Op maat gemaakt zadel ligt ronduit slecht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Re: Op maat gemaakt zadel ligt ronduit slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:57

kan ook zijn dat er een spijkertje in zijn rug drukt of zoiets, zal niet de eerste keer zijn dat zo'n blundertje gemaakt wordt

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:01

Volgens TS is het zadel scheef, klappert hij gigantisch aan de achterkant en ligt hij dus gewoon echt voor geen meter zoals ze in haar beginpost schrijft.. Zal dus geen kwestie zijn van een spijkertje denk ik..

hoop voor TS dat het goed op te lossen valt :)

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 17:56

Nou, ik wilde dat ik jullie beter kon berichten maar helaas ben ik nog niet erg veel opgeschoten:

Meneer bleef erbij, ondanks het slaan met de staart, het schoppen en het wit in de ogen laten zien van mijn paard dat er met zijn zadel niets aan de hand was. We hebben het met z'n vieren aan zijn verstand proberen te peuteren maar hij wilde het niet geloven. Zijn zadel is kwalitatief goed en ligt ook goed op het paard. Ik kreeg weer het standaard verkooppraatje (2 vingers bij de schoft ruimte en bij de flanken kon hij z'n hand ertussen steken. Het zat dus prima..maar.. ik hoefde niet te rijden haha! Dan zie de gebreken nog erger en daar wilde hij niet aan. Ik heb hem nog proberen te laten begrijpen dat de kwaliteit van zijn zadel misschien wel goed is maar dat het zadel gewoon niet voor mijn paard gemaakt is. Het paard stelde zich gewoon aan volgens hem, het zou wel iets anders zijn. Het lag gewoon aan het paard want ze is erg gevoelig volgens hem. Dit schoot bij mij in het verkeerde keelgat, ik werd eigenlijk gewoon uitgemaakt voor leugenaar. Uiteindelijk zijn we na een hele verhitte discussie tot de afspraak gekomen om een second opinion aan te vragen bij een andere zadelmaker tevens heb ik meteen mijn veearts gebeld. Zijn letterlijk bewoording was: "is het weer zover, sommige mensen willen het ook echt niet begrijpen". Mocht de second opinion niet voldoende zijn kan ik nog een drukonderzoek laten doen bij DAP Bodegraven.

Hij heeft trouwens niets gezegd over ongelijke bespiering. Kan ook bijna niet, ik rij altijd op de linker- en rechterhand.

Jullie zullen begrijpen dat ik helemaal klaar met hem ben maar ik ga ervan uit dat ik op basis van de bevindingen van de andere zadelmaker en eventueel van de veearts mijn gelijk zeer zeker krijg. Als wij leken het al zien moeten echte deskundigen het toch zeker zien. Eigenlijk zou ik hem niet meer willen spreken maar dan komt hij ermee weg en dat wil ik zeer zeker niet want dan kan hij met deze lakse houding nog meer paarden de vernieling in brengen.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:02

Kan ik wel om vloeken, he, zo'n verhaal kreeg mijn vriendin dus ook. En wat hij aangeeft, zijn toch geen zadelmaker methodes? Niet gekeken naar de breedte van het rugkanaal, de drukverdeling van de kussens met een pad, etc? Ik weet niet waar de pijn zit bij zulke lui, moeten ze het zadel zelf betalen en zijn de inkomsten dan te laag? Zoek dan een ander beroep...

Heb het NZVR eens een mail gestuurd, dat het tijd wordt, dat er bepaalde zaken voor de consument geregeld worden, qua klachten afhandeling.En zeker als het een lid van hun is, anders is hun vereniging een wassenneus, richting consument. Deze zadelmaker is overigens geen lid, als ik goed gekeken heb.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:07

Zorgen dat je een goede second opinion krijgt dus!

Wat hebben jullie dan afgesproken wat er gebeurd als het zadel volgens je s.o. inderdaad niet goed blijkt te liggen? Dan geld terug en hij zadel terug?

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 18:10

Deniece: daar is mijn vriend op dit moment over bezig aan de telefoon! Ik heb wel gezegd dat ik niet meer wil dat hij aan mijn paard komt en dat als het zadel passend kan worden gemaakt dat dit door de andere zadelmaker gebeurd op zijn kosten!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:19

Erg vervelend verhaal. Ik ben zelf van mei vorig jaar tot januari dit jaar bezig geweest het bestelde maatwerkzadel op mijn paard echt passend te krijgen. Ik moet zeggen dat mijn zadelpasser welwillend was, maar toch was er iedere keer wat en ik zat steeds heel lang zonder passend zadel. Omdat het zadel wel verschillende keren aangepast was, ging ik steeds weer rijden om dan tot de conclusie te koken dat 't weer niet goed was. Ik had van een vrolijk paard dat op M niveau liep een lastig paard dat met z'n achterbenen ging slepen en gee B proef meer kon lopen. Inmiddels heb ik een volledig nieuw zadel geleverd gekregen (wel goed) en is mijn paard na de nodige behandelingen fysio/kraker/masseur bijna weer op 't oude niveau.

Je hebt het goed dat je dit niet pikt. Inderdaad moet je om sterk in de schoenen te staan een second opinion aanvragen. Ik heb zelf een andere zadelmaker gevraagd voor advies en ben daardoor bij mijn standpunt gekomen dat er niets meer aan 't zadel aangepast mocht worden en dat 't of geld terug of een nieuw zadel was.
Ik had overigens het geluk dat er een soort mal van de schoft van mijn paard gemaakt was en zo kon ik tegenspreken dat mijn paard veranderd was.
Veel succes hiermee! Ik hoop dat je hier snel uit kan komen en snel een passend zadel op je paard hebt ( ik weet hoe ellendig dit is)

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:22

Snap dat je zo reageert, maar daar hoort die briefwisseling dus aan vooraf te gaan, anders heb jij hem (wettelijk) niet de kans gegeven zijn fout te herstellen. Dat heb je wel, maar het moet op papier.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 18:24

Luve-rozes heb je het tegen mij of tegen boemel?

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:25

Sorry, quote de volgende keer, tegen jou.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 18:27

Ik ga die brief morgen maken! Zit bij een expertisebureau, ben zelf behandelaar van aansprakelijkheidsschaden dus dat komt wel goed!

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:33

Viootjuh schreef:
Ik ga die brief morgen maken! Zit bij een expertisebureau, ben zelf behandelaar van aansprakelijkheidsschaden dus dat komt wel goed!

Helemaal geweldig! Jouw mening over het zadel is waarschijnlijk niet steekhoudend, dus laat een goede zadelmaker kijken.
En geef hem dan de keuze, wat jij voor keuze wilt. Of goed maken, of zadel terug, en geld terug storten.

Er kan dan 1 vervelend puntje zijn, zolang hij welwillend is, moet je hem de kans geven. Tot op zekere hoogte natuurlijk, maar het kan betekenen, dat je nu het liefst van hem af wil, maar dat dat nog niet lukt. Ik geloof dat je deze dingen in consumenten recht kunt vinden.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 18:34

Ja klopt helemaal. Maar gezien het feit dat hij nu al niet meer welwillend is, hij wilde er niets aan veranderen omdat het zadel volgens hem goed is, lijkt het me dat als ik dit bevestig in een brief voldoende. Ik ga het morgen is even lekker uitzoeken!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:36

Als ik jou was het zadel teruggeven en het geld terugeisen.

sorry maar ik zou mijn paard niet kapotmaken met prutswerk, wat heel veel geld had gekost, het moet meteen goed zijn, zeker als het maatwerk is.

Weg ermee.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:37

zou ik ook een pb mogen?
moet dit jaar ook op zadeljacht!

wat erg zeg dat z,n duurt zadel gewoon voor geen meter ligt!

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 18:38

Ik geef je 100% gelijk, het probleem is alleen dat ik al betaald heb en dat beide partijen akkoord moeten gaan met de teruggave van het geld. Anders heb ik dadelijk en geen zadel meer en geen geld terug. Vandaar de second opinion van een zadelmaker en de veearts! Het liefst zou ik nu ook een pakketje maken en het zadel versturen maar EUR 2.000,00 is teveel geld om te laten liggen.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:47

Viootjuh schreef:
Ik geef je 100% gelijk, het probleem is alleen dat ik al betaald heb en dat beide partijen akkoord moeten gaan met de teruggave van het geld. Anders heb ik dadelijk en geen zadel meer en geen geld terug. Vandaar de second opinion van een zadelmaker en de veearts! Het liefst zou ik nu ook een pakketje maken en het zadel versturen maar EUR 2.000,00 is teveel geld om te laten liggen.

Precies, daarom vind ik ook dat de vereniging van zadelmakers, collectief iets zouden moeten gaan doen, voor dit soort zaken. Het gebeurt veeel te veel. En sommige ruiters geloven zo'n zadelmaker, en gaan veel te lang door, met hoge kosten aan fysio, ostheo, en massage, en tijd tot gevolg.Lijkt me dat als zo'n vereniging iets gaat doen, er ook veel mensen bij hun leden bestellen zullen. Een soort waarborgfonds ofzo. Nu is het meer een vereniging die wel wil, dat alles goed gaat, maar ik zie er ook leden tussen staan, waar ik ook het nodige leed van heb gelezen. Jammer, want wat zegt het dan?

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:02

Succes meis ik hoop dat je het geldbedrag terug krijgt..........kan gewoon niet begrijpen dat ze er zo mee weg kunnen komen :(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:18

Ook ik wil graag weten wie het is.

Dat zal veel ellende voorkomen bij anderen, die een zadel zoeken en aangepast moet worden. Zodat ik kan waarschuwen die ene zadelmaker/passer niet te nemen.

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:47

ook ik zou graag willen weten over welke zadelmaker het gaat vind het schandalig!
ik hoop dat het je lukt om je gelijk te halen, vind het knap dat je zo volhoud.

maar sowieso vind ik dat de meeste zadelmakers echt veels te financieel zijn ingesteld!
kan daar echt kwaad om worden, het is toch een passie die gedeeld hoort te worden...

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:58

Zo heej, die man die durft wel. Hij vergeet alleen dat consumenten ook steeds kundiger worden en echt wel kunnen zien of een zadel wel of niet goed ligt. Vooral een zadel wat zo slecht ligt als dat van jou, hij wil er gewoon niet aan dat het niet goed ligt.
Niet te geloven zeg, vooral als je het hem met 4 mensen aan het verstand probeert te brengen. In mijn ogen is het niet dat hij het niet ziet maar meer dat hij geen zin heeft om er wat aan te doen en dat mensen niet zo moeten 'zaniken'.

Niet te geloven dat dat soort mensen zadel'maker' zijn. Goed dat er forums als bokt zijn waar namen van dit soort mensen doorgegeven kunnen worden zodat er een hoop mensen gewaarschuwd zijn.

TS hopelijk vind je een goeie andere zadelmaker voor een second opinien. Ik ben heel benieuwd wat die gaat zeggen.
Heb je al contact met je rechtsbijstand opgenomen, gewoon voor advies over deze zaak??

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:06

Mag ik ook een pb'tje?
Hier ook weer een zadel (3e ondertussen) die maar niet goed wil liggen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:07

ben ook erg benieuwd, zou je me een PB willen sturen? Krijg volgende week woensdag een zadelmaker over de vloer.....

Wat een rampenplan zeg, hoop echt dat ze er nog iets voor je kunnen betekenen. Denk je dat je het goed doet voor je paard. En er zullen een hoop mensen zijn met minder verstand ervan die denken dat het zadel prima is, het is immers op maat gemaakt!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:09

Ik durf straks bijna geen nieuw zadel meer te kopen die zadelmakers zijn zo gehaaid! GELD, GELD, GELD EN NOG MEER GELD!!
bestaan er nog wel goede zadelmakers die bijvoorbeeld zeggen: ik kan je niet helpen want niks past?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:14

joyce_eddy schreef:
Ik durf straks bijna geen nieuw zadel meer te kopen die zadelmakers zijn zo gehaaid! GELD, GELD, GELD EN NOG MEER GELD!!
bestaan er nog wel goede zadelmakers die bijvoorbeeld zeggen: ik kan je niet helpen want niks past?

ja zulke hebben wij van t jaar op de werft gehad!! welliswaar geen zadelmakers maar zadelpassers en als zij vonden dat t niet paste verkochten ze niet. ze deden geen concessie,ik heb daar echt respect voor want e zijn wel een paar ochtenden aan het passen geweest en er is een zadel binnengekomen maar dat lag niet naar hun wens en dat hebben gewoon weer teruggestuurd