Nieuw hoofdstel nachtje in de ....?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Nieuw hoofdstel nachtje in de ....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:28

Ik wist niet hoe het spul heette dat ik gebruik voor de glans, maar blijkbaar gebruik ik het zelfde als Focussed :D Ik heb ook zo'n potje en het is idd fijn spul, maar voor zover ik weet verzorgt het niet, daarvoor heb je dus nog iets anders nodig. Ongeveer zoals Focussed beschrijft dus: eerst iets verzorgends en dan pas die glans.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:23

Oke bedankt dat wist ik niet :)
Ja hoor meer als 120 euro voor een hoofdstel vind ik overdreven :n
ik heb er één die was afgeprijs voor ruim 60 euro van kieffer en eentje van 100 van kieffer, vind dat al best duur !
Focussed schreef:
NicoleHorses schreef:
Wat vinden jullie een duur hoofdstel met goede kwaliteids leer en wat is een goedkoop hoofdstel met karton en leder resten dan?
Neem aan dat kieffer alleen maar goede kwaliteids hoofdstellen heeft..

Kieffer was jaren geleden goed... Nu is het echt een B-merk, zou bijna zeggen een C-merk want ik ken zelfs betere "huis"merken inmiddels. Daarnaast vind ik Kieffer niet echt duur... 80-120 euro. (Dus ik zeg niet dat het weinig geld is, want ik vind dat veel geld, maar voor een goed hoofdstel betaal je vaak wat meer).

Ik vind persoonlijk mijn hoofdstel goede kwaliteit. Maar heb dan ook €350,- voor het hoofdstel betaalt... (En dat zonder frontriem, die was nog eens €100,-). Je ziet ook dat de andere goede merken die zich al jaren bewijzen (Stübben, Passier) tussen de €150,- en de €400,- gemiddeld liggen. Kan natuurlijk altijd duurder (zoals die Passier van €900,-) maar dat is wel erg exorbitant.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:29

Ik zal het nooit invetten. Ik heb dan ook hoofdstellen van Passier of Dubert (honderden euro's zeker S&T hoofdstellen) Dus echt top-kwaliteit naar mijn mening. Deze hoofdstellen vet ik nooit in. GEwoon reinigen met zadelzeep. .Van olie wordt het alleen maar vet en vet trekt vuil aan waardoor je mooie diepzwarte hoofdstel veel lichter van kleur wordt...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:43

Focussed schreef:
Ik vind persoonlijk mijn hoofdstel goede kwaliteit. Maar heb dan ook €350,- voor het hoofdstel betaalt... (En dat zonder frontriem, die was nog eens €100,-). Je ziet ook dat de andere goede merken die zich al jaren bewijzen (Stübben, Passier) tussen de €150,- en de €400,- gemiddeld liggen. Kan natuurlijk altijd duurder (zoals die Passier van €900,-) maar dat is wel erg exorbitant.

Maar dan betaal je meer voor het merk dan voor het hoofdstel.
Als je kijkt wat het aan materiaal en werkuren kost kun je nooit op zulke bedragen uitkomen.
Er zijn genoeg minder bekende merken die ook een goede kwaliteit leveren maar voor een veel betere prijs.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:08

anneliesdj schreef:
Focussed schreef:

Maar dan betaal je meer voor het merk dan voor het hoofdstel.
Als je kijkt wat het aan materiaal en werkuren kost kun je nooit op zulke bedragen uitkomen.
Er zijn genoeg minder bekende merken die ook een goede kwaliteit leveren maar voor een veel betere prijs.

Natuurlijk zijn er altijd minder bekende merken die goede kwaliteit leveren voor een lage prijs. Maar ik zou die merken niet 1 2 3 kunnen opnoemen. Als ik denk aan goede hoofdstellen denk ik direct aan hoofdstellen van Döbert, Stübben en Passier.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:10

Ik heb zelf goede ervaringen met Lemetex, de kwaliteit is ruim voldoende en ik heb geen zin om het 3 dubbele te betalen enkel omdat er een Stubben merkje opgenaaid is :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:12

In mijn ogen betaal je niet het drie dubbele omdat er een bepaalde merknaam aan hangt. Je betaalt imo wel degelijk voor betere kwaliteit. Ik ben in ieder geval nog geen goedkoper hoofdstel tegen gekomen met dezelfde kwaliteit als mijn Döbert (enkel duurdere :)) ) . Het kan best dat je wat meer betaald voor het merk, maar vergeet niet dat bekende merken vaak veel meer aan marketing doen, en dat kost ook weer centjes (die doorberekend worden in de prijs van de hoofdstellen).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:14

Maar ook omdat ze bekend zijn komen de klanten toch wel dus kunnen er best een paar tientjes bij de prijs op.

En waar zit volgens jou het verschil in dan? Dan bedoel ik geen prut van 3 tientjes maar tussen goede kwaliteit en Döbert ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:18

Döbert vind ik wel beter dan "goede kwaliteit".
Goede kwaliteit vind ik bijvoorbeeld hoodfstellen van Rossner, Vantaggio. Goede kwaliteit en je betaalt inderdaad niet die paar tientjes voor het merkje. Maar je kunt die hoofdstellen absoluut niet vergelijken met Döbert... Heb alles in mijn handen gehad, de Vantaggio (van 170,-) zelfs in mijn linker en de Döbert in mijn rechter, en de Döbert was veeeelen malen zachter. Vooral aan het onderlegde kon je het goed merken :j

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:23

Focussed schreef:
NicoleHorses schreef:
Wat vinden jullie een duur hoofdstel met goede kwaliteids leer en wat is een goedkoop hoofdstel met karton en leder resten dan?
Neem aan dat kieffer alleen maar goede kwaliteids hoofdstellen heeft..

Kieffer was jaren geleden goed... Nu is het echt een B-merk, zou bijna zeggen een C-merk want ik ken zelfs betere "huis"merken inmiddels. Daarnaast vind ik Kieffer niet echt duur... 80-120 euro. (Dus ik zeg niet dat het weinig geld is, want ik vind dat veel geld, maar voor een goed hoofdstel betaal je vaak wat meer).

Kieffer is zo slecht nog niet. Ik heb mijn kieffer al ruim 4 jaar en hoe vaak het hoofdstel is ingevet is op 1 hand te tellen, en het is nog steeds prima.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:24

Ik zeg niet dat Kieffer slecht is :)
Het was alleen jaren geleden een heel goed merk.
Sinds de laatste 5 jaar vind ik dat het merk heel erg achteruit is gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:25

Mijn Dy'on hoofdstel was incl teugels over de 300 euro, geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om 'm een nacht in de olie te leggen 8)7

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:14

@focussed of je kennis is er op vooruit gegaan en het merk is gebleven wat het was.
BTW de hoofdstellen die ik heb van dubert en passier zijn nog maar de 'basics' en 'gewoon' en ook niet rondgenaaid sommige met S&T.
Toch ik wil ikmensen hier even atenderen op de kwaliteit van spullen. Mijn paard heeft vorige week tijdens het longeren een ernstig ongeluk gehad. Hij is heel hard gevallen. Doordat hij een hofdstel had van dobert en een bit van myler (90 euro's en dan heb je een dubbel gebroken) is zijn hoofd gelukkig niet beschadigd. En is zijn mond ook niet uitgescheurd. (zijn bit hing heel erg hoog en zat vast onder zijn hals) Dus als je goede kwaliteit koopt heb je meer plezier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:18

Apple, daar kan ik me niks bij voorstellen. Please do explain. :')

marit01Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:51

Wij hebben een grote specikuup levertraan olie,
daar leg ik het dan vaak een nacht en en vervolgens laat ik het uitlekken de volgende dag.
even met een oud t-shirt er goed overheen en klaar!!
heb vandaag toevallig van de zadelmaker gehoord dat olie heel slecht is voor stubben en kieffer singelstoten.
hierdoor laat de lijm tussen de 2 stukken leer veel sneller los...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:01

apple01 schreef:
@focussed of je kennis is er op vooruit gegaan en het merk is gebleven wat het was.
BTW de hoofdstellen die ik heb van dubert en passier zijn nog maar de 'basics' en 'gewoon' en ook niet rondgenaaid sommige met S&T.
Toch ik wil ikmensen hier even atenderen op de kwaliteit van spullen. Mijn paard heeft vorige week tijdens het longeren een ernstig ongeluk gehad. Hij is heel hard gevallen. Doordat hij een hofdstel had van dobert en een bit van myler (90 euro's en dan heb je een dubbel gebroken) is zijn hoofd gelukkig niet beschadigd. En is zijn mond ook niet uitgescheurd. (zijn bit hing heel erg hoog en zat vast onder zijn hals) Dus als je goede kwaliteit koopt heb je meer plezier...

Nee, ik denk niet dat mijn kennis erop vooruit gegaan is.
"Vroegah" was Kieffer echt een A-merk... De hoofdstellen gingen echt jaren mee. Nu koop je echt bordkartonnen hoofdstelletjes die met een beetje geluk misschien 3 jaar meegaan.

De basic (Stallmeister) van Döbert vind ik trouwens nog niet eens zo duur.. €150,- is die geloof ik.. Zou liever die hebben dan zo'n blingbling maar bordkartonnen HH/Kieffer van €100/€150,- Mijn Classic Rundgenäht (rondgenaaid) was €350,- maar bij rondgenaaid zijn de prijzen altijd veel hoger helaas.

Elliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 19:00

Focussed schreef:
Döbert vind ik wel beter dan "goede kwaliteit".
Goede kwaliteit vind ik bijvoorbeeld hoodfstellen van Rossner, Vantaggio. Goede kwaliteit en je betaalt inderdaad niet die paar tientjes voor het merkje. Maar je kunt die hoofdstellen absoluut niet vergelijken met Döbert... Heb alles in mijn handen gehad, de Vantaggio (van 170,-) zelfs in mijn linker en de Döbert in mijn rechter, en de Döbert was veeeelen malen zachter. Vooral aan het onderlegde kon je het goed merken :j

Hier ben ik het niet mee eens
Ik heb ook ooit een vantaggio hoofdstel gehad.
Nieuw in de winkel gekocht thuis ingevet en een beetje gepoetst en de volgende dag gewoon gebruikt.
Na een week was het leer al helemaal 'gebroken' en het was echt heel 'slap'. :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:37

Er zit een heel groot verschil tussen de Vantaggio's van €20 en die van €170,- ;)
waarmee ik niet wil zeggen dat jij die van €20 had, maar er zit wel een HEEEEL groot verschil tussen :)

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:00

@Anthea waar kan jij je niks bij voor stellen?
@focussed mee eens. Ik heb ook liever een hoofdstel van goede kwaliteit dan zo'n dure frontriem.
BTW bij epplejeck had ik voor mijn S&T een frontriem gekocht super namaak van Dubert en het koste 10 euro! hahah. Ziet niemand en aan zo'n duur hoofdstel verwacht je toch niet zo'n belabberde fronriem? De frontriem doet het prima. Er is geen een bling-bling ding af!

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:04

K heb net even het topic gelezen en de reacties ervan en k vraag me dus ook af of ik het hoofdstel nou wel of niet even in de olie moet leggen? Ik heb ook gewoon zelf ledervet en meestal vet ik het hoofdstel ook in met ledervet. het hoofdstel is van Fryso maar ik had toen nog een nieuwe frontriem gekocht en een nieuwe neusriem. k sta nu nl op het punt om me hoofdstel of in de olie te leggen of in te vetten??

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:28

hier bij de ruitershop zeggen ze altijd, even voorzichtig schoonmaken met leerzeep en daarna leerolie er overheen ;)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 14:30

Ik heb het hoofdstel gepast, alleen nu een probleempje. De neusriem sluit niet mooi aan. Er zit ruimte tussen de neus en de neusriem. Foto's heb ik niet op deze computer. Kan ik dit nog soepeler maken? Of gewoon vaak om doen?

Neusriem is trouwens niet heel erg stijf, en neusriem strakker doen vind pony niet zo leuk. :=

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 02:09

Ikwashier schreef:
Ik heb het hoofdstel gepast, alleen nu een probleempje. De neusriem sluit niet mooi aan. Er zit ruimte tussen de neus en de neusriem. Foto's heb ik niet op deze computer. Kan ik dit nog soepeler maken? Of gewoon vaak om doen?

Neusriem is trouwens niet heel erg stijf, en neusriem strakker doen vind pony niet zo leuk. :=

ik vermoed dat het hoofdstel wel ietsje soepeler gaat worden bij gebruik maar als hij nergens mooi aansluit zou ik hem misschien toch ruilen voor een ander model??

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 11:19

Champie_Me schreef:
Ikwashier schreef:

ik vermoed dat het hoofdstel wel ietsje soepeler gaat worden bij gebruik maar als hij nergens mooi aansluit zou ik hem misschien toch ruilen voor een ander model??

Ik heb deze weken nog niet kunnen rijden/wandelen dus heb het nog niet weer om gehad. Verder sluit het wel aan, alleen bij de neusriem dus niet. Zo meteen pas ik het nog even met bit denk ik.
Ruilen voor ander model kan helaas niet, hoofdstel komt uit Zweden :))
http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300753&deptid=109&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 16:57

Hoofdstel weer gepast, de ruimte tussen neusriem en neus valt wel mee, ik denk wel dat het beter word met gebruik :) Alleen nog gaatje bij prikken maar verder past het *\o/*