loulou schreef:dat is niet flauw, steeds ' niet waar' roepen en beginnen over spelfouten dat is flauw
ten eerste moet een bit natuurlijk passen in de paardenmond. de ruimte die een paard in zijn mond heeft is bij elk paard anders. daarom is er ook niet een perfect bit, het is paardafhankelijk.
dan zal ik het volgende anders voor je formuleren. het dikste bit wat past in de paardenmond is minder scherp dan een dunner bit. simpelweg omdat het de druk over een groter deel in de mond verdeeld.
ik heb nooit geroepen dat de ts een dikker bit moeten kopen, dus het is ook totaal niet relevant. dus laten we weer ontopic gaan
En weer een spelfout. Ik heb 'm even voor je in bold gezet
Het is op bokt een regel dat je Standaardnederlands gebruikt om te schrijven. Zou je je daar misschien aan willen houden?Een dik bit doet op een groter oppervlakte pijn dan een dun bit. Juist omdat het dikker is. Snap dat dan.

) bedoelen TS. Een scherper bit is zelden de oplossing. Anderhalf jaar geleden heb ik ten einde raad een kimblewick aan mijn hoofdstel gefrummeld en ben ermee gaan rijden. Toen was er dus helemaal geen land meer met mijn paard te bezeilen. Wist ik veel dat hij geen hefboomgedoe achter z'n oren kon velen
Een andere inwerking kan net zoveel verschil maken als een scherpere, en met blijvend effect en het is beter voor je paard.