Quir schreef:Wij rijden/longeren ALLE paarden altijd met peesbeschermers. Ze doen meer goed dan slecht en zeker bij de jonge paarden die nog eens een gekke sprong kunnen/willen maken. Liever een peesbeschermer om en na het werk goed afspuiten, dan met de achter voeten op de pees klappen.
En een wild paard die een gekke sprong maakt..? Of een paard in de wei die een half uur intensief met zn vrienden rent te springen en hoppen..? Een paard is een paard. Die kun je niet helemaal inpakken tegen alles wat kwaad kan doen. Binnenkort hebben we een paard nog het hele jaar door in een antistralingsdeken en beenbescherming tot over de oren, omdat ie zich anders misschien kan bezeren. Ik heb zelf geen ervaring met enige beenblessures, maar mij lijkt het dat het altijd een keer kan gebeuren. We vallen zelf ook wel eens, of krabben onszelf per ongeluk open, of staan op onze eigen hak. Daarnaast, beenbescherming doet absoluut niet altijd meer goed dan slecht. Bij strijken is het gewoon handig en veilig (ookal zou ik ze zelf eerst op elke mogelijke manier "opnieuw" leren lopen zonder strijken), maar bij gewoon rijden of longeren..? Ik rijd met mijn paard ongeveer 9,9 vd 10 keer buiten met harde stukken galop en allerlei ondergronden, en ook met natuursprongen en rare bokkesprongen, nooit een probleem gehad.
maar kijk al doe je dat nou 1x of elke dag, daar heb je al een groot verschil
) en hij heeft een best dikke vacht, dus ging hij een beetje hoesten dus hebben we een deken opgegooid 

).