Verschil tussen een dressuuzadel voor mannen en voor vrouwen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:19

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:20

Wat grappig,

Ik heb me een hele tijd mateloos geïrriteerd dat mijn beugel ophanging te ver naar voren zat voor mijn gevoel. Aan iedereen waar aan ik vroeg of ze het ook vonden zeiden ze nee.
Toch vergeleken met mijn andere zadel, en de beugel ophanging zit idd verder naar voren.
Waardoor ik niet echt heel lekker op het zadel kan rijden.

Trouwens kieffer vind ik (Of het ook zo is?) wel echte vrouwen zadels. Vind ze dan ook erg fijn.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:32

@Arwen: Je lijkt idd veel meer in balans te zitten en geen stoelzit meer. Wat voor zadel heb je nu?

Op mijn Wowzadel had ik de beugelriemen altijd aan de achterste haken. Dat zat zo veel lekkerder! Als ik nu foto's terug zie van min Wow op mijn vorige paard, zit ik daar wel heel slecht op hoor. Nog meer oma Duck dan nu (dat komt wellicht ook door de 12 kilo verschil :o ). Foto staat wel in mijn profiel. Deze dus:

Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:38

@Mrijn: ja he? Momenteel ben ik op zoek naar een nieuw zadel. Ik heb een optie op een Barsby, maar die moet nog gecontroleerd worden door de zadelmaker. Het gaat om dit zadel:

Afbeelding

En dit is mijn oude Stubben Scandica (het 'mannenzadel')
Afbeelding
en dit is dan één van mijn nette momenten...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:13

Weten jullie ook zadels die geschikt zijn voor vrouwen met lange bovenbenen ? Zoals de schleese idd ook kan.