Zadel voor fries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ninini

Re: Zadel voor fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:42

Mijn vz fries ( met lastige rug ) heeft een WoW zadel en doet het goed met dat zadel , maar die zijn wel vrij prijzig . Misschien heeft epplejeck iets voor je ?

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:31

95 euro is niet veel voor een zadel, en dan ook nog bij divoza weg, mijn gedachten zegt doe het niet, dit zadel is veel te goedkoop.

goed controleren op de boom, en scheefheid. als je hem wil kopen, pas hem eerst goed op je paard, ga er mee rijden en voel en kijk goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:17

LBfotografie schreef:
_Noah schreef:
Als je type paard hetzelfde is kun je het western zadel wél meerdere keren gebruiken Kasper. Daarnaast is de kwaliteit veel beter en heb je geen kussens die je moet opvullen zoals bij een Engels zadel. Eronder heb je duizenden soorten pads. Zo past een dergelijk zadel perfect op mijn Fries, die normaal op een quarter ligt. Mijn fries heeft ook een redelijk holle rug en het zadel "bridged" ( ik neem aan dat je verschuiven bedoelt?) niet.
Ts, wat is belangrijker of Western jouw style is of dat je het paard nog kan rijden op een fijne manier?
Boomloos is ook een goede optie.

mag je met een westernzadel dan wedstrijden starten? denk het niet :=

Ik hoop echt dat ik iets vind een een goede prijsklassen :=
k zag trouwens bij divoza (heb toch even gespiekt :o ) een zadel voor maar 95 euro en ook nog een brede boommaat... zou dat wat kunnen zijn?

Ik denk het niet, Aangezien dit paard hoogst waarschijnlijk een maatzadel nodig heeft. En als je al een standaart zadel kan vinden dat redelijk ligt. Zullen de kussens nog moeten aangepast worden.

Ik denk dat je het wedstrijd rijden beter uit je hoofd kan zetten.. Zonder een goed passend zadel, kun je niks. En ik denk nogsteeds dat een goed passend zadel in jou prijsklasse en jou paard onmogelijk is(ik denk eigenlijk dat het voor bijna ieder paard onmogelijk is).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:19

geertje3 schreef:
95 euro is niet veel voor een zadel, en dan ook nog bij divoza weg, mijn gedachten zegt doe het niet, dit zadel is veel te goedkoop.

goed controleren op de boom, en scheefheid. als je hem wil kopen, pas hem eerst goed op je paard, ga er mee rijden en voel en kijk goed.

je kunt er beter een goede zadel maker naar laten kijken! zelf een zadel passen, is al zeker niet makkelijk. En voor zo'n rug helemaal niet! En een zadelmaker een zadel laten controleren(zonder er daar 1 aan te kopen) kost je meestal al 50 tot 100 euro

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:29

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:45

gebruikte zadels bij Divoza zijn heel erg goedkoop hoor. ik heb destijds mijn zaldi zadel van 1 jaar oud twv 900 euro ingeruild voor 200 euro. Werd vervolgens ook weer te koop aangeboden voor 200 euro bij Divoza.
Mankeerde niets aan mijn zadel, maar was gewoon niet veel meer waard volgens Divoza. Hun eigen merken verkopen beter en geven ook hogere inruil.
op E-bay staan ook regelmatig boomloze zadels op voor weinig.
dat kan ook een hele goede optie zijn voor jou.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:55

Een andere optie voor een paard met zo'n holle rug is een breed zadel wat goed past bij het schoft en dan een echt schapenwollen bontje in de vorm van een lepel eronder, zodat het zadel alleen achter hoger wordt en niet smaller aan de voorkant, dan wordt de achterkant opgehoogd, zonder dat het zadel te smal wordt... Kan misschien zelfs onder dit zadel en een dergelijk bontje is goedkoper dan een ander zadel, wat waarschijnlijk ook niet optimaal ligt.

Het is een oplossing, niet de beste, maar wel veel beter dan zo door blijven rijden.
Wil je het echt goed doen, dan moet je een maatwerkzadel kopen, maar dat is niet haalbaar voor jou (en zou ik ook niet doen voor een verzorgpaard).

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 15:44

ebay zal ik ook is op gaan zoeken :)

Lante, ik heb nu onder het zadel al een ophoger liggen. (nog niet op de foto in het topic) maar dat werkt ook niet echt goed. het maakt het klapperen van het zadel iets minder, maar houd het helaas niet helemaal tegen. dus denk dat ik dan beter nog even verder kan zoeken :)

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:41

een boomloos klappert in ieder geval niet, die sluit veelal mooi aan bij de meeste type paarden ;-)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 18:00

intel_1x schreef:
een boomloos klappert in ieder geval niet, die sluit veelal mooi aan bij de meeste type paarden ;-)

ja, daarom lijkt mij dat tot nu toe ook de beste oplossing :) k blijf voorlopig even zoeken naar iets en hoop wat tegen te komen :)

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:01

Zadels van het merk fryso, misschien iets voor je?

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:16

misschien zou je naar een boomloze zadel kunnen kijken
ik weet zelf alleen niet in welke prijsklasse die liggen

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 18:17

Voltige96 schreef:
Zadels van het merk fryso, misschien iets voor je?

heb ik al naar gezocht, maar deze zijn voor mij echt niet te betalen helaas.

stefanie1, zoals je kunt lezen ben ik al op zoek naar een tweedehansje :)

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:31

zoek maar eens op ebay naar treeless, dan kom je wel wat tegen ;-)
koop er overigens altijd een goede pad bij speciaal voor onder boomloze zadels.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 15:47

intel_1x schreef:
zoek maar eens op ebay naar treeless, dan kom je wel wat tegen ;-)
koop er overigens altijd een goede pad bij speciaal voor onder boomloze zadels.

Oké, ik heb eens gekeken en vind inderdaad vrij goedkope zadels.
Maar is alles via eBay ook veilig?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:16

Ebay is veiliger dan marktplaats vind ik persoonlijk.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:14

ik heb ook goede ervaring met ebay, zelfs uit buitenland ;-)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 17:39

oke, mooi. Dan ga ik even verder kijken en goed zoeken :)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:04

170 euro is inderdaad niet veel geld voor een zadel.
En ik begrijp dat de eigenaar er ook geen geld aan uit wil geven. Is het dan misschien een idee om het huidige zadel in te ruilen op een goed passend zadel. Of het huidige zadel te verkopen en dit geld bij te leggen voor een goed passend zadel?

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:12

Ik vind Fryso zadels altijd erg fijn liggen op friezen, wij hebben ook een fries met een aardig doorgezakte rug en na een aanpassing ligt dat Fryso zadel ook goed. Ze zijn wel prijzig, maar misschien kan je tweedehands via internet een mooie passen en dan aan je zadelmaker vragen hoeveel het zou kosten om hem eventueel aan te passen. En als de aanpassingen dan niet heel veel kosten, het zadel alsnog kopen (als dat mogenlijk is tenminste).

http://www.frysozadel.nl/