Koeling systeem voor de benen van de paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Re: Koeling systeem voor de benen van de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 13:27

hmm die dolobene ga ik is opzoeken! bedankt voor de tip!
Jij bent er blij mee?

ilyano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:32

Ik heb een heel erg wiebelig paard,
ik bind een bandage om zijn been en stop de tuinslang er tussen,
als er iets kapot gaat maakt het niet zoveel uit en het blijft ook nog eens goed zitten!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:46

Ik heb Coolsport Coolboots, echt superdingen!
Je legt ze een uurtje in koud water (doe er ijsblokjes of coolpacks bij als je het nog kouder wilt maken), en doe ze daarna om het paardenbeen. De beschermers blijven echt heel lang koud, in de zomer al min. 4 uur.
Ik gebruik ze na een cross(training) of andere zware training en zet haar daarmee op de trailer. Als ik terugkom heeft ze heerlijk koele benen, maar niet extreem koud. Ze worden verkocht per paar, ik heb ze voor allevier de benen. Ze worden heel veel gebruikt in de internationale eventing :)
http://www.canter-equipment.nl/koeling/ ... boots.html

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 13:55

Snoekiej schreef:
Ik heb Coolsport Coolboots, echt superdingen!
Je legt ze een uurtje in koud water (doe er ijsblokjes of coolpacks bij als je het nog kouder wilt maken), en doe ze daarna om het paardenbeen. De beschermers blijven echt heel lang koud, in de zomer al min. 4 uur.
Ik gebruik ze na een cross(training) of andere zware training en zet haar daarmee op de trailer. Als ik terugkom heeft ze heerlijk koele benen, maar niet extreem koud. Ze worden verkocht per paar, ik heb ze voor allevier de benen. Ze worden heel veel gebruikt in de internationale eventing :)
http://www.canter-equipment.nl/koeling/ ... boots.html

Die zien er gaaf uit!

Wat zit er dan in dat je ze een uurtje in water moet leggen?
Kan het niet goed zien aan de binnenkant. Vind ze heel mooi aansluiten op de benen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:07

De binnenkant van de beschermers zijn in 'vakjes' genaaid, waar een soort gelachtig spulletje in zit. De beschermer zuigt zich vol met water, en die gel zorgt voor koeling. Je hebt hetzelfde principe ook met hondenmatten geloof ik: http://www.allinwonderland.eu/verkoelen ... p-142.html
Ik ben iig supertevreden met mijn beschermers :) Ik heb ze nu 1,5 jaar, en ze koelen nog net zo goed als in het begin! Ze zijn wel duur, maar ze zijn het waard!

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:12

Snoekiej schreef:
De binnenkant van de beschermers zijn in 'vakjes' genaaid, waar een soort gelachtig spulletje in zit. De beschermer zuigt zich vol met water, en die gel zorgt voor koeling. Je hebt hetzelfde principe ook met hondenmatten geloof ik: http://www.allinwonderland.eu/verkoelen ... p-142.html
Ik ben iig supertevreden met mijn beschermers :) Ik heb ze nu 1,5 jaar, en ze koelen nog net zo goed als in het begin! Ze zijn wel duur, maar ze zijn het waard!

Het spul wat in deze koelers zit gebruiken ze ook in de medische wereld. Mijn man heeft diabetes en als wij op vakantie gaan nemen we zijn insuline mee in zakjes met dezelfde substantie. Er zit dan geen paardenbeen in natuurlijk maar dan blijft deze stof bijna een dag lang koud.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 11:11

Mooi!!!
Bedankt voor de info!