Ik hb die metaal dingetjes altijd omhoog, anders glijd eugelriem eraf bij bijv opsprongen in de cross. Risico wil ik niet lopen..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

heb er 1 keer op gereden was niet mijn paard. Vond ze erg stabiel ze zaten beter als die beugels met elastiek waarmee ik normaal rij
Maar moet wel zeggen dat ik wat korter zat als normaal maar was een dressuurzadel met flinke wrongen dus was niet in springstijl ofzo
En ik ben ze niet kwijtgeraakt klinkt raar maar het voelde alsof ik de grond onder me voeten had voelde heel stevig in tegenstelling tot de beugels met elastiek
d0nnaa_dan schreef:Ik heb dat dingetje ook altijd omlaag zitten, en dan nog krijg ik mijn beugelriemen er met moeite af (en weer aan).
Ik heb even gezocht of ik het verhaal nog kon vinden, maar dat lukte niet. Het kwam er in het kort op neer dat de ruiter samen met paard was gevallen. Quick-Out klapte open, ruiter kwam netjes vrij. Quick-Out bleef open staan, uitstekende 'pin' spiesde het paard, paard moest afgemaakt worden.
Hoe klein die kans ook is, ik wil het risico niet lopen.
mariettek schreef:Safestyle beugels zijn ideaal!
Ze hangen al goed aan je zadel, dus geen gedraaide beugelriemen meer en veel minder belasting van je knieen en enkels. Ook zijn ze zwaar en blijven daardoor netjes hangen. Ik verlies ze totaal niet sneller dan gewone beugels, maar het is praktisch onmogelijk om erin te blijven hangen. Daarnaast vind ik ze ook nog mooi.
In mijn ogen zijn ze perfect, dus voor mij geen andere beugels meer!
apple01 schreef:Iedereen vroeg hoe het litteken op het been van mijn vriendin kan zijn gebeurd. Ik was even in de stallen dus heb niets gezien. Alleen gehoord maar toen lag ze al plat op de grond buiten westen.
Haar voeten had ze netjes in de beugel. De scherpe punt is in haar been gestoken, behoorlijk diep en toen naar beneden uitgescheurd en toen heeft de beugel zich er uit gesneden. Het harnachement was top in orde
Gloednieuw en het duurste van get duurste.
corinezomer schreef:mijn vriendin heeft s vormige en die schieten heel makkelijk uit heeft ze al een paar keer geluk mee gehad
) maar ik ben wel op zoek naar beugels die mij bij het volgende kunnen helpen:
.. Ik heb zo'n schuin blokje al weleens geprobeerd, maar dat had geen effect.. 
Optiwolk schreef:@ MelanieB: ik heb ook een zadelhoes, maar hou ze voor de zekerheid toch maar naar beneden. Kreeg ooit eens iemand van de opmerking: "maar dan schiet dat los als ik mijn been achteruit doe" Had toen echt moeite om niet te vragen of dat been op paard z'n kont lag!
Voor kwik-outs bestaan er (bij mijn weten) niet andere blokjes, wel andere plakstofjes. Dus dat je dat stofje dat zo snel afslijt kunt vervangen.
nu ben ik gister gevallen en die dingen hebben hun werk gedaan op 1 ding na toen ik vanmorgen weer wilde gaan rijden kwam ik tot de conclusie dat het metalen plaatje wat onder de zool die op klapt gebroken was en er zo uit viel bji de andere is dat zelfde plaatje gebarsten volgens mij zou dit toch niet moeten kloppen , dus ik heb ze er maar heel gauw vanaf gehaalt en mij oude beugels die ik gelukkig bij had er weer aangehangen
helaas viel het me toch weer tegen om zonder te rijden
reed niet zo lkkr en ik had het gevoel dat ik heel erg voorover zat :S maarjah mis toch maar over op de BB