Tevreden met je Ankypad ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:55

MyWishMax schreef:
Sommige paarden hebben meer ruimte nodig op de schouders. Bij mij schuift ieder dekje, maar ANKY's helemaal omdat je daar de singel niet door kunt doen. Zadel wordt elke 3 maanden nagekeken. ;)

Het verschilt per paard, zijn super fijne dekje, blijven heel mooi, maar ik kan ze jammer genoeg niet meer kopen :+

Ging om het strak op de schoft zitten he ;) Maar snap het ook niet helemaal in combinatie met meer ruimte nodig op de schouder... Moet ik dat zien als in een zadel dat van de schouder af staat???

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:12

Ik heb onlangs gehoord (wederom van mn bevriende zadelmaker) dat een ANKYpad geen vocht opneemt door zijn grote vlakken, vaak je zie er ook schuim onder verschijnen. Beter is een doorgestikt katoenen dekje of bont, ik weet niet hoe het komt, maar het vocht wordt beter opgenomen bij zulke dekken, misschien door de vakverdeling..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:18

Katoen heb ik gehad, maar dat beviel absoluut niet.
Die dingen zijn ontzettend snel doorweekt, wat ik bij anky dus iets minder heb.
Ik heb juist het idee dat Anky's beter absorberen dan katoen.
Dekjes haal ik ook echt nat van mijn paard af.

Wol of lamsvel blijft niet mooi en vind ik te dik, heb ik gehad.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:35

Ik wil alleen nog maar Anky pads. Niet zo belachelijk groot (van boven naar beneden) als de meeste dekjes, heb korte benen. En een cob/ponymaat is te klein voor mijn zadel. Anky's passen wel én ik vind ze onwijs fijn in gebruik. Bij mij hebben ze nog nooit geschoven, en dan heb ik het over vijf verschillende paarden/pony's!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:38

prima pads +:)+
schuiven niet
zien er goed uit
en liggen fijn op het paard :j

Ulfeino

Re: Tevreden met je Ankypad ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:44

Ik heb 4 Ankypads 2e hands gekocht, oude versie maar wel rond van voren.
Ze bevallen me heel erg goed, glijden niet onder het zadel uit (Hulsebosch dressuurzadel).
Eentje echter schoof wel en plooide ook achter het zadel, geen idee waarom bij die net wel en bij de anderen niet.
Vindt ze ideaai, dekje op je paard zadel erop en klaar, geen gedoe met lusjes enzo.
Na het rijden hang ik mijn zadel op het bokje en leg het dekje op zijn kop er overheen :)