon grover en ik stuiterde alle kanten op dit heb ik met mn eigen zadel nooit gehad :D je kunt pas echt oordelen als t zadel naar jou gewicht en bouw is afgesteld.

@ amanda, als je nieuw besteld kun je aan geven wat je wil je kunt elk zweetblad bijv proberen dus dan zul je veel minder snel ontevreden zjn naar een tijdje rijden. Ik heb toen puur naar mn paard gekeken en ja dat merk je terug in je zit t zadel wat ik had was niet eens heel erg verschillend maar ook de fitter heeft er mee te maken mn eerste fitter was veel minder correct dan marjolein die nam veel langer de tijd en als ik ergens ontevreden over ben is 1 tel genoeg.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:38

Ok, weet je, als ik jou zo hoor Seven, dat het zo nauw luistert, en ook nog afhankelijk is van de fitter, vind ik het eerlijk gezegd heeeel veel geld voor een zadel. Heb je pech zoals iemand al noemt, en zit eht niet lekker, kun je flink lappen om het wel goed te maken. Dat staat mij tegen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:40

kleinvosje schreef:
Ok, weet je, als ik jou zo hoor Seven, dat het zo nauw luistert, en ook nog afhankelijk is van de fitter, vind ik het eerlijk gezegd heeeel veel geld voor een zadel. Heb je pech zoals iemand al noemt, en zit eht niet lekker, kun je flink lappen om het wel goed te maken. Dat staat mij tegen.

Voordat je tot koop overgaat kan je alles proberen hoor ;)
En er zijn ook nog wow fitters die wel in 2e hands doen..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:42

Dat snap ik, en is op zich ook wel fijn, dat proberen, maar vaak kom je er pas na langere tijd gebruiken achter dat het niet goed genoeg werkt... ik blijf dus nog steeds terughoudend.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:46

Precies je hebt zo veel mogelijkheden, de fitter die ik had is een goede kennis dan ga je toch anders met elkaar om :D die heeft me in het begin heel goed geholpen maar is er mee gestopt hij hielp mij echter nog gewoon uit netheid maar de tijd had hij niet meer en dus ben ik naar een gerenomeerde fitter gegaan.

Ik heb mn 2de handse in kunnen ruilen dat was wel erg fijn want eerst die verkopen en dan hopen dat dat voor het juiste geld zou zijn is voor een particulier veel lastiger dan een fitter :))

Ik wist eigenlijk al direct naar de eerste keer rijden dat mn zweetblad niet was wat ik zocht :o maar verder was het zadel perfect voor mn paard dus ben dr mee blijven rijden en dat wou ook best maar aan de wrong had ik niets zat er met mn hele been en knie namelijk onder := ook was t zweetblad te kort :D ik ben blijven zoeken naar een zweetblad die ik zocht maar toen mn paard verkocht is en ik een nieuw paard had gevonden heb ik toch besloten als ik toch iets wil wil ik ook de kleur en samenstelling die ik wil dus toch voor een nieuwe gegaan :) en ik moet zeggen het is natuurlijk weer erg wennen maar mn paard loopt er zo fijn onder en ook zn rug wordt steeds mooier

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:59

Citaat:
Dat snap ik, en is op zich ook wel fijn, dat proberen, maar vaak kom je er pas na langere tijd gebruiken achter dat het niet goed genoeg werkt... ik blijf dus nog steeds terughoudend.

Dat is precies wat er bij mij gebeurde. Ik was lyrisch over zadel met het uitproberen en passen. Maar toen mijn eigen zadel na 3 maanden kwam, bleek dit toch anders te zitten. Ook mijn paard reageert heel anders op dit zadel, angstig en rillerig, terwijl het perfect past. Ook ikzelf kan er niet goed aan wennen en heb dus ook besloten om het te verkopen en terug te gaan op wol, maar verkopen valt nog niet mee zeg.... Helaas kan mijn fitter het niet voor mij verkopen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:25

Maar dat uiteindelijk de zit van het zadel voor de ruiter tegenvalt kan toch ook gebeuren met een wolzadel? Lijkt mij geen reden om geen Wow te nemen. Sterker nog, bij Wow heb je dan de mogelijkheid wat te veranderen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:31

Jawel, bij WOW heb je mogelijkheid wel om te veranderen, alleen ga ik voor die sloot geld dat risico niet nemen. En wil je een WOW bverkopen, valt dat ook weer tegen zoals Pollux ervaart.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:36

Ik ga er van uit dat je dan altijd met je fitter kan over leggen van hoe en wat bijv inruil en iets bij betalen tenminste das mijn ervaring met mijn fitter :))

Ik wil beugelriemen zonder gaatjes zodat ik er zelf gaatjes in kan maken op de hoogte die ik nodig heb lijkt me handig :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:45

Maar kleinvosje, de zit van het zadel kan achteraf toch ook tegenvallen bij een wolzadel?

Ik heb een nette Passier liggen, staat al een paar maanden te koop maar ook nog niemand voor gevonden.

Seven zulke beugelriemen wil ik ook! Ik zit ook net tussen de gaatjes in, heel irritant! Ga maar gaatjes er tussen prikken denk..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:45

ja dat durf ik niet aan er tussen prikken heb t met marjolein overlegd kijken of dit een mogelijkheid is :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:50

Ik heb goedkope riemen van Tekna ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:14

ok :D ik wil die van wow in military want die passen bij mn zadel :D maar dan dus zonder gaatjes en dan kan ik met mn andere beugelriemen het uit meten waar dan precies het gat moet komen :)

en wie weet werkt dat wel

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:21

Bij mij gaat het niet om de zit van het zadel, ik vind het heerlijk zitten. Alleen wat moet je doen als je paard er niet goed op reageert (bij wol geen problemen). Daardoor kan ik ook niet wennen aan het zadel. Dus dan kies je eieren voor je geld... Ik kan ook niet bij mijn fitter inruilen voor een ander zadel(onderdeel) want het gaat juist om de lucht waar mijn paard niet goed mee om kan gaan. Aan foam ga ik niet beginnen, die optie is me ook al aangeraden. Mijn paard loopt blijkbaar beter onder wol...en daar ben ik na een tijdje pas achtergekomen. Helaas!!!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:35

balen zeg pollux, ze verkopen zeker niet goed als ze nog zo nieuw zijn :n

Wie weet wat de maten zijn van de zweetbladen in cm? ' Hoelang' zijn de normale en hoelang de verlengde?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:50

Splinter, de verlengde zijn volgens mij ca 5 cm langer dan de standaard (ik heb er een met verlengde bladen, kan je komen zien/testen ;-) )

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:54

Volgens mij kunnen de zweetbladen idd 2 inch verlengd worden

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:56

De bladen kunnen 1 of 2 inch verlengd. Maar de standaard zweetbladen van wow zijn volgens mij niet heel lang. Zou ze eens moeten meten en met een ander zadel vergelijken (hoe doe je dat eigenlijk, bij wow gaat het makkelijk, bij een ander zadel vanaf het midden van je zitting meten?).

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:57

Nou mn forgirth zit er op en zadel bleef goed liggen net :D

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:18

Esther28 schreef:
Nou mn forgirth zit er op en zadel bleef goed liggen net :D

Zie je wel :)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:20

Ja dat idee had ik zelf ook wel, maar ja...toch een kwestie van uitproberen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:31

fijn esther, geen foto? ben wel benieuwd naar je paard onder de wow