[WN] Ervaringen met Professional's Choice Heavy Duty Air Ride pad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:29

Reinsman heb ik ook vaker gebruikt bij de paarden van mijn trainer.
Ook hele fijne pads :j

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:43

QuarterH zo'n wonpad is ook voor iedereen verschillend.. ik vond het niets... en het verschil tussen deze en de goedkopere versie is alleen maar de prijs... en een dun viltlaagje.. :)

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:37

@TS; ik heb verschillende pads geprobeerd bij mijn merrie en kwam bij de PC heavy duty uit. Heb een roze en n blauwe, daarbij nog een groene PC orthosport. In de winter rij ik met een Mattes pad omdat ze met de wintervacht vaker last heeft dat achter op de rug de haren wat korter schuren met de PC pads. De mattes heeft een zachtere rand en daarmee gebeurd het veel minder. Ben over alle pads enorm tevreden! Het zadel ligt er goed op en mijn paard loopt er fijn onder. Neopreen onderkant hoef ik bij haar niet te proberen, daar zweet ze veel meer onder en raakt de huid wat geirriteerd (schimmel en gevoelig velletje)

Dana82 schreef:
@ Mirgino: ik ken ook mensen die een Vaquero zadel hebben en daar zeer tevreden over zijn en ook over de service. Daarom verbaas en erger ik mij aan het feit dat ze op het internet zulke omhoog gevallen en opdringerige reacties zetten. Als je in het echte leven een vriendelijk en tof persoon bent waarom laat je je dan zo kennen op het internet? Plaats dan liever niets! Mond aan mond reclame is heel belangrijk in deze branche (met toch een zeer beperkt cliënteel) en ik vind dat ze hier de bal helemaal mis slagen.
Je kan idd de dingen lezen zoals je wilt, maar sommige dingen zijn zo ondermaats dat je al blind moet zijn om hier nog het positieve uit te halen.

+:)+

Ik heb 2 bekenden die met Vaquero zadels rijden en er zeer tevreden mee zijn, maar door het gedrag van Louis en Sabine op internetfora zou ik er nooit een zadel kopen :n

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:13

misschien is schrijven niet hun beste kant maar in de omgang zijn ze echt super!

ze schrijven misschien wat agressief :+ maar ik lees het anders omdat ik ze irl ken.

ze zorgen voor heel veel info over de producten waar ze achter staan, in mijn ogen niks mis mee
en ze zouden dat groepje wat altijd negatief is over hun links moeten laten liggen,maar goed dat is aan hun.

en ik heb geen aandelen ;) maar ben gewoon een tevreden klant,en erger me aan al die negatieve reacties die elke keer weer komen als hun iets plaatsen.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:40

mirgino schreef:
misschien is schrijven niet hun beste kant maar in de omgang zijn ze echt super!

ze schrijven misschien wat agressief :+ maar ik lees het anders omdat ik ze irl ken.

En dat is vanuit bedrijfsmatig standpunt gezien niet erg handig.
Mensen die een zadel of zadelmaker zoeken, kijken meestal op internet. Zoeken vaak via google naar berichten en ervaringen me tde betreffende firma.
Waar verkocht word, zijn altijd mensen tevreden en mensen ontevreden, dus over elke zadelmaker vind je wel negatieve berichten, gaat niemand dood van.
Maar als de zadelmaker zelf mee gaat praten in fora en berichten zet, word het een stuk riskanter. Mensen lezen wat er staat, ze horen niet hoe het gezegd of bedoelt word. ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:53

ik zie het nog anders.(surprise, surprise )
ik zie mensen, die steeds iedereen en alles afkraken, die het niet met hun eens zijn.
en nu net zoals verleden keer, zelf beginnen.iemand in hun waarde laten staat niet in hun program.alles persoonlijk aantrekken, omdat je iets niet mooi, of goed vind.
een bedrijf als professionals choice steekt heel wat in research. met professionele apparatuur. in een crisis land zoals de VS nu is, besta je niet lang als je bagger verkoopt, zelfs niet met een mooi motiefje (erg aanmatigend trouwens, als je er vanuit gaat dat een kleurtje iemands motief is om een dure pad zoals de airride te kopen is.jullie kunnen absoluut niet weten wat iemands motief is om een pad te kopen)
de test bij V is gedaan met 1 paard, en verschillende pads. totaal niet bevooroordeeld :roll: maar er is geen ervaring in het maken van pads, en zeker niet de professionele uitrusting en techniek om ze te maken en /of te testen.dat kan beter over gelaten worden, aan de mensen die er verstand van hebben.(zowel het maken als het testen)er gaan vanuit de fabriek honderden uren inzitten, in verschillende omstandigheden.dus niet met het rondje hobbelen langs de weg, maar ze worden ook " uitgeleend " aan verschillende ruiters.ook showruiters.
let wel !! ik zeg NIET dat je V pads niet goed zijn, dat zal best wel, gezien de materialen die gebruikt worden. maar ga de rest dan niet afknallen.
ik zou zeggen : zadelmaker, blijf bij je leest.

quarterH

Re: Ervaringen met Professional's Choice Heavy Duty Air Ride pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:13

Loody: dan had je dus de dunne variant, ik heb de dike end at is echt geen dun laagje! ik vind het wel een enorm verschil met een goedkoope 50 euro variant en mn wonpad.
maar inderdaad, meningen verschillen.

Tja over het V onderwerp.... ookal zou ik ze mooi vinden zou ik er nooit kopen gezien de vele negatieve reacties en vooral de manier hoe zij communiceren op oa internet.
zeker als je hebt gezien hoe zij op 'hun eigen' whoa forum praten over mensen en ex-klanten is dat echt beneden alle peil. met zo iemand wil ik geen zakendoen en GUN ik geen verkoop.
plus ik ben dan erg wantrouwig...want waarom heeft iemand het nodig al het andere zoo zwart te maken en voor dom en stom uit te maken als hun producten zo goed zijn? dan zou het zichzelf verkopen....

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:27

SabineFuchs schreef:
Goed; jou betoog hebben we al meer gehoord.

Gut, misschien moet je er wat mee doen dan?
Ik zou me schamen als (potentiële) klanten zo over ons product/service/bedrijf/personeel zouden praten....
Zeker als de directeur ook nog op dit geneuzel-niveau zulke uitspraken zou doen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:09

wat een heerlijk gezellig topic om te lezen :+ _O- nu ik buiten toch niet kan rijden vanwege de sneeuw :brr:

vroeger reed ik altijd met een dubbele wollen deken /pad
die kon ik alleen in Duitsland kopen
het zadel paste dan ook als een huis op mijn paard(en niet eens op maat gemaakt)

nu wil ik bij de jonkies graag ruggegraadvrijheid, missen nog wat rugbespiering door groei
vorig jaar kerst had ik bij arthur een grote dikke viltenpad gekocht(50€)
die heb ik van de zomer in tweeen gesneden, voorgevormd gemaakt en vervolgens door de zadelmaker weer aan elkaar laten maken door middel van een brede lere strook
deze bevalt mij nu het beste en ik heb zat pads in allerlei soorten en maten liggen

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:16

@ QuarterH, nee ik had een wonpad... en idd ook nog zo'n goedkope variant,(dikke) ik vond erg weinig verschil tussen.. ;).. ik vond het niet fijn beiden niet...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:24

ja loody maar wonpad heeft verschillende. je hebt dunnere (die vind ik idd te dun voor normaal gebruik) en de dikkere. datr bedoelde ik.

maar dat kan natuurlijk dat jij het niet fijn vond.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:53

SabineFuchs schreef:
Citaat:
Zie website Vaquero: plaatjes en duidelijke uitleg.

Ja met een Vaquero zadel is het verstandig om de beste pad te nemen die er is.
Maar let op!!! Een pad lost niet alle problemen op.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:54

*giechel * :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:52

spatter schreef:
wat een heerlijk gezellig topic om te lezen :+ _O- nu ik buiten toch niet kan rijden vanwege de sneeuw :brr:

vroeger reed ik altijd met een dubbele wollen deken /pad
die kon ik alleen in Duitsland kopen
het zadel paste dan ook als een huis op mijn paard(en niet eens op maat gemaakt)

nu wil ik bij de jonkies graag ruggegraadvrijheid, missen nog wat rugbespiering door groei
vorig jaar kerst had ik bij arthur een grote dikke viltenpad gekocht(50€)
die heb ik van de zomer in tweeen gesneden, voorgevormd gemaakt en vervolgens door de zadelmaker weer aan elkaar laten maken door middel van een brede lere strook
deze bevalt mij nu het beste en ik heb zat pads in allerlei soorten en maten liggen

Heb je daar een plaatje van? Zit er nog wat omheen? En wie heeft dat kunnen maken zo?

Een pad is dus net persoonlijk als een zadel. Elke paard is anders en dan ligt een pad ook weer anders. We letten op een goed zadel en een pad is minstens zo belangrijk voor het geheel.

Ik hou van natuurlijke materialen, maar goed en hygienisch schoon houden is ook wel fijn. mattes lijkt me wel wat, maar dun en coolback leek me ook wel wat, maar ook snel wat dun. ( wel makkelijk te wassen )
Mijn schaap onder het zadel is al behoorlijk op en daar hou ik wel rekening mee.
verder hou ik niet van stugge pads.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:53

Sandra_H schreef:
Ja met een Vaquero zadel is het verstandig om de beste pad te nemen die er is.
Maar let op!!! Een pad lost niet alle problemen op.

:D Hij is goed!!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:04

superpony het is gewoon een viltenpad, zwart, lekker dik maar verder niks aparts
gewoon door midden gesneden met een standymes, de randen schuin afgesneden om een dikke rand te voorkomen
de rand ook iets gebogen bijgesneden en daarna heeft de zadelmaker uit het dorp er gewoon een brede leren strook(7 cm) tussen gemaakt

sandra :))

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 20:50

ojah, ik heb een continental NRHA pad gehad en die vond ik erg fijn bij mijn paard, maar die was na 3 maanden al te dun geworden

deze is het
Afbeelding

weet iemand wat een vergelijkbare pad is?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:54

reinsman.die zijn goed van kwaliteit, en verschillende uitvoeringen verkrijgbaar...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:58

@_Melanietje_ : als je hem nu toch niet meer gebruikt zou ik proberen aan de achterkad een sneetje te maken en er een stukje vilt vulling bij te doen, of de oude vulling er uit halen en nieuwe steviger er in doen.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 08:13

DubbelDun schreef:
@_Melanietje_ : als je hem nu toch niet meer gebruikt zou ik proberen aan de achterkad een sneetje te maken en er een stukje vilt vulling bij te doen, of de oude vulling er uit halen en nieuwe steviger er in doen.

als het kan wat voor vulling moet ik er dan in doen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:23

Vilt zou mijn voorkeur hebben. Je kunt een simpele vilt (onder)pad verknippen tot inlages. Wel de randen even 'zoeten'( de scherpe randen er af knippen.

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:39

Winddancer schreef:
Sorry, maar ik vind het heel erg denigrerend overkomen. Een beetje respect voor elkaar mag ook wel.
Volgens jullie is het enige goede wat jullie verkopen en de rest is Afbeelding
En de mensen die het kopen zijn helemaal achterlijk.

Vind ik eerlijk gezegd een hele slechte eigenschap die op den duur gaat irriteren bij mensen.

Weet je wat ik een slechte eigenschap vind?

Ik heb al jaren een Vaquero zadel, en op het moment dat ik het zadel liet aanmeten was alles nog koek en ei, want er was hier een
bepaalde mevrouw op bokt die ook een zadel liet aanmeten. En custommade was heilig op bokt, kon niet beter.

Maar toen door een miraculeuze omslag in haar hoofd ofzo, weet ik veel, weet er het fijne niet van. Moest ze het zadel ineens niet
meer en was Vaquero slecht en als je een custommade zadel liet aanmeten was je onwetend en dom.
En dat is nu de algemene opinie van iig het westerngedeelte van bokt ofzo, iedereen gaat over de rooie als iemand met trots zijn
Vaquero zadel hier komt laten zien.

Ik zeg niet dat mensen op bokt dom zijn of alleen maar rellen ofzo maar snap wel dat ik hier niet zo graag discussiër als ik
met mijn custom (Vaquero) zadel blijkbaar toch al voor dom aangezien wordt, terwijl ik echt niet nu pas om de hoek kom kijken ofzo.

En ja Sabine en Louis kunnen soms extreem overkomen maar ik ken ze ook en ken de context.
En iedereen die zich zo vreselijk aangetast voelt door hun mening is misschien gewoon onzeker.
Want ik zal jullie eens wat vertellen :D

IK RIJ AL NET ZO LANG MET AIRRIDE PADS ALS MET EEN VAQUERO ZADEL :P

Waarom? omdat ik ze gewoon fijn vind, het zal best dat op lange ritten natuurlijke pads beter zijn lijkt me logisch.
Maar ik heb nooit problemen met de airrides gehad en mijn paarden lopen er super onder.
Ik hou ook van de soepelheid, heb slechte polsen dus ik kan niks met die dikke vilten pads, moet iemand me komen helpen opzadelen :+

Dus ja een Vaquero klant kan best van de persoonlijke mening van Vaquero afwijken ;)

Mensen moeten zich niet zo druk maken, ook Sabine en Louis niet dat moet ik toegeven, maar ik snap de achterliggende reden wel.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:31

ik zou nooit iemand dom noemen, die zo een zadel aanschaft.dat moet iedereen zelf weten. ik voel me ook totaal niet geroepen, om dan mailtjes of pb 'tjes te versturen. weet je- ik lig er totaal niet wakker van, wat een ander koopt.
maar wat ik wel erg vind, is dat iedereen dom en onwetend word afgeschilderd, die daar geen zadel koopt. je bent dan niet goed voor je paard, en wil besparen ten koste van je paard.
menig "fabriekszadel "is toch wel duurder als een V zadel.maar wel zeker meer waardevast.
ook word overal mijn naam genoemd, in topics waar ik niet kom.dat is ook wel erg vervelend.
niemand heeft de wijsheid in pacht.

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:46

Nee precies, niemand heeft de wijsheid in pacht.

Ik zeg ook niet dat jij dat zegt spicegirl, heb nooit problemen met jou gehad, dit is allemaal nog voor de huidige discussie.
Als mensen daadwerkelijk doen wat je hierboven zegt dan vind ik dat ook ongegrond, want ik ken je als iemand die weet waar
ze het over heeft wanneer het op tack aankomt, en alles uitzoekt, maar nogmaals, ben een tijd weg geweest en weet niet wat er is gebeurd.

Uiteraard is een merkzadel meer waardevast, ten eerste omdat iedereen denkt dan een Vaquero zadel maar op één bepaald
paard past, terwijl het net zoveel kans heeft te passen als dat merkzadel.
En omdat merken gewoon meer oproepen bij mensen, ik heb niks tegen een goed merkzadel, alleen ik heb een moeilijk paard en
wilde zekerheid. Niks tegen de kwaliteit van een merkzadel, maar wie kon mij verzekeren dat dat goede zadel ook daadwerkelijk
op mijn paard past? Als het dan niet paste kon ik het ook niet meer voor de nieuwprijs verkopen en moest ik met minder ook
een ander zadel vinden wat dan misschien weer niet paste. Sterker nog is niet hypothetisch heb een tijdje zo gehad.

Maarja, ik koos voor een custom, omdat ik het persoonlijk contact fijn vond en de zekerheid, iemand anders heeft weer andere beweegredenen.
Ik ga er vanuit dat iedereen hier het beste voor zijn paard wil, alleen over het beste zijn de meningen verschillend, en ook paarden zijn verschillend
Maar het gaat toch om het paard, en er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:08

ik zeg ook niet, dat jij zei, dat ik het zei %) :D
er zijn zeker vele wegen naar rome.maar niet iedereen ziet dat in.alle top ruiters ( al dan niet in NL.) rijden met "fabriekszadels " (rotwoord, er komt altijd handwerk bij kijken, en vele merken bieden custom werk, t.a.v. alle wensen die je hebt ), dus imo kunnen ze nooit slecht zijn. TENZIJ je een zadel hebt wat niet past.maar dat je zadel niet past, omdat het geen custom is, is onzin.en ze zijn zeker niet slechter...
zelfs een pannekoek heeft 2 kanten. 8-)
en wat betreft tack : nog steeds een hobby van me ;) voordat ik ook maar een singel/pad of wat anders koop, doe ik gedegen onderzoek, m.n. naar comfort voor het paard.
en er is nix gebeurd, er worden alleen dingen in mn schoenen geschoven, waar ik nooit deel aan zou nemen.zo boeiend vind ik het niet, eerlijk gezegd.
long time no cee, btw ! *D