germie schreef:Anoniem schreef:
Je hebt ook Dressuur, Prijs is nieuw 1200-1300 euro
dat is de Dressuur II
http://www.greendistance.nl/data/Image/ ... 4px%29.jpg
en ze zijn helemaal niet breed, niet geschikt voor paarden met hoge schoft en brede schouders en de aanpasbaarheid laat te wensen over.
Verder is de lepel van de dressur2 gewoon lelijk hoog (maar goed, daar heb ik ook niet naar gekeken toen). Leer is verder wel goed, maar de afwerking is toch minder dan bij een A-merk.
Het probleem van kussens die rond de schoft drukken heb je met Massimo niet, ik herken je probleem bij de wintec wel, want dat maakt een wintec minder aanpasbaar. Maar ik ben zelf juist wel tevreden over wintec en totaal niet over Massimo. Mijn zadel is na een half jaar ellende weer weggegaan.
Ik zou voor hetzelfde geld eerder voor een Zaldi gaan, of voor een Kent en Masters (beide mooi breed kussenkanaal, bij Zaldi minder breed dan bij Kent en Masters). Zit van de Zaldi new Kent vind ik fijn.
Mijn paard heeft anders best een hoge (en lange)schoft. Aanpasbaarheid vind ik tot nu toe juist wel goed. De boom kan iig kleiner en groter gemaakt worden. Dat is al meer dan bij een kieffer bijv.(A merk)
Dat de afwerking minder is vind ik logisch, daar is de prijs dan ook naar. Aangezien de meeste A merk zadels toch tegen den 1800 zitten kwa nieuw prijs. Verder dat de lepel erg hoog is, tsja dat is smaak. Ik houd er ook niet van aangezien ik sowieso liever op een springzadel rijd.
Wintec vond ik juist 3 keer niets, harde kussens. En de schroeven gingen zomaar los zitten van de boom. Verder vond ik die erg hard zitten, en de beugel ophanging te ver naar voren, voor een vzh zadel.