Flynn schreef:xDeems schreef:Ik vind persoonlijk dat het er aan ligt hoe je het elastiek omdoet.
Doe je oren-bit-zijkant v zadel dan vind ik het geen fijne methode.
doe je oren-bit-tussen zijn benen aan de singel vind ik het persoonlijk fijn om te longeren (lang en laag) of gewoon een beetje de ontspanning opzoeken bij een paard die links bv moeilijker te buigen is.
als je dan bv links korter maakt zal hij zich daar eerder af gaan zetten dan dat ie losser wordt ...
Maar als je paard links bv 'vastzit' kan hij niet meer lang en laag gereden worden. Door elastiek help je hem op weg.[/quote]
lang en laag moet een effect zijn van dat ie vanuit je been de hand inloopt, en dus naar beneden wil om meer ruimte te creëren om die druk vanuit t been kwijt te kunnen.
niks op weg helpen. buigen moet n paard vanuit t been en niet vanaf hand/ mond. vanuit hand/mond creëer je eerder stelling dan lengtebuiging ..
ik heb mijn tong niet in mijn zakken dus zeg eerlijk wat ik denk en wat ik denk is toch vrij duidelijk mee eens of niet, niet iedereen is multi miljonair om tonnen en tonnen geld uit tegeven aan je paard, besta
paard hoeft geen pijn hebben, een paard is een beest en ja ze zijn zoals wij ..... KOPPIG