Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cavaletti schreef:De oude Kieffers vond ik verschrikkelijk hard maar kon er altijd wel goed in zitten en ze pasten op elk paard. De nieuwe Kieffers zijn over het algemeen echt waanzinnig fijn en hebben een goddelijke zit.
Mocht iemand interesse hebben in Kieffer zadels, hoofdstellen enz. Wij hebben vanaf volgende week 20% korting op ALLES van Kieffer dus ook op de zadels en dat scheelt je echt enorm veel geld.
We hebben Jubileum dus daar willen we de klanten van laten profiteren.
sopje0 schreef:cavaletti schreef:De oude Kieffers vond ik verschrikkelijk hard maar kon er altijd wel goed in zitten en ze pasten op elk paard. De nieuwe Kieffers zijn over het algemeen echt waanzinnig fijn en hebben een goddelijke zit.
Mocht iemand interesse hebben in Kieffer zadels, hoofdstellen enz. Wij hebben vanaf volgende week 20% korting op ALLES van Kieffer dus ook op de zadels en dat scheelt je echt enorm veel geld.
We hebben Jubileum dus daar willen we de klanten van laten profiteren.
moet ik dan gewoon op jullie site kijken en hebben jullie een kieffer inzell te koop?
sopje0 schreef:maar hoe zou ik dan een zadel kunnen bestellen of komt daar een topic over?
dondeyne schreef:Kieffer zadels staan er bekend om dat ze vrij hard zijn voor de ruiter, maar toch vind ik ze het fijnst zitten én schijnen ze wel heel goed te zijn voor de paardenrug. Heb een veelzijdigheid van mijn oude paard die al meer dan 20 jaar oud is en er nog als nieuw uitziet! En mijn dressuurzadel past echt op elk paard, heb hem voor mijn nieuwe paard alleen wat moeten laten bijvullen.
Het lijkt net alsof je op een plank zit en de wrongen kan ik ook het idee niet uithalen. En ja dit was een wat 'betere' oudere kieffer. Hyposjuhhh schreef:Het begint er al mee dat ik heel Kieffer niks vind, ik vind het leer niet fijn en het allemaal niet waard voor je geld.
Ik heb wel eens op de kieffer van een meisje hier van de club gezeten, wat een ***zadelHet lijkt net alsof je op een plank zit en de wrongen kan ik ook het idee niet uithalen. En ja dit was een wat 'betere' oudere kieffer.
Nee, voor mij geen kieffer.
barbar schreef:Hyposjuhhh schreef:Het begint er al mee dat ik heel Kieffer niks vind, ik vind het leer niet fijn en het allemaal niet waard voor je geld.
Ik heb wel eens op de kieffer van een meisje hier van de club gezeten, wat een ***zadelHet lijkt net alsof je op een plank zit en de wrongen kan ik ook het idee niet uithalen. En ja dit was een wat 'betere' oudere kieffer.
Nee, voor mij geen kieffer.
niet waar voor je geld?
een kieffer zadel gaat al snel 20 jaar mee.
die van mij is nu 14 jaar oud en ziet er echt nog niet uit als een oud zadel, en ik ben dus niet zo iemand die heel erg goed voor zijn spullen zorgt, ik maak hem schoon en vet hem in als ik er zin in heb, en dat kan al zo een half jaar niet zo zijn.
de oudere kiefferzadels zijn idd best wel hard, maar het is maar net waar je het beste op kan zitten, ik heb ook wel een paard gereden met een KN zadel, mooi zadel hoor maar zo zacht ik kon er echt niet op zitten, stuiterde alle kanten op![]()
ik heb ook een kieffer hoofdstel, het is dat ik nu een een keer een nieuwe wil, mijn hoofdstel is nu 8 of 9 jaar oud en ziet er nog prachtig uit, het leer is nog heel mooi, mijn volgende hoofdstel word dus ook weer een kieffer, ik heb er al een uitgezocht, nu nog even geld voor mijn verjaardag krijgen en dan besellen.
Ik had een nieuw hoofdstel nodig dus kocht weer een kieffer, in de veronderstelling dat ik dezelfde kwaliteit zou krijgen: nog niet bijna! Ik vind het een beetje op samengeperst leer lijken (ik zeg niet dat dat het is, ben niet zo'n leerexpert) en het niet mooi in de gespjes zakken. Dat keelriempje vind ik verschrikkelijk en ik stoor me er dan ook aan dat ik hem niet aan 2 kanten in hetzelfde gaatje kreeg (te lang of te kort) ik vond dat echt een vertekend beeld, net alsof mijn paard zijn hoofd kantelde omdat die gespjes niet even hoog zaten. Dat kwam vooral omdat ze zo uitsteken, ze zitten niet tegen mijn pony's hoofd aan. Op mijn nieuwe pony is dit een minder vertekend beeld, omdat de gespjes allebei even hoog kunnen, maar nog vind ik het niet mooi. Het leer is stevig en van goede kwaliteit maar ik vind het gewoon niet fijn aanvoelen.