Zadelmaker die even komt kijken hoe het zadel ligt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 11:48

_Arwen_ schreef:
Oh het wordt steeds duurder... 75 euro zelfs. Om alleen maar even te kijken?

Nou even naar kijken is het zo maar niet. Laat je een mfsc-er komen zijn ze toch al zo anderhalf uur met je bezig hoor, dus dan is het echt niet zo duur.

Alleereerst wordt je helemaal paard bekeken, daarna je zadel volledig gecheckt en dan wordt er ook nog gekeken hoe het zadel ligt als je erop zit en dan advies gegeven wat te doen.

Even zo naar je zadel kijken levert nl geen zicht op van hoe het ligt. Eerlijk gezegd wordt er in Nederland altijd moeilijk gedaan over geld. Liefst alles gratis vandaar dat ruim 80 % van de zadels slecht ligt en de daaruit voorkomende pijn bij paarden tot ernstige blessures. De daarna volgende rekening van de dierenarts zijn vaak duurder.

koekepoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:26

Mee eens!
Na heel veel dierenarts kosten blijkt bij mij het ooit op maat gemaakte hb zadel helemaal niet zo op maat te zijn.
Hier had ik veel zadels voor kunnen kopen!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:53

Urielle schreef:
Tessebes schreef:
Op die manier, dan begreep ik je verkeerd. Tja... vroeger kocht je een tweedehands zadel, gooide het op je paard en je reed er mee weg. Waarom dat toen wel ging en nu niet meer, is me ook een raadsel. :D

Toen keken we niet zo nauw, als een paard bokte op het zadel, dan was het een kl*tebok en dan sloeg je hem erdoor. Beet hij je als je het zadel erop gooide dan had ie geen zin om te werken en dan kreeg ie een knal erbij. Tja, we dachten ook niet verder dan dat. Het is alleen maar goed dat we steeds bewuster zijn van alles wat een paard kan hinderen.

Nee, dat soort acties waren er niet bij. Misschien zijn paarden ook slimmer geworden om het mensen kenbaar te maken. :D

Ik zag nog ergens Van Rijs langskomen, maar dat vind ik geen aanrader.