wintec 500 dressuur. Hij zit goed! Helemaal niet hard vond ik.. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wintec 500 dressuur. Hij zit goed! Helemaal niet hard vond ik..
en als je dikkere kniewrongen wilt kun je deze zo bestellen
germie schreef:Ja, ik heb het systeem wel gezien. Er zit inderdaad iets omheen, maar daarbinnen zit dus een foam.
Zie ook http://82.161.230.93/forums/viewtopic.p ... &t=1106758
De foam op zich is ook gewoon veerkrachtig, dus als je hier een keer in prikt is het echt lek? Ik weet dat het met Flair wel zo is, maar kan me dat bij cair toch minder voorstellen. In elk kussen zitten 2 stukken cair, in het midden liggen ze schuin over elkaar. Ze zijn in principe zwart.
Flair zijn 4 grijze kussens met elk een slang. Ook hier 2 stukken flair per kussen, in het midden overlappen ze iets. Er wordt verder schuimrubber bij de flairzakken in de kussens gestopt. Flair kun je oppompen, cair niet. Flair is hierdoor in principe beter aanpasbaar, maar ook een stuk duurder (en niet alle paarden vinden het fijn). Ik heb ooit op bokt eens foto's geplaatst van een zadel dat ik uit elkaar gehaald had met flair.
germie schreef:rikkybergy schreef:Ik had zelf een wintec
Maar doordat die niet op maat te maken is vind ik het persoonlijk niet echt fijn
Als je paard maar een beetje meer spieren krijgt past hij al niet meer.
NIet op maat te maken?
Een wintec is niet altijd op maat te maken, dat is geen enkel zadel. Maar met een verwisselbare boom, en opvulbare kussens kun je toch heel veel. Als echter het kussenkanaal standaard al niet goed is voor je paard, dan zal een wintec nooit gaan passen.
Maar niet op maat te maken is gewoon onzin. Wintec is beter aanpasbaar dan bijvoorbeeld een Kieffer.
Massimo staat ook bekend dat je ze goed aan kunt passen. Nou, niet op mijn paard. Dus voor mijn paard is een Massimo gewoon een klotezadel. Maar er zijn genoeg mensen die er weer fijn op rijden. Dat is met Wintec net zo.