Spring zadel max 650 euro?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:34

CoriienRN schreef:
Eventing zadel is meer open dan een springzadel...

Dus je zit minder stevig? En ligt dat dan vooral aan de zit die vlakker (?) is? of juist minder knie en kuit wrong

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:39

CoriienRN schreef:
Eventing zadel is meer open dan een springzadel...

PPD_tje schreef:
Die is wel gaaf ja :9
Ook een close contact volgens mij, misschien dat de eventing zadels iets lichter zijn ofzo? Ik weet het echt niet, maar ik verwacht dat je er ook wel mee kan springen dan.

eventing is springen :')

ja dat weet ik, ik breng het weer lekker dom over :o
(Ik rij zelf ook wel eens eventing, even voor de duidelijkheid _O- )
Maar ze vroeg wat het verschil was en ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat het denk ik niet uitmaakt of je nou een parcour springt met een eventing of een springzadel. :o?

Wat mij trouwens wel bij dit zadel opvalt (en wat ik ook bij het andere eventing zadel zag dat ik had gezien), dat dit zadel zeg maar 1 blad heeft (hier beginnen ook de singelstoten aan) en dus niet een extra zweetblad nog heeft. Maar ik weet/denk niet dat dit iets speciaals is voor een eventingzadel, want ik heb laatst ook zo'n dressuurzadel gezien :)

Edit: spelfoutje :z

CoriienRN

Re: Spring zadel max 650 euro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:53

Heb net gebeld met mijn zadelmaker en die zegt dta ze dat zadel neit veel verkoopt.

Eventing zadel is wat ligter idd, en idd 1 blad.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:02

www.gebruikterijzadels.nl

Zij hebben erg veel zadels te koop, zowel nieuw als gebruikt of die op beurzen hebben gelegen!
Heel veel mooie zadels, ze komen aan huis of ze sturen het op, dan kan je het een aantal dagen passen en weer terugsturen als het nie past.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:40

Ik zou even doorsparen en een super 2de hands zadel kopen (bijv. Passier). Die kwaliteit is gewoon vele malen beter dan een goedkoper zadel. ik heb bijv nog een zwarte passier liggen die ik wil verkopen en dat is qua kwaliteit bijna niet te evenaren. Voor jou prettiger en voor je paard.

Een eventingzadel heeft vaak een monoblad (1 zweetblad), is lichter en vaak een wat langere lepel voor de afsprong en is vaak wat vlakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:42

Welke merken zijn redelijk goed aanpasbaar? Van kieffer weet ik namelijk dat daar kwa boommaat niets aan te veranderen is?

Mijn paard veranderd nogal veel het jaar door(afgelopen jaar 4 keer naar de zadelmaker geweest). Dus een zadel waarvan de boom te verbreden is, zou wel fijn zijn.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:48

Dan moet je een wintec nemen, vind zelf een GOED passend zadel belangrijker als een goed koop zadel..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:50

In principe kan dat met bijna ieder zadel. Of het goed is voor het zadel vraag ik mij af. Daarnaast een bredere boom is vrij rigoreus. Ik zou gewoon een hele goede zadelmaker/passer laten komen, dan denk ik dat die een wel degelijk zo goed zadel aan kan meten dat boom veranderen echt niet nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:54

CoriienRN schreef:
Dan moet je een wintec nemen, vind zelf een GOED passend zadel belangrijker als een goed koop zadel..

Vind ik ook, Wintec past alleen niet. Als er niets goeds te vinden is in deze prijsklasse spaar ik ook gewoon door. Er komt niets op mijn paard dat niet past :n

Nu heb ik een Massimo, Dit zadel is goed aan te passen. Alleen nieuw(de spring variant) boven mijn buget. En 2e hands niet te vinden. Dus vandaar dat ik nu ook oriënteer op andere merken.

@_lautje_: ik heb nu een goede zadelmaker(Herman van country mill). Echter word er met ons paard endurance gereden waardoor hij in het zomer seizoen smaller word. En in het winter seizoen weer breder. We zijn nu aan het kijken of dit probleem met een pad ofzo opgelost kan worden. Maar het moet wel echt goed liggen. Dus de volgende keer dat we naar de zadelmaker gaan, Gaan we ook bespreken wat de mogelijkheden daar bij zijn. Maar dit is een vaker voorkomend probleem met endurance paarden.. Dus het is erg lastig

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:55

Anoniem schreef:
CoriienRN schreef:

@_lautje_: ik heb nu een goede zadelmaker(Herman van country mill). Echter word er met ons paard endurance gereden waardoor hij in het zomer seizoen smaller word. En in het winter seizoen weer breder. We zijn nu aan het kijken of dit probleem met een pad ofzo opgelost kan worden. Maar het moet wel echt goed liggen. Dus de volgende keer dat we naar de zadelmaker gaan, Gaan we ook bespreken wat de mogelijkheden daar bij zijn. Maar dit is een vaker voorkomend probleem met endurance paarden.. Dus het is erg lastig

volgens mij heb je wel van die pads waar je verschillende soorten lagen met vullingen in kan doen, maar je kan natuurlijk beter een heel goed passend zadel hebben.
is van Stübben de boom ook aan te passen

misschien zou je eens kunnen informeren bij black country saddles. het ligt alleen wel ietsje boven je budget (klein beetje maar hoor :+ ) maar dan weet je zeker dat je er een heel goed zadel aan hebt!