CoriienRN schreef:Eventing zadel is meer open dan een springzadel...
Dus je zit minder stevig? En ligt dat dan vooral aan de zit die vlakker (?) is? of juist minder knie en kuit wrong
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

CoriienRN schreef:Eventing zadel is meer open dan een springzadel...PPD_tje schreef:Die is wel gaaf ja![]()
Ook een close contact volgens mij, misschien dat de eventing zadels iets lichter zijn ofzo? Ik weet het echt niet, maar ik verwacht dat je er ook wel mee kan springen dan.
eventing is springen
)

CoriienRN schreef:Dan moet je een wintec nemen, vind zelf een GOED passend zadel belangrijker als een goed koop zadel..

Anoniem schreef:CoriienRN schreef:Dan moet je een wintec nemen, vind zelf een GOED passend zadel belangrijker als een goed koop zadel..
@_lautje_: ik heb nu een goede zadelmaker(Herman van country mill). Echter word er met ons paard endurance gereden waardoor hij in het zomer seizoen smaller word. En in het winter seizoen weer breder. We zijn nu aan het kijken of dit probleem met een pad ofzo opgelost kan worden. Maar het moet wel echt goed liggen. Dus de volgende keer dat we naar de zadelmaker gaan, Gaan we ook bespreken wat de mogelijkheden daar bij zijn. Maar dit is een vaker voorkomend probleem met endurance paarden.. Dus het is erg lastig
) maar dan weet je zeker dat je er een heel goed zadel aan hebt!