Welk type singelbontje bij erg gevoelig huid?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Welk type singelbontje bij erg gevoelig huid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:55

Mijn paard had dat ook, toen heeft mijn zadelmaker de ligging van de voorste singelstoot aangepast waardoor deze keurig recht naar beneden hing. Is dat geen optie voor jullie?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 15:17

Volgensmij heeft mijn zadel dat al, de voorste stoot ligt direct achter de kniewrong en recht naar beneden, de achterste heeft een V systeem, ik geloof dat de singelstoten al optimaal zijn voor mijn paardje.

Bedankt Foxy80! Ik heb mijn zadel liever nog wat verder naar achteren liggen dan op jouw foto, ivm de schoudervrijheid, maar de banaan was gewoon geen succes voor Yade. Ik denk dat ik het maar eens met zo´n extra uigelijnde ga proberen dan :j
Stalgenootje van mij die ook zadelmaker is, vertelde dat een koordsingel vaak ook ideaal is bij dit soort problemen. Mogelijk heeft ze er binnenkort eentje in dressuur-variant, dus dat is ook nog een optie.

Overigens zal het bij Yade ook met de rui te maken hebben, ik denk dat ze nu extra gevoelig is voor schuurplekjes. Vandaag ontdekte ik er namelijk ook eentje van de deken en achter haar oortjes wordt ze ook kaal, terwijl ze al de hele winter dezelfde deken en hetzelfde halster/hoofdstel draagt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:44

Ik ben in ieder geval heel erg blij met mijn losse singelbontje, geen nieuwe kale plekken er bij en korte nieuwe haartjes op de kale plekken.
al is het wel een beetje een gekloot want ik moet hem vastzetten met knijpers want anders valt ie weer op de grond als ik ga aansingelen ;-) :D
Denk dat ik voor volgende winter toch nog wel een singel of singel met vaste hoes ga bestellen, want dit is nu het 2e jaar dat het in de winter voorkomt en nu veel sneller al dan vorig jaar. Ben heel blij met dit topic en al de informatie erin!