Zo moeilijk om een goed ponyzadel te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Zo moeilijk om een goed ponyzadel te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 21:49

Harrie vd bosh komt erbij kijken. ik hoop dat het wat wordt, anders kunnen we weer aan de gang. het is gewoon niet makkelijk, en ja dan ga ik ook gewoon voor een vzh als het echt niet wil. :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:54

weet je of er ergens in de buurt bates wordt verkocht? die hebben ook een verwisselbare boom en er zit een voorsingel in en de achterste singelstoot is aanpasbaar. ze zijn er ook in ponymaten weet ik

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:57

eerder hadden ze bij pegasus ook bates liggen.

Maar ook dat lag bij mijn pony niet goed.
Evenals de Startrek, Thorowgood en de leren versie van de Thorowgood (ff de naam vergeten). De barefoot was veel te groot.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 21:59

Idd barefoot zit ik met hetzelfde probleem, normaal heb ik een zitmaat 1 nodig, bijrijder ook, daar wordt pony onder bedolven.
In de buurt geen bates gezien, behalve divoza, die zou even geprobeerd kunnen worden, al zouden die wat groter zijn en wil graag een 16inch waar ik min of meer zelf ook nog af en toe in pas.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:00

Balen dat de Passier schuift! Hopen dat ie met wat aanpassingen beter blijft liggen, maar dan heb je straks misschien het risico dat ie nog blijft schuiven.. lastig hoor.

De Pagony Super schoof eerst wel een beetje op mijn verzorgpony na een tijdje (na paar rondjes galop). Toen aangepast maar schoof nog steeds, dus voor de zekerheid een staartriem eraan gedaan. Mooi is anders maargoed, want een keer met springen zat ik op z'n hals. := Tijdje mee gereden en daarna weer eraf gehaald en toen geen last meer gehad van schuiven, maar met springen doe ik hem altijd wel om voor de zekerheid.

Dressuur is mooi, maar wil je een beetje goede & mooie (vind persoonlijk leer het mooist) zijn ze best wel prijzig voor kleine ponies waar je misschien zelf niet echt mee rijdt. Deze van Bates hebben ze vanaf 15" http://www.amazon.com/Bates-Pony-Dressa ... wsup02a-20 prachtig zadel maar :$

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 23:09

De passier is nog een stuk prijziger ;) en idd hopen dat hij met aanpassen wel blijft liggen, het blijft natuurlijk altijd een beetje een gok, maar hoop er nu een goeie bijgehaald te hebben. staartriem vind ik echt lelijk, wil ik liever ook niet :).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 21:03

Ik hoop dat ik binnenkort mag zeggen, eindelijk.
Vanavond Harrie vd bosch bij mn pony gehad. Passier moet teveel aan geknutseld worden om goed te zijn. Hij had zelf ook wat materiaal bij, uiteindelijk de stubben juventus erop gehad en een kieffer en die lagen echt goed, de juventus het beste (dressuurmodel dus). Ik heb echt een waslijst aan maten en dingen mee waar het zadel aan moet voldoen,... Echt prachtig gewoon, zo moet ze korte kussens, geen keilkussen, wel voor, iets wat echt achter de schouder moet blijven liggen, voorsingelstoot (zoals hier al eerder aangegeven), dik voorkussen (keilkussen dus), zitmaatlengte en ideale kussenlengte meegekregen, boommaat, welke singelstoten, welk zweetblad. Een verademing. Hopelijk kan ik via divoza aan de juventus komen, anders weer dik probleem ;) haha. Morgen gelijk even bellen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:10

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 21:16

Zo zadeltje is besteld, de stubben juventus dressuur, ligt als een huis.
Nu hopen dat hij snel binnen is.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:19

Jeej!
Ik duim voor je dat dit 'm is en blijft ;-)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 21:29

Dat mag ik hopen, anders gaat ze maar mooi voor de kar ;)

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:53

IMJ schreef:
denk dat dat de reden is dat je veel staartriemen ziet bij die kleintjes.
Lastig probleem hoor!

ja bij vorige eigenaar ook met straartriem gereden,maar ze loopt nu zonder veel rustiger,ze reageerde nogal op die staartrien dus probeer iets te vinden zonder...
als het zadel schuift ligt het niet tot in de nek,maar wel ver naar voren zo ver dat het dan juist gaat klapperen.
gelukkig gebeurd dit niet iedere keer...alleen als ze in de clubles er weer eens bokkend vandoor gaat,dan word ze natuurlijk gelanceert! :(
buiten de clubles doet ze dit niet en ligt het zadel redelijk stabiel ,alleen iets te klein.15 inch.
moet je nu eigenlijk voor zo pony juist een smalle of een brede boomwijde hebben.?? dat weet ik nooit niet zo goed

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 17:06

Mijn pony is best breed van rug, en zij heeft een 31cm, dat is niet erg wijd. eerder medium dacht ik. Ook stond er op het blad hoge schoft dacht ik te zien, hoewel dat voor het oog wel meevalt.
maar ze is dus niet rondrond.
Wat de zadelmaker mij vertelde is dat je voorkussens (dus voorkant/onderkant zweetblad) flink moeten zijn. zodat deze goed achter de schouder blijven liggen, ook is een dressuurmodel voor zo'n pony's beter geschikt. Een voorsingelstoot kan meehelpen. staartriem zou niks voor mijn merrie zijn, weet ik op voorhand al ;) ze werd al ontzettend nukkig toen het zadel verschoof toen ze draafde, dat ze vol op de rem ging en net geen bok erachteraan gaf :). laat staan dat ze de hele tijd getrek op die staart voelt :).

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:21

je zou misschien ook eens naar ijslanderzadels kunnen kijken? Is iets anders dan een welsh, maar wel voor ronde paarden en vaak tegen het schuiven. Voor mijn ronde merrie zonder schoft heb ik een PS zadel. Blijft heel goed liggen, en speciaal gevormde zweetbladen voor meer schoudervrijheid. De prydi isi, is ook dan ook een optie. Hrimnir zadels ook, maar die zijn kwa prijs weer tegen de 2000 euro aan. Als je intresse hebt kan ik de links wel voor je opzoeken.

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:23

hadden wij ook last van ik heb een Arabier x welsh en alles schoof of was te krap of te groot....
Maar nu hebben we de wintec 500 VZH echt een super zadel! past super :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 09:06

Ondertussen ook al een geschikt zadel gevonden, besteld en nu nog wachten tot ik het kan ophalen.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:14

hihi straks iedereen een geschikt zadel,ik zoek wel echt veelzeidig ons dochtertje wil als ze er klaar voor is gaan springen.
onze pony heeft ook niet veel shchoft nee,ik ga nu nog even doorsparen zodat we wel echt een goed zadel kunnen kopen,dat hopelijk wel past.
bij ons in de buurt zijn ook zo weinig zadelpassers...pff

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 21:17

Sommige zadelpassers komen ook door het hele land, maar is wel handig om even uit te zoeken hoe ervaringen hiermee zijn.
En idd ik ben ook blij dat ik mijn budget wat verhoogd heb, in de iets hogere prijsklasse vind je al sneller een goed passend zadel krijg ik de indruk.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:20

Ik ken je probleem en dan heb ik ook nog eens een pony met een korte rug waar zelfs 15 inch te lang is...
Heb nu een Wintec Swap Tops zadel, maar die worden ook niet meer gemaakt, dus mocht deze het begeven dan zit ik weer zonder zadel :P
Hopelijk tegen die tijd wat geld bij elkaar verzameld om een zadelpasser te laten komen zodat hij mij ook kan vertellen wat wel en niet zou passen.

Ben benieuwd naar je nieuwe zadel!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 21:29

Nou, dit wordt em, hangt er een beetje vanaf in hoeverre hij op voorraad is ivm bestelling en wanneer ik hem dus krijg. Voorlopig voorbeeldfotootje.
http://www.bohtack.com/images/stubben/JuventusDb.jpg
maar het ene zadel is het andere niet, qua maten enzo. dacht in het begin ook dat ze 15inch of kleiner moest, en nu ligt er een 17inch op, die absoluut niet te lang is.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:42

zitake schreef:
Zo zadeltje is besteld, de stubben juventus dressuur, ligt als een huis.
Nu hopen dat hij snel binnen is.

Ik heb ook de stubben Juventus (wel op men paardje liggen) en vind het een super zadel! Zit goed, past goed omdat ze er zoveel verschillende maten in hebben. En is voor een stubben nog niet extreem prijzig

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:50

whow zadeltje ziet er super heerlijk uit,waar vind je de stubbenzadels,onze pony heeft nu 15 inch maar is aan kleine kant hoor.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 22:01

Ik heb hem bij divoza weggehaald, ivm mooie inruil van mijn 2 andere zadels.
De juventus is 17inch, maar je hebt nog een iets kleinere ponyvariant nl de Laurus. ook mooi zadeltje, zit rond de 800 euro.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:42

Schitterend zadel om te zien :)