zadels met breedkanaal tussen kussens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:37

germie schreef:
Anoniem schreef:

Je hebt ook Dressuur, Prijs is nieuw 1200-1300 euro

dat is de Dressuur II
http://www.greendistance.nl/data/Image/ ... 4px%29.jpg

en ze zijn helemaal niet breed, niet geschikt voor paarden met hoge schoft en brede schouders en de aanpasbaarheid laat te wensen over.
Verder is de lepel van de dressur2 gewoon lelijk hoog (maar goed, daar heb ik ook niet naar gekeken toen). Leer is verder wel goed, maar de afwerking is toch minder dan bij een A-merk.
Het probleem van kussens die rond de schoft drukken heb je met Massimo niet, ik herken je probleem bij de wintec wel, want dat maakt een wintec minder aanpasbaar. Maar ik ben zelf juist wel tevreden over wintec en totaal niet over Massimo. Mijn zadel is na een half jaar ellende weer weggegaan.

Ik zou voor hetzelfde geld eerder voor een Zaldi gaan, of voor een Kent en Masters (beide mooi breed kussenkanaal, bij Zaldi minder breed dan bij Kent en Masters). Zit van de Zaldi new Kent vind ik fijn.

Mijn paard heeft anders best een hoge (en lange)schoft. Aanpasbaarheid vind ik tot nu toe juist wel goed. De boom kan iig kleiner en groter gemaakt worden. Dat is al meer dan bij een kieffer bijv.(A merk)
Dat de afwerking minder is vind ik logisch, daar is de prijs dan ook naar. Aangezien de meeste A merk zadels toch tegen den 1800 zitten kwa nieuw prijs. Verder dat de lepel erg hoog is, tsja dat is smaak. Ik houd er ook niet van aangezien ik sowieso liever op een springzadel rijd.

Wintec vond ik juist 3 keer niets, harde kussens. En de schroeven gingen zomaar los zitten van de boom. Verder vond ik die erg hard zitten, en de beugel ophanging te ver naar voren, voor een vzh zadel.

WandaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:14

Misschien is dit zadel wat voor je.
Wegens overcompleet hebben wij te koop een
Fryso Legacy, Fit 4, 34 cm. XL, zonder toebehoren.
In uitstekende staat.
De prijs 800,-- euro.
Foto's kan ik via de mail toesturen.

SophievdV

Re: zadels met breedkanaal tussen kussens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:17

Rossner heeft ook een nieuw type, met een mooi breed kussenkanaal :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 09:54

Citaat:
en ze zijn helemaal niet breed, niet geschikt voor paarden met hoge schoft en brede schouders en de aanpasbaarheid laat te wensen over.
Verder is de lepel van de dressur2 gewoon lelijk hoog (maar goed, daar heb ik ook niet naar gekeken toen). Leer is verder wel goed, maar de afwerking is toch minder dan bij een A-merk.
Het probleem van kussens die rond de schoft drukken heb je met Massimo niet, ik herken je probleem bij de wintec wel, want dat maakt een wintec minder aanpasbaar. Maar ik ben zelf juist wel tevreden over wintec en totaal niet over Massimo. Mijn zadel is na een half jaar ellende weer weggegaan.

Mijn paard heeft wel brede schouders maar geen hoge schoft, wel een brede. De wintec heb ik 1 week meegereden en paard kreeg echt problemen met de lengtebuiging en en ging vastpakken iets wat ze nooit deed. En wilde en kon niet inbuigen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:57

Compleet offtopic, maar dit vind ik wel interessante informatie. Ik overweeg n.l. om een Wintec vz erbij te kopen omdat ik regelmatig spring en dat met mijn dressuurzadel niet superhandig gaat.
Heb een paard met brede rug, brede schouders en een redelijke schoft. Dus deze opmerking kan voor hem zeker ook gelden.

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:58

Heb je al een Anatomica geprobeert? Ze staan bekend om hun brede tussenkanaal tussen de kussens. Mischien kan je dat een keertje proberen? Op onze merrie lag ie er goed. En daar hebben we ook veel zadels opgehad! :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 09:59

Ik heb ook een wintecspringzadel en daar heb ik de problemen niet mee :). Alleen met het nieuwe model 500

anatomica is toch bijna hetzelfde als de euroriding luxor?

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:14

randie schreef:
Ik heb ook een wintecspringzadel en daar heb ik de problemen niet mee :). Alleen met het nieuwe model 500

anatomica is toch bijna hetzelfde als de euroriding luxor?

Een anatomica heeft nog een breder tussenkanaal! :j

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:05

Ik heb ook een fryso legacy te koop :)
nog geen 3 jaar oud, goed onderhouden (super staat)
18 inch, fit 4.
vraagprijs 900 euro.
Afbeelding

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 13:31