Anky pad? ja of nee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy25

Re: Anky pad? ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:00

Zelf heb ik er eentje.
Hier ben ik erg blij mee.
Bij mij blijft hij perfect liggen en verkleurd ook niet.
Verder heb ik hem voor €24 gekocht. Tweedehands, maar zag eruit of hij 2 keer was gebruikt.
Dus ik zeg ja.

Okky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:09

Ik vind dat jullie een beetje overdrijven,
want als het goed is trek je elk dekje een beetje omhoog zodat de schoft vrij ligt, en dat je dat bij de anky extra veel moet doen is niet zo erg, want ze blijven als je zadel goed ligt er goed liggen.
ik heb zelf een 2 jaar oude anky, en ne top jumping een voor gevormd ATC dekje gekocht, en ik ben met beide nog steeds heel blij!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:26

Ik heb 2 jaar terug een aantal verschillende kleuren pads gehad van Anky. Maar het paard had een ernorm hoge schoft, hoe ver ik de pad ook in de kamer trok, hij ging toch weer strak liggen. De pads toen dus weg gedaan. Maar een vriendin van mij heeft een Haflinger met bijna geen schoft en daar lag ie wel goed op.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:31

Ik heb geen ervaring met Anky pads, maar ik ben toch wel nieuwsgierig geworden!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:32

De dekjes liggen super op paarden met weinig schoft, heb je een paard met veel schoft dan kun je het beter niet doen.
Ik vind ze zelf erg goed liggen, schuiven niet en de kwaliteit is super.
Als je een slecht passend zadel hebt val je bij een Anky wel door de mand. Bij een dekje met lusjes kun je die vast doen, dan trekt het dekje wat strak maar ligt het nog wel mooi, Anky trekt dan weg. Maar je moet natuurlijk wel gewoon een goed passend zadel hebben dus dat mag eigenlijk geen probleem zijn :P

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 08:20

Ik vindt het geen slechte dekjes maar vindt ze ook niet super fijn. Ik heb de oxblood en die is na 1 keer wassen heeeel erg gaan pillen. Verder als je een paard met weinig schoft hebt kan het best.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:47

Heb 3 Anky pads en ben er tevreden over en vind ze echt niet dik ofzo. Heb ook het rechte model maar ik trek het sjabrak bij de schoft omhoog, nergens last van. Als ik nu een nieuw sjabrak zou moeten kopen dan denk ik dat ik vanwege de prijs iets anders ga proberen.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:50

Ik heb 2 anky pads, maar ik ben er eigenlijk NIET tevreden over.
Ze blijven bij mij echt niet deftig liggen. Ze schuiven bij mij altijd naar achter.
Vaak moet ik na een tijdje afstappen om ze weer goed te leggen.
Van schuren op de schoft heb ik wel minder last

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:17

Jep, voor mij geen anderen :D
Gewoon iets omhoog trekken in de zadelkamer en blijft top liggen.
Mooie kwaliteit en blijven lang goed.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:24

Voor ons ook niets anders. Ze worden iedere week gewassen en blijven geweldig van kwaliteit én kleur. Goed in de zadelkamer trekken en als je zadel goed ligt, dan blijven de dekjes perfect liggen. Het voordeel is ook: als je een kleur zat bent, dan hebben ze altijd nog minimaal de helft van hun waarde. Kom daar maar eens om bij al die goedkopere dekjes. Bovendien zijn zal al zeker acht jaar dezelfde prijs, terwijl al die andere merkdekjes inmiddels vaak nog duurder zijn dan Anky (Scapa, Eurostar).

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:29

Zo een anky-pad is gewoon een lap stof. En ik ga echt geen 40/60 euro geven voor een lap stof.
Ik heb mijn dekjes 10 jaar geleden gekocht voor 5 euro t stuk. En ze gaan nog altijd mee, drogen snel en verkleuren niet.
Productiekosten voor zo een dekje zijn maximum 4 euro, je betaalt dus 36/54 euro voor de naam 'ANKY'.
Nou als er zijn die dat willen doen prima, maar ik geef dat liever uit aan nuttige dingen.

jellie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:37

Opzich zijn de dekjes van anky goed. Echter zitten sommige wel strak bij de schoft. Ik had wel bij de anky dekjes dat de stiksels in de naaden los lieten.
Persoonlijk vind ik de dekjes van PK veel mooier en beter liggen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:47

Dat ze schuren op de schoft ligt niet aan een passend zadel of niet, maar aan de manier van opzadelen. Je behoort een dek altijd in de kamer op te trekken zodat hij niet op de schoft of ruggengraat klemt. Of hij daarna gaat schuiven of niet, ligt volledig aan het zadel of dat past of niet..
Daarnaast zijn alle dekjes belachelijk duur :P

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:52

Ik heb alleen maar Anky pads in de kast liggen en zou niet anders willen
Heb ook geen last van verschuivingen of kale plekken mijn mijn paarden
heb een keer een pk pad gehad maar gauw weer verkocht was er niet over te spreken deze schoof onder mijn zadel weg

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:57

Ik heb ook alleen maar Anky's voor mijn paard. Vind het de fijnste dekjes die er zijn! Kan er (in principe) weken mee rijden zonder te wassen, absorbeert goed, makkelijk te wassen, schuift (als je goed aansingelt, dat wel) niet onder het zadel en het nieuwe model is helemaal fijn!
Daarvan staat het stukje bij de schoft wat omhoog, en hebben ze een soort anti-slip op de plek onder het zadel aangebracht. Heel handig!
Ik zeg dus ja! :)

Sabine81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:06

Ook hier iemand die al jaren alleen maar met Anky pads rijdt!
Ze blijven zo mooi, dat ik het wel eens jammer vind dat ze niet slijten en er dus geen reden is om een nieuwe te kopen ;)
Wat ik vooral prettig vind is dat ze zo snel drogen. Ze komen zowat droog uit de wasmachine.
Bij aankoop zijn ze nog een beetje stug, maar na een paar keer gebruiken/wassen, heb je daar geen last meer van.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:09

Ik heb alleen maar anky's, en 1 pk. maar merk weinig verschil hoor.
de pk is dan wel voorgevormd, maar trek die net zo goed de kamer in net als de anky's.
heb nog nooit gehad dat ze zijn gaan schuren op de schoft, aan de achterkant wil nog wel eens als paard geschoren is en een gevoelig huidje heeft ofzo, maar daar heb ik zelf geen last van.

ik vind ze erg fijn in gebruik, niet te dun, niet te dik, blijven mooi, en snel weer droog :)
Dus ja, gewoon goed de kamer in trekken bij het opzadelen (maar doe ik zowieso met alle dekjes) dan is er geen probleem. de nieuwe ankypads zijn trouwens wel wat voorgevormd.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:10

Hier ook iemand die erg tevreden is over Anky's :)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:13

Nou mijn zadel past erg goed, en er wordt ieder jaar naar gekeken en opgevuld door een professioneel iemand. Toch wil het zo dat de Anky pad schuift maar de PK en QHP pad niet..

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:14

Op m'n pony met weinig schoft liggen de pads geweldig. Ik heb er aantal al jaren in gebruik en ze zien er nog super uit, ook drogen ze na een intensieve training heel snel. Ze zijn hun geld meer dan waard :j Maar ik heb ook een paard staan met een hogere schoft, waarbij de pads naar achter schuiven, voorgevormde dekjes die je vast kan maken liggen bij haar beter. Dus ik snap dat sommige mensen met paarden met een hogere schoft iets minder te spreken zijn over anky pads.

Hmm, een beetje dubbel :')

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:20

Ik heb ook alleen voorgevormde dekjes. Ben dan ook een fan van Eurostar :+ , die liggen super en blijven ook super liggen. Die rechte van Anky vind ik nix :n

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:29

Ben ook al jaren fan van de Anky dekjes.
Dekje goed in de kamer trekken en ze liggen goed, nooit last van schuiven.
Gebruik ze op verschillende paarden met verschillende zadels.

Kwaliteit is goed, gaan jaren mee. Drogen snel. Makkelijk in de wasmachine.

Heb ook eens een pad van HH gehad, deze lag zowat achter 't zadel na 't rijden, na een aantal keer ook vrij slap geworden en flink verkleurd.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:34

Voor die prijs kan je beter een dekje van Eurostar of Eskadron kopen,
die vind ik over het algemeen beter liggen.
Maar de nieuwere collecties van Anky dekjes zijn ook voorgevormd.

Ik vind ze hartstikke fijn! :)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:58

Cath_16 schreef:
Nou mijn zadel past erg goed, en er wordt ieder jaar naar gekeken en opgevuld door een professioneel iemand. Toch wil het zo dat de Anky pad schuift maar de PK en QHP pad niet..

bij mij net hetzelfde
zadel wordt regelmatig nagekeken door zadelmaker en geen enkel dekje schuift, behalve die van anky
met die voorgevormde heb ik wel geen ervaring

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:34

Ik vind het echt helemaal niks.

Ze trekken strak over de schoft. En als je ze hoog in de kamer trekt dan komen ze weer niet onder mijn zweetbladen uit. En ze schuren achter op de rug.
Ik gebruik liever pk.