@IcePrincess, dat is een apart bit. Hoe ben je daar zo bij uit gekomen?
@Plukje, zo te horen hebben onze paarden idd omgekeerde problemen. Zo zie je maar weer, geen bit is heilig 
moonfish13 schreef:Het is ook een duur grapje, maar ik wilde er sowiezo graag een.

Ik ben wel benieuwd wat het doet.. Maar ik snap dat het veel geld is.

Misschien komt die ooit nog eens. Tot nu toe ben ik wel tevreden met mn Kiefferhoofdstel die ook nog geen jaar oud is (en een kadotje was
)
JustWendy schreef:Ik meld mij ook even. Ben ook zoekende in de bittenwereld. Misschien hebben jullie een idee.
Paard wordt 6 jaar en loopt M niveau. Ik zoek een bit waar hij wat rustiger van wordt in de mond. Hij is altijd aan het kauwen en omprutsen op de bitten die ik tot nu heb geprobeerd. Je hoort hem gewoon het bit vastpakken en draaien in de mond. Soms knarst hij er ook bij. Hoor graag jullie idee en of advies.
Welkom
Welk bit heb je nu? En welke heb je al geprobeerd?
noviceh schreef:Ik heb (helaas pas na een paar jaar) mij laten adviseren door een tandarts. Eerst heeft hij het gebit behandeld, toen heeft hij een aanbeveling gedaan. Sinds kort rij ik haar met een dubbelgebroken dun bitje waarin in het mondstuk ook koper zit verwerkt. En nog nooit heeft ze zo fijn gelopen. Helemaal ontspannen door haar lichaam en niet meer in mn handen hangen. Myler was voor mij ook geen optie, hier werd ze erg onrustig van. Kan je niet toevallig bitten lenen van vriendinnen/stalgenootjes?
Dat is een interessante insteek wat betreft myler. Ook deze versie nog nooit gehoord, maar kan me er wel iets bij voorstellen. Van welk merk is het bit dat je nu gebruikt?
Ik zal eens rondvragen op stal, maar we hebben maar vrij weinig paarden staan en ik geloof dat eigenlijk iedereen een standaard bit gebruikt (voornamelijk enkelgebroken..)
@Linda212, goed om te horen dat je geen drukkingen van de myler hebt
Je noemt ook problemen bij de K&K, waar liep jij tegen aan?
@HelgaV, bedankt voor de tip
Mijn eigen tandarts heeft ook een bittenpasservice, dus denk dat ik hem in ga schakelen. Heb ook al eens bij een andere tandarts uitgebreid uitleg gehad over de werking van bitten en de type bitten, hij was erg fan van het systeem van Myler.
Over een kleine twee weekjes ga ik naar de Equitana, en daar diverse bitten bekijken. Misschien kom ik met wat thuis, misschien ook niet
Maar suggesties en adviezen mogen zeker blijven komen!