Interhippique zadels hoe slecht zijn ze? Ervaringen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Interhippique zadels hoe slecht zijn ze? Ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 17:38

ik twijfel enorm .. die westernvariant vind ik wel leuk, jammer van het blauwe.
Wat voor pad moet daar nog onder, en wat voor singel?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:41

Die blauwe is echt voor kinderen hoor , daar past een volwassene niet goed in , met een slank dennetje van een jaartje of 12 houdt het wel op :)

Een maat 0 is dan de logische keus inderdaad , de maat 0 is er in DryTex alleen in het zwart.

Er zit geen addertje onder het gras bij de testzadels hoor :)

Die zadels zijn beschikbaar zodat mensen de zadels kunnen voelen zonder er meteen 1 te hoeven kopen.

Dit is ontstaan doordat veel paardenmensen toch erg terughoudend zijn voor afwijkende spullen :P
Hiermee kunnen ze eerst proberen , dat maakt de drempel veel lager waardoor meer mensen testen en besluiten een Barefootje te willen kopen , en het is dus beter voor de verkoop , als je een reden wilt :P

Daarbij is het voor de verkopers ook veel fijner als mensen gewoon een zadel testen en dan op hun gemakje kunnen beslissen of ze het iets vinden of niet. Vinden ze het om welke reden dan ook niet fijn genoeg om er 1 te kopen , dan scheelt dat heel veel gedoe achteraf vergeleken met domweg een zadel verkopen....en dan een ontevreden klant hebben :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:42

Voor de kids heb ik gewoon het dekje wat er onder moet maar daar zitten geen inlages in alleen een laagje wol (komt omdat er VPS in zit).
Als er meer gewicht op komt zou ik er wel een gewoon barefoot dekje onder leggen voor de drukverdeling. Je moet er wel op letten dat de shetty maat 00 is (ofsoiets :+ ) maar dus niet maat 0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:42

Ik heb dit zadeltje vorig jaar zomer gekocht, best vaak gebruikt en heeft heel de winter in de garage gehangen, afgelopen weekend weer gebruikt, ziet er nog als nieuw uit.

Ligt op een shet, heb er een bontje onder en heb de plakkussens er onder uit gehaald. Moet toegeven dat het zadel een beetje naar de zijkant schuift, maar dat komt ook omdat mijn shet nu niet zo dik is als van de zomer :+ en wellicht wel een staartriem nodig heeft, volgens mij hebben shetten nou niet echt een rug waar veel makkelijk op blijft liggen... de meiden vinden het zadel lekker zitten en voor de prijs met hoofdstel en shabrak hoef je het niet te laten...

Gemiddeld kind weegt nauwelijks wat en die shetten zijn sterk die kunnen wel wat dragen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 17:43

hmm, en er is dus geen goedkopere western variant in maat 0. damn had ik me daar al op verstaart hahaha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:45

xmarliez schreef:
Voor de kids heb ik gewoon het dekje wat er onder moet maar daar zitten geen inlages in alleen een laagje wol (komt omdat er VPS in zit).
Als er meer gewicht op komt zou ik er wel een gewoon barefoot dekje onder leggen voor de drukverdeling. Je moet er wel op letten dat de shetty maat 00 is (ofsoiets :+ ) maar dus niet maat 0

De Kids DryTex zadeltjes met blauw en roze , zijn nog een maatje kleiner dan de maat 0 inderdaad :j
Die zadeltjes zijn echt voor kinderen tot hooguit een jaar of 12.

De maat 0 is dan weer voor tieners en hele slanke (MAX. broekmaat 36 , 38 wordt eigenlijk al wat te krap) en niet te lange volwassenen.

De maat 1 is dan weer voor normale volwassenen / mensen die graag wat meer opgesloten willen zitten ,
en de maat 2 is voor de wat vollere billen of voor mensen met wat langere benen of die graag wat ruimer zitten :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 17:46

ik ben bang dat maat 1 te groot gaat zijn voor mijn pony.

Ik heb inmiddels :D een kleine broekmaat 36 soms 34 en ben 1.55 lang, ofnouja kort :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:53

Nou dan is een maat 0 voor jullie allebei echt een hele logische keus , moet je er alleen nog 1 voor een leuk prijsje zien te vinden , want ze worden niet zo veel verkocht als de maat 1 en maat 2 , uiteraard :)

Maar de DryTex is nieuw 299 euro , dus gebruikt is hij al snel 100 euro minder , en dat moet op zich toch best te doen zijn voor een fijn zadeltje denk ik ?

Je hebt ook nog de Stella in maat 0 , dat is helemaal een geweldig zadeltje maar die is weer iets duurder.
Maar wellicht dat je die ergens voor een zacht prijsje tegen kunt komen ?

Een Barefoot is ook weer goed te verkopen later als je hem nog eens weg wilt doen , beter dan een merkloos iets :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 17:55

daar heb je zeker gelijk in :j

Echter wordt mij verteld dat een maat 0 wss nog te lang gaat zijn voor mijn pony ..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:57

Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 28-02-11 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:59

Op een pony van 130 cm moet een maat 0 Barefoot normaal gesproken geen probleem zijn hoor , vraag anders eens een testzadel aan ? Dan kun je het op je gemakje proberen of het wat voor jullie is :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:05

Ik zou echt voor een 2e hands 'merk'zadel gaan. Daar kun je veel meer plezier van hebben.

Heb er een zadel besteld, om eens te kijken wat voor kwaliteit het was. Hij was net geen 300 euro.
Nou ik heb hem even uit de doos gehaald en eens goed bekeken. En naden waren niet goed afgewerkt, stukken leer miste er onder het zweetblad. Kunstwol kwam er onderuit piepen. Nee echt, wat een troep.
Ik heb een Zadelmarkt-zadel gezien die er nog beter uitzag!
De service is er wel goed bij IH maar de kwaliteit van de zadels? Het hout dat er in zit is net karton!
Maar ik weet niet hoe dat zit bij de kunststofvarianten van de IH zadels. Houd er rekening mee dat het zadels zijn die machinaal in China of Pakistan worden gemaakt en het is absoluut geen denderende kwaliteit.

Succes met je zoektocht en ik zou gewoon gaan voor een 2e hands zadel.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 18:13

die link is echt veelste duur dat zadel. Wat een gevaarte ook ..

Testzadel wellicht ja, al vertrouw ik dat niet helemaal :\

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:25

Wat vertrouw je niet aan testzadel dan ? :)

Er zijn echt al meer dan duizend mensen geweest die er 1 voor een weekje in huis gehad hebben hoor ,
voor de verkoper is het gevaarlijker dan voor de tester.....want je moet altijd maar afwachten of je het zadel nog netjes terug krijgt , er loopt wat vreemd volk rond :P

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 18:27

maar is er geen grote borg die je moet betalen?
Pff en je kan kiezen welke je wil testen? en voor hoe lang?

Zou graag een western variant hebben, heb al gemaild voor vragen dus ben benieuwd.
Iemand die ik ken heeft geloof ik het kids zadel als testzadel aangevraagd ben benieuwd of ze er in past :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:38

Ik heb een VZH zadel van IH.
Is inmiddels 4 a 5 jaar oud.
En nog best prima van kwaliteit.
Alleen op sommige plekken is de kleur van het leer wat afgesleten.
Zadel wordt overigens intensief gebruikt.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:49

Ik pasde met mijn (destijds) maatje 25 nog maar net in het zadel (barefoot kids). Heb voor mezelf dus gewoon een maat 1 gekocht. Heb nu maat 27/28 en zie mezelf echt niet meer in die kids zitten :=

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 18:51

maat 1 gaat echt te groot zijn.
Maat 25 van broeken pas ik afentoe ook :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:52

Of je wel of geen borg moet betalen dat is verschillend per wederverkoper , ieder bepaald dat voor zich :)

Op zich is het natuurlijk wel logisch dat er een borg gevraagd wordt want af en toe doen mensen erg lastig met het terugsturen van testzadels , dan hebben ze ineens allerlei smoezen waarom ze het zadel niet terug kunnen sturen...erg vervelend als men een zadel niet netjes terugkrijgt.

Door een borg te vragen loopt de eigenaar van het testzadel minder risico dat het zadel niet meer terug komt :)

Bijna elk zadel is wel te testen , bij Equixantos hebben ze de meeste maten en modellen wel als testzadel , andere wederverkopers hebben vaak een beperkt aantal zadels die ze als testzadel gebruiken.

Standaard is het een week dat je een testzadel thuis krijgt. Maar in overleg kan het ook wel eens 2 weken , dat is echt iets dat je moet bespreken met de verkoper :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:42

Gaat het nog steeds over IH zadels hier?

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:49

lees even dat volg je het het gaat niet meer over IH zadel het bovenste bericht.

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:37

Heb niet alle 3 de pagina's gelezen, maar een zadel van IH zou ik niet doen.
Ik weet niet hoeveel je voor dat zadel in je openingspost moet betalen?
Ik heb zelf een knightrider neptunes op mijn shetlander liggen.
Schijnt erg lekker te zitten volgens de verzorgster. Is ook van kunststof en heel makkelijk schoon te houden. Blijft ook net zo mooi als je door de regen rijd. Heb zelf een 14 inch, en dat is echt een mini zadeltje. Dat is geloof ik ook de kleinste maat, maar ze hebben ook 15 inch etc.
Afbeelding
staat bij agradi nu voor €189,95.
Maar als je goed zoekt vind je ze ook goedkoper en soms tweedehands.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:20

Ik heb een Interhippique dressuurzadel en ik ben er tevreden mee.
Ik gebruik hem niet heel intensief (2 a 3 keer per week) en na 3 maanden is hij nog heel mooi.
Ik heb wel een van de duurdere zadels die daar te koop zijn.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:33

ingaa schreef:
lees even dat volg je het het gaat niet meer over IH zadel het bovenste bericht.

Misschien handiger dan om een nieuw topic te openen?

Nu denkt men dat het over interhippique zadels gaat...

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:38

Volgens mij gaat het niet meer over ihp zadels, maar voor andere liefhebbers die dezelfde vraag hebben...
Ik heb afgelopen december ook een zadel gekocht via ihp..
Zadel zag er in eerste instantie erg gaaf uit!
Ik had alle maten doorgegeven en kreeg vervolgens het zadel opgestuurd..
Beetje jammer, want de boommaat zat er echt gigantisch naast :o
Ik ben er mee naar een zadelmaker gegaan en die vond het zadel een schande voor de 'echte' zadelmakers..
Het zadel( de boom ) was ontzettend scheef, de kussens waren veel te hard en waren ook nog eens ongelijk..
Heb het zadel terug gestuurd, maar kreeg wel netjes mijn geld terug! :)