Ik heb ook zo'n potje en het is idd fijn spul, maar voor zover ik weet verzorgt het niet, daarvoor heb je dus nog iets anders nodig. Ongeveer zoals Focussed beschrijft dus: eerst iets verzorgends en dan pas die glans. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik heb ook zo'n potje en het is idd fijn spul, maar voor zover ik weet verzorgt het niet, daarvoor heb je dus nog iets anders nodig. Ongeveer zoals Focussed beschrijft dus: eerst iets verzorgends en dan pas die glans. 

Focussed schreef:NicoleHorses schreef:Wat vinden jullie een duur hoofdstel met goede kwaliteids leer en wat is een goedkoop hoofdstel met karton en leder resten dan?
Neem aan dat kieffer alleen maar goede kwaliteids hoofdstellen heeft..
Kieffer was jaren geleden goed... Nu is het echt een B-merk, zou bijna zeggen een C-merk want ik ken zelfs betere "huis"merken inmiddels. Daarnaast vind ik Kieffer niet echt duur... 80-120 euro. (Dus ik zeg niet dat het weinig geld is, want ik vind dat veel geld, maar voor een goed hoofdstel betaal je vaak wat meer).
Ik vind persoonlijk mijn hoofdstel goede kwaliteit. Maar heb dan ook €350,- voor het hoofdstel betaalt... (En dat zonder frontriem, die was nog eens €100,-). Je ziet ook dat de andere goede merken die zich al jaren bewijzen (Stübben, Passier) tussen de €150,- en de €400,- gemiddeld liggen. Kan natuurlijk altijd duurder (zoals die Passier van €900,-) maar dat is wel erg exorbitant.
Focussed schreef:Ik vind persoonlijk mijn hoofdstel goede kwaliteit. Maar heb dan ook €350,- voor het hoofdstel betaalt... (En dat zonder frontriem, die was nog eens €100,-). Je ziet ook dat de andere goede merken die zich al jaren bewijzen (Stübben, Passier) tussen de €150,- en de €400,- gemiddeld liggen. Kan natuurlijk altijd duurder (zoals die Passier van €900,-) maar dat is wel erg exorbitant.
anneliesdj schreef:Focussed schreef:Ik vind persoonlijk mijn hoofdstel goede kwaliteit. Maar heb dan ook €350,- voor het hoofdstel betaalt... (En dat zonder frontriem, die was nog eens €100,-). Je ziet ook dat de andere goede merken die zich al jaren bewijzen (Stübben, Passier) tussen de €150,- en de €400,- gemiddeld liggen. Kan natuurlijk altijd duurder (zoals die Passier van €900,-) maar dat is wel erg exorbitant.
Maar dan betaal je meer voor het merk dan voor het hoofdstel.
Als je kijkt wat het aan materiaal en werkuren kost kun je nooit op zulke bedragen uitkomen.
Er zijn genoeg minder bekende merken die ook een goede kwaliteit leveren maar voor een veel betere prijs.
) . Het kan best dat je wat meer betaald voor het merk, maar vergeet niet dat bekende merken vaak veel meer aan marketing doen, en dat kost ook weer centjes (die doorberekend worden in de prijs van de hoofdstellen).
Focussed schreef:NicoleHorses schreef:Wat vinden jullie een duur hoofdstel met goede kwaliteids leer en wat is een goedkoop hoofdstel met karton en leder resten dan?
Neem aan dat kieffer alleen maar goede kwaliteids hoofdstellen heeft..
Kieffer was jaren geleden goed... Nu is het echt een B-merk, zou bijna zeggen een C-merk want ik ken zelfs betere "huis"merken inmiddels. Daarnaast vind ik Kieffer niet echt duur... 80-120 euro. (Dus ik zeg niet dat het weinig geld is, want ik vind dat veel geld, maar voor een goed hoofdstel betaal je vaak wat meer).
Ik vind persoonlijk mijn hoofdstel goede kwaliteit. Maar heb dan ook €350,- voor het hoofdstel betaalt... (En dat zonder frontriem, die was nog eens €100,-). Je ziet ook dat de andere goede merken die zich al jaren bewijzen (Stübben, Passier) tussen de €150,- en de €400,- gemiddeld liggen. Kan natuurlijk altijd duurder (zoals die Passier van €900,-) maar dat is wel erg exorbitant.
apple01 schreef:@focussed of je kennis is er op vooruit gegaan en het merk is gebleven wat het was.
BTW de hoofdstellen die ik heb van dubert en passier zijn nog maar de 'basics' en 'gewoon' en ook niet rondgenaaid sommige met S&T.
Toch ik wil ikmensen hier even atenderen op de kwaliteit van spullen. Mijn paard heeft vorige week tijdens het longeren een ernstig ongeluk gehad. Hij is heel hard gevallen. Doordat hij een hofdstel had van dobert en een bit van myler (90 euro's en dan heb je een dubbel gebroken) is zijn hoofd gelukkig niet beschadigd. En is zijn mond ook niet uitgescheurd. (zijn bit hing heel erg hoog en zat vast onder zijn hals) Dus als je goede kwaliteit koopt heb je meer plezier...
Focussed schreef:Döbert vind ik wel beter dan "goede kwaliteit".
Goede kwaliteit vind ik bijvoorbeeld hoodfstellen van Rossner, Vantaggio. Goede kwaliteit en je betaalt inderdaad niet die paar tientjes voor het merkje. Maar je kunt die hoofdstellen absoluut niet vergelijken met Döbert... Heb alles in mijn handen gehad, de Vantaggio (van 170,-) zelfs in mijn linker en de Döbert in mijn rechter, en de Döbert was veeeelen malen zachter. Vooral aan het onderlegde kon je het goed merken
Ikwashier schreef:Ik heb het hoofdstel gepast, alleen nu een probleempje. De neusriem sluit niet mooi aan. Er zit ruimte tussen de neus en de neusriem. Foto's heb ik niet op deze computer. Kan ik dit nog soepeler maken? Of gewoon vaak om doen?
Neusriem is trouwens niet heel erg stijf, en neusriem strakker doen vind pony niet zo leuk.
Champie_Me schreef:Ikwashier schreef:Ik heb het hoofdstel gepast, alleen nu een probleempje. De neusriem sluit niet mooi aan. Er zit ruimte tussen de neus en de neusriem. Foto's heb ik niet op deze computer. Kan ik dit nog soepeler maken? Of gewoon vaak om doen?
Neusriem is trouwens niet heel erg stijf, en neusriem strakker doen vind pony niet zo leuk.
ik vermoed dat het hoofdstel wel ietsje soepeler gaat worden bij gebruik maar als hij nergens mooi aansluit zou ik hem misschien toch ruilen voor een ander model??