Laatst bijgewerkt door Leanevb op 23-01-11 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Myca
Geplaatst: 23-01-11 12:16
Na heel veel uitgeprobeerd te hebben ben ik nu toch wel het meest gecharmeerd van Jaguar zadels. Ik heb een Jaguar XKC dressuur en een Jaguar XJK vsd zadel en ik wil nu niet meer anders.
Anatomica vind/vond ik echt heerlijk zitten. Helaas bleek dit zadel eigenlijk totaal niet geschikt te zijn voor mijn paard. Nu ligt de Anatomica te 'rusten' laat maar zeggen. Doe er niks meer mee en heb nu een Albion zadel. Zit ook echt super!
mallerije
Geplaatst: 23-01-11 22:28
Heb een Anatomica orion,echt super fijn zadel Maar mijn KN Symphonie en Sommer Diplomat zitten ook zeker niet verkeerd
Ik heb een Fryso en straks 2 fryso's en ik wil geen anders zadel meer
different1
Geplaatst: 24-01-11 21:25
ik heb op een WOW zadel gereden, en ik vond het vreselijk. wat een zwaar, lomp zadel en wat een hoop leer en lucht tussen je benen.
heb nu een kentaur artemis, op zich een fijn zadel, maar passier grand gilbert blijft mijn favoriet. heb er ooit één goedkoop op de kop kunnen tikken, maar heb hem verkocht omdat ik vond dat ie niet helemaal correct lag op mijn paard. daarna een hulsebos gehad, super zadel totdat het opnieuw opgevuld moest worden :'( heb nog steeds enorm veel spijt van de verkoop van m'n passiertje!
Passier Grand Gilbert. Als je zelf niet recht kan zitten, dan zet dat zadel je wel even in de houding en het enige zadel waarbij ik nooit last van m'n rug had. Wanneer ik op een ander zadel had gereden had ik s'avonds echt ontzettend last van m'n rug, maar als ik na het andere zadel weer even op m'n Passiertje ging zitten, dan had ik nergens last meer van
vivana
Geplaatst: 25-01-11 12:21
Aller eerst mijn VZH Kieffer Garmisch past eigenlijk altijd vooral fijn op jonge paarden/pony's. Met deze begin ikeigenlijk altijd om aan te voelen hoe een paard loopt en naar mate het niveau verandert verande ik van zadel. Dan heb ik nog een DR KN Symphony alleen fijn bij paarden die vanzichzelf wat willen werken en op échte dressuurpaarden dan zit ik als een huis. En mijn SPR Prestige Paris héél fijn op springpaarden natuurlijk!
Laatst bijgewerkt door vivana op 25-01-11 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt
arizonagreen
Geplaatst: 25-01-11 12:23
Zelf rij ik op een Rossner Amerika, En dit rijd suuuuuuuper!
En het zadel van mn moeder zit ook geweldig, een WOW zadel!
Sence
Geplaatst: 25-01-11 12:25
Sence schreef:
Een vriendin van mij heeft een hele oude Passier, geen flauw idee welk type. Maar die zit echt goddelijk! Kan de hele dag wel in dat zadel zitten. En verder ben ik een grote fan van Fryso.
Correctie, het is geen Passier maar een Albion
Ragdollcat
Geplaatst: 25-01-11 12:26
Massimo wandern, heerlijke endurance dressuurzadel. wil niks meer anders.
BelgenGek
Geplaatst: 25-01-11 12:27
een HO-Relax-Ride, nooit zo'n fijn zadel gehad hele zachte en stevige zit, en veel steun voor je benen. en een Wembley veelzeidigheid, was ook een heerlijk zadel, deze reed ik dressuur mee.
Ik heb een Hulzebos en ben echt super te spreken hierover. Hier voor had ik altijd een KN
Daisies
Geplaatst: 27-01-11 10:42
Ik wil niks anders dan KN
Tigra_
Geplaatst: 27-01-11 11:30
Ik heb nog geen zadel voor mijn paard maar dat zit er aan te komen welke het gaat worden weet ik nog niet, eerst maar eens kijken welke passen en dan pas hoe ze zitten. Mijn verzorgpaarden hebben verschillende eentje heeft een Kieffer wat een heerlijk zadel, ik vindt het geweldig zitten, de andere weet ik niet meer zo gauw hoe die heet geen heel bekend. En de andere heeft een sommer, maar dat is echt niet mijn type het is vzh maar het zit gewoon niet helemaal geweldig, niet super slecht maar goed.