Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LBfotografie schreef:_Noah schreef:Als je type paard hetzelfde is kun je het western zadel wél meerdere keren gebruiken Kasper. Daarnaast is de kwaliteit veel beter en heb je geen kussens die je moet opvullen zoals bij een Engels zadel. Eronder heb je duizenden soorten pads. Zo past een dergelijk zadel perfect op mijn Fries, die normaal op een quarter ligt. Mijn fries heeft ook een redelijk holle rug en het zadel "bridged" ( ik neem aan dat je verschuiven bedoelt?) niet.
Ts, wat is belangrijker of Western jouw style is of dat je het paard nog kan rijden op een fijne manier?
Boomloos is ook een goede optie.
mag je met een westernzadel dan wedstrijden starten? denk het niet
Ik hoop echt dat ik iets vind een een goede prijsklassen
k zag trouwens bij divoza (heb toch even gespiekt) een zadel voor maar 95 euro en ook nog een brede boommaat... zou dat wat kunnen zijn?
geertje3 schreef:95 euro is niet veel voor een zadel, en dan ook nog bij divoza weg, mijn gedachten zegt doe het niet, dit zadel is veel te goedkoop.
goed controleren op de boom, en scheefheid. als je hem wil kopen, pas hem eerst goed op je paard, ga er mee rijden en voel en kijk goed.