Zadel maar welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:57

eridinges schreef:
Ik ben erg te spreken over Euroriding, wil nooit meer iets anders.
De diamant zit rond de 1500 euro nieuw en de jade is iets goedkoper.
Je hebt nog meer types, maar ik ben alleen bekend met deze.

De jade gaat maar tot 34 en de diamant tot 5 (is dit ook 34?).

Ik heb een titan en een diamant gehad (dressuur). Leer is van goede kwaliteit, alleen was de pasvorm wat minder (type heeft een te ronde boom voor mijn paarden)

Dilan1993

Re: Zadel maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:09

ik ben tevreden met mijn wintec VZH. zit prima voor wat ik nu rijd, zit genoeg steun in voor een sprong, is niet duur en de beugel van het zadel is ook verstelbaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:09

Robert03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 22:17

Anoniem schreef:
36 is een flinke breedte maat, je zal je dus meer moeten richten op zadels voor breede paarden. Heb je trouwen als naar de Massimo Son gekeken?
Ik denk dat je daar ook erg lekker mee kan springen.

http://www.greendistance.nl/data/Image/ ... 00_1(244px).jpg

Massimo heb ik wel gezien maar nog niet echt intens naar het model gekeken.
Staat genoteerd.

Kash

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:08

Een Specialized saddle is helemaal pas te maken op je paard. Zie www.specializedsaddels.nl . Ik heb er toevallig 1 te koop...

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:13

van dat geld kan je én het paard kopen én het zadel erbij!
dan laat je haar zadel nakijken en je bent klaar!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:14

Sorry ik had het topic niet helemaal gelezen voordat ik mijn reactie plaatste.
Ik wist niet dat het om een boommaat 35 moest gaan.
Het enige wat ik kan bedenken is een massimo of een wintec wide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 07:40

eridinges schreef:
Sorry ik had het topic niet helemaal gelezen voordat ik mijn reactie plaatste.
Ik wist niet dat het om een boommaat 35 moest gaan.
Het enige wat ik kan bedenken is een massimo of een wintec wide.

Alleen wintec ligt vaak weer minder goed op ronde paarden, Dus wintec is ook niet erg praktisch aangezien de meeste breede paarden ook wat ronder zijn

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 07:55

Misschien een koudbloedzadel?
?Heb je een beperkt budget of heb je de loterij gewonnen en hoef je niet op een euro te kijken?

Robert03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 08:23

stalone2 schreef:
Misschien een koudbloedzadel?
?Heb je een beperkt budget of heb je de loterij gewonnen en hoef je niet op een euro te kijken?

Ben ik weer, haha ik durf het bijna niet meer te zeggen maar tot 2500 wil ik wel gaan.
Maar het gaat me nu vooral om modellen en merken zodat ik meer inzicht heb ik welke modellen er zijn en daarmee verder kan.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:32

Ja, maar dan weten we in ieder geval dat we ook de duurdere zadels met je kunnen bespreken...
Ik denk dat je voor dat geld onderhand een zadel op maat kunt laten maken

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:52

Seltje schreef:
Ik vind het ook vreemd dat je je een duur zadel gaat aanschaffen, voor een paard dat niet eens van jou is.
Ik zou persoonlijk gewoon een goede zadelpasser/zadelmaker laten komen en zeg hem wat je precies wil, die hebben verschillende pasmodellen en dan weet je zeker dat het goed past voor je paardje, en die kunnen het ook aanpassen naar jou wens.

Niks meer aan toe te voegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:45

Jooon schreef:
Seltje schreef:
Ik vind het ook vreemd dat je je een duur zadel gaat aanschaffen, voor een paard dat niet eens van jou is.
Ik zou persoonlijk gewoon een goede zadelpasser/zadelmaker laten komen en zeg hem wat je precies wil, die hebben verschillende pasmodellen en dan weet je zeker dat het goed past voor je paardje, en die kunnen het ook aanpassen naar jou wens.

Niks meer aan toe te voegen.

Ach als de ts geld uit wil geven aan een paard dat niet van hem is, Mag hij dat toch? De ts schrijft ook dat het paard misschien wel van hem zal worden..

Arie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:04

Massimo is misschien een uitkomst even als Wow, hier kan je vast aan 90% van je wensen voldoen.

Robert03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 19:30

Bedankt voor de tips allemaal. Ik heb inmiddels al een aardig lijstje met voorbeelden en info liggen. Erg lekker. Morgen bellen met een zadel maker passer meter etc. Als het goed is kan ik dan eerst modellen bekijken en een babbeltje maken. Dan komen ze langs om diverse zaken op te meten. Bewegingen bekijken etc was een aardig verhaal.

Owja ik heb ook net foto's online gezet voor diegene die geïnteresseerd waren of zijn. [ITP] Mijn maatje.

Nogmaals dank en wie nog tips heeft altijd welkom.

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:06

Het blijft altijd lastig vind ik om een goed zadel te vinden dat goed past en waar jij fijn op zit en wat ook nog mooi is.
Inderdaad is het goed om een zadelmaker te laten komen passen, meten, babbelen en een aantal modellen te bekijken en proberen.
Ik zou in jouw geval voor een veelzijdigheid gaan, kun je dressuren, springen en nog lekker naar buiten.

Ik ben persoonlijk erg blij met mijn prestige paris springzadel, zit lekker, goede kwaliteit (vind ik) en mooi (licht bruin).
Maar ik ben nog blijer met mijn Stübben scandica dressuurzadel. Die ligt als een huis (past op vele paardenruggen), zit als een huis en ook zeer goede kwaliteit. Misschien is Stübben ook nog een optie voor je?
Ik vind een zadel moet goed zijn en van goede kwaliteit. Misschien is een goede 2e handse ook nog een optie voor jou? ik weet niet of ze dat daar in Frankrijk bij je zadelpasser ook hebben? Mijn springzadel was een 2e handse omdat ik wel regelmatig spring, maar ook weer niet zo vaak. Was voor mij een goede oplossing.

Nou sorry, heel verhaal, maar misschien heb je er nog wat aan...
Leuk paard trouwens en prachtige omgeving! (heb ook even in je topic gekeken!)

PIETJE1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:22

Robert03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 17:51

Bedankt Miron,

Toch heb ik vandaag in overleg met de manege dit zadel besteld alles in het bruin. De eigenaren zijn er van overtuigd dat het een goed zadel is en ook goed zal passen. Mocht die niet goed zijn, niet goed passen nemen zij hem of gaat die terug.

Nu maar hopen dat het idd goed is.

Hiermee spaar ik ook weer geld uit en kan ik komend jaar een specifiek springzadel en een zadel voor de buiten ritten kopen.

Groetjes

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:09

Ben benieuwd!
Laat je weten hoe het bevalt als je hem hebt?

Robert03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 18:20

Jep ga ik zeker doen. Zal nog genoeg te vragen en te melden hebben. Ben dan wel geen ruiter in Nederland maar dat doet er niks aan af toch?

Volgende week weer een onderdeel van de wedstrijd. Dressuur niet me favo maar wel leuk om te doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:26

Zoeken ze bij jullie op de manege trouwens wel eens brave recreatiepaarden voor klanten of voor zichzelf?

pegster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:29

ik zou ook voor een wintec gaan.
fijn goedkoop zadel.
veelzijdigheidszadel.

Robert03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 18:31

@ Sizzle Er worden wel paarden gekocht inderdaad. Aanbod kan je altijd doen. Vooral Tinker veulens van een jaar of 3 zou interessant kunnen zijn. Heb je wat te koop dan?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:36

Robert03 schreef:
@ Sizzle Er worden wel paarden gekocht inderdaad. Aanbod kan je altijd doen. Vooral Tinker veulens van een jaar of 3 zou interessant kunnen zijn. Heb je wat te koop dan?

Ik heb een hele lieve 8 jarige tuigpaardmerrie staan die ik begin van het jaar ingereden heb (zie laatste foto profiel). Super betrouwbaar en heel goed in ongelijk terrein met kneiter harde voeten. Niet de snelste maar wel heel eerlijk. Moet nog een beetje bevestigd worden in de galop maar na de winter verwacht ik dat ze helemaal kant en klaar is en dan komt ze te koop. Echter niet zo geschikt voor zwaardere ruiters of grote mannen, echt een vrouwen paardje die je zonder kracht kan rijden. Als ze dus evt een klant hebben in die richting dan hou ik me aanbevolen.

Robert03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 18:48

Ok, geen idee. op deze pagina manege frankijk staan ze vermeld onder Le Breuil, Centre Equestre de la Vallée. Je kan ze altijd een mailtje sturen of het wat is of je geeft mij de foto, omschrijving en foto. Het liefst dan hier op het forum hoe ik alleen het web adres mee te nemen. Misschien is het iets voor de lessen of voor de paarden vakanties.