Veiligheids stijgbeugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: Veiligheids stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:50

Hoe is dat paard dan gelopen? Tegen een muur? Of gevallen en de beugel draait naar binnen? Heel apart iig. :+

Ik hb die metaal dingetjes altijd omhoog, anders glijd eugelriem eraf bij bijv opsprongen in de cross. Risico wil ik niet lopen.. :+

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:07

ik ben ooit eens met mijn linker voet door de beugel geschoten terwijl ik er over rechts afviel [in een sprong]
reken maar dat dan geen enkel metalen clip nog los komt.
dat ik mijn nek niet heb gebroken snap ik nog steeds niet. :P

ik wil graag die open beugels [de hele zijkant weg]
iemand ervaring met die?

*gaat even de naam zoeken*

deze dus
Beugel Safestyle

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:18

Ja ik vond ze wel lekker rijden hoor :j heb er 1 keer op gereden was niet mijn paard. Vond ze erg stabiel ze zaten beter als die beugels met elastiek waarmee ik normaal rij :j

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:20

Was je ze niet telkens kwijt?

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:25

Safestyle beugels zijn ideaal!
Ze hangen al goed aan je zadel, dus geen gedraaide beugelriemen meer en veel minder belasting van je knieen en enkels. Ook zijn ze zwaar en blijven daardoor netjes hangen. Ik verlies ze totaal niet sneller dan gewone beugels, maar het is praktisch onmogelijk om erin te blijven hangen. Daarnaast vind ik ze ook nog mooi.
In mijn ogen zijn ze perfect, dus voor mij geen andere beugels meer! :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:29

Nee hoor :n Maar moet wel zeggen dat ik wat korter zat als normaal maar was een dressuurzadel met flinke wrongen dus was niet in springstijl ofzo :P En ik ben ze niet kwijtgeraakt klinkt raar maar het voelde alsof ik de grond onder me voeten had voelde heel stevig in tegenstelling tot de beugels met elastiek :j

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:37

mijn vriendin heeft s vormige en die schieten heel makkelijk uit heeft ze al een paar keer geluk mee gehad

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:46

ik heb die met elastiek aan 1 kant,maar je moet wel in de gaten houden dat het elastiek niet uitdroogt,dan scheuren ze natuurlijk wel makkelijker.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:18

d0nnaa_dan schreef:
Ik heb dat dingetje ook altijd omlaag zitten, en dan nog krijg ik mijn beugelriemen er met moeite af (en weer aan).
Ik heb even gezocht of ik het verhaal nog kon vinden, maar dat lukte niet. Het kwam er in het kort op neer dat de ruiter samen met paard was gevallen. Quick-Out klapte open, ruiter kwam netjes vrij. Quick-Out bleef open staan, uitstekende 'pin' spiesde het paard, paard moest afgemaakt worden.

Hoe klein die kans ook is, ik wil het risico niet lopen.

Say whut?

Hing de linkse dan rechts en omgekeerd ofzo?

loveschimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:52

endurance beugels zijn ook fijn

Tally_Ho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:58

mariettek schreef:
Safestyle beugels zijn ideaal!
Ze hangen al goed aan je zadel, dus geen gedraaide beugelriemen meer en veel minder belasting van je knieen en enkels. Ook zijn ze zwaar en blijven daardoor netjes hangen. Ik verlies ze totaal niet sneller dan gewone beugels, maar het is praktisch onmogelijk om erin te blijven hangen. Daarnaast vind ik ze ook nog mooi.
In mijn ogen zijn ze perfect, dus voor mij geen andere beugels meer! :)

heerlijke beugels. Ik heb ook het veersysteem erbij gekocht, dat rijdt helemaal heerlijk. je verliest ze absoluut niet sneller dan andere beugels, juist omdat ze zwaarder zijn dan gewone beugels springen ze niet van je voet, ook niet als je even wat druk op de beugels verliest.
Ik vind het een erg veilig idee dat ik echt niet in een beugel kan blijven hangen mocht ik eraf vallen.

ilovemyhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:29

een vriendin van mij heeft sprenger beugels.. die zijn ook heel speciaal :)

en ik zelf vind ze ook heel erg fijn! heel veel steun heb je ervan!

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:42

Hè, wel jammer om zo'n akelig verhaal te lezen over de Kwik-Out's..
Beugels spiesde paard....brrrr.
Was juist van plan ze te gaan halen, ook omdat ze zwaarder zijn, ideaal voor dressuur dus enze zien er verder naast veilig te zijn ook nog eens mooi traditioneel uit. Geen poespas met rare vormen!

Echter na het lezen van dat horror verhaal twijfel ik toch echt ten zeerste!

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:12

Iedereen vroeg hoe het litteken op het been van mijn vriendin kan zijn gebeurd. Ik was even in de stallen dus heb niets gezien. Alleen gehoord maar toen lag ze al plat op de grond buiten westen.
Haar voeten had ze netjes in de beugel. De scherpe punt is in haar been gestoken, behoorlijk diep en toen naar beneden uitgescheurd en toen heeft de beugel zich er uit gesneden. Het harnachement was top in orde
Gloednieuw en het duurste van get duurste.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:14

die punt is toch bol en niet scherp?

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:15

apple01 schreef:
Iedereen vroeg hoe het litteken op het been van mijn vriendin kan zijn gebeurd. Ik was even in de stallen dus heb niets gezien. Alleen gehoord maar toen lag ze al plat op de grond buiten westen.
Haar voeten had ze netjes in de beugel. De scherpe punt is in haar been gestoken, behoorlijk diep en toen naar beneden uitgescheurd en toen heeft de beugel zich er uit gesneden. Het harnachement was top in orde
Gloednieuw en het duurste van get duurste.

Dat ging over de Safe Style toch?
Die hebben toch een stompe punt??
Hoe kan dat dan?

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 06:41

Dat vraag ik me ook af hoe dat kan gebeuren met een stompe punt.

Ginoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:11

corinezomer schreef:
mijn vriendin heeft s vormige en die schieten heel makkelijk uit heeft ze al een paar keer geluk mee gehad

ik denk dat jij de ijslandse beugels bedoelt? Die hebben inderdaad een S aan beide kanten en zijn vaak ook nog gedraait (zodat je beugelriem afhangt)
Het zijn inderdaad veiligheidsbeugels maar omdat het alsnog een dichte verbinding is kan je altijd blijven hangen.

Zelf gebruik ik ijslandse beugels voor dagelijke en gewone beugels met zo'n korfje voor strandrit etc.

zowel safestyle als bowbalance zien er goed uit!

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 08:46

met elke beugel kan je eraf vallen, en dus ook met elke beugel kun je je pijn doen!
En al die horror verhalen. maargoed iedereen heeft overal een eigen ervaring mee!
Ik zou niet een beugel niet kiezen omdat iemand er een horror verhaal over verteld.
zoals je hier al ziet valt er over elke beugel wel iets negatiefs te zeggen, een minpunt o.i.d

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:33

hey,

Ik ben niet direct op zoek naar veiligheids beugels (het is mooi meegenomen als ze dat wel zijn hoor ;) ) maar ik ben wel op zoek naar beugels die mij bij het volgende kunnen helpen:

Mijn kleine teen (of tenen) gaan slapen tijdens het rijden.. Ik krijg het, hoe ik mn voet ook neerzet, telkens voor elkaar met mijn voet naar buiten te 'glijden' waardoor er te weinig bloed naar mn tenen loopt en deze in slaap vallen :+.. Ik heb zo'n schuin blokje al weleens geprobeerd, maar dat had geen effect..
En voordat ik nu beugels a 120,- ga aanschaffen... ben ik benieud of iemand dit herkent en weet of de hier veelgepresen Bow Balance beugels van sprenger voor gaan helpen?

alvast bedankt!

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:06

Ik heb voor mezelf een klein marktonderzoekje gedaan tussen verschillende beugels die me aanspraken en al snel kwam ik er achter dat ik eigenlijk een "gezondheids"beugel belangrijker vind dat een veiligheidsbeugel.
Ik heb een jong paard en wil meteen gezond starten lichamelijk betreft, zodat ik de kans kleiner maak dat ze straks door blessures behandelingen nodig heeft van fysio e.d. Paardenrug is immers onvervangbaar!
Daarnaast heb ik zelf een zwakke rug en knieën.
Ik zoek dus een beugel welke de schokken voor ons beide goed opvangt, zwaar is van gewicht (dressuur) en liefst netjes uit ziet, zonder veel poespas.
Ik ben uitgekomen op de Jacobs beugels en de GPG beugels.
Nu alleen nog kiezen!!! ;)

RGBrink: Een van beide niet ook iets voor jou??!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:38

Klinkt goed StefenFrens.. ik moet zo naar stal, maar ga eens googlen als ik terug ben.. heb je met beide ook persoonlijke ervaring?

morenomarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:42

ik heb kwik outs, ik en al mijn zussen MOETEN van mijn ouders met deze beugels rijden. Dit omdat mijn vader, iemand kent die in zijn beugel is blijven hangen wat niet zo mooi afliep. Elastiek beugels vind ik niks dat klapt open etc. de grip gedeeltes laten idd los maar die kan je gewoon opnieuw bestellen... net als blokken verslijten deze en moet je ze af en toe vervangen.

Afbeelding

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:43

RGBrink schreef:
Klinkt goed StefenFrens.. ik moet zo naar stal, maar ga eens googlen als ik terug ben.. heb je met beide ook persoonlijke ervaring?

Nee dat nog niet.
Hoor wel goede ervaringen over de GPG beugels! :)
De Jocobs kan ik niet veel over vinden.

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:10

Optiwolk schreef:
@ MelanieB: ik heb ook een zadelhoes, maar hou ze voor de zekerheid toch maar naar beneden. Kreeg ooit eens iemand van de opmerking: "maar dan schiet dat los als ik mijn been achteruit doe" Had toen echt moeite om niet te vragen of dat been op paard z'n kont lag!
Voor kwik-outs bestaan er (bij mijn weten) niet andere blokjes, wel andere plakstofjes. Dus dat je dat stofje dat zo snel afslijt kunt vervangen.

eventjes over dat metaledingetje klopt idd dat ze dan er uit kunnen schieten is vooral bij springen op hoger niveau en ik spreek uit ervaring is mij al vaker gebeurt, als ik voor concours nog eventjes mijn zadel goed onder handen neem haal ik alles er af en het is een keer of 2 voorgekomen dat ik was vergeten dat metalen dingentje recht te doen en dan is en een grote kans dat je riemen er afschieten tijdens het springen :S en dat is niet bepaalt funny :o

maar ik heb nu sinds 3 wkn die kwikouts en ik heb gemerkt dat mijn houding er beter van werd en het lkkr reed :j nu ben ik gister gevallen en die dingen hebben hun werk gedaan op 1 ding na toen ik vanmorgen weer wilde gaan rijden kwam ik tot de conclusie dat het metalen plaatje wat onder de zool die op klapt gebroken was en er zo uit viel bji de andere is dat zelfde plaatje gebarsten volgens mij zou dit toch niet moeten kloppen , dus ik heb ze er maar heel gauw vanaf gehaalt en mij oude beugels die ik gelukkig bij had er weer aangehangen :) helaas viel het me toch weer tegen om zonder te rijden ;( reed niet zo lkkr en ik had het gevoel dat ik heel erg voorover zat :S maarjah mis toch maar over op de BB :D