bates zadel schuift

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 23:14

setteke schreef:
Hoi Abeltje_xx, jee, wat een tegenvaller. Heb je het zadel wel bij die winkel gekocht?
Anders zou ik wat rond gaan bellen, waar er bij jou in de buurt die zadels verkocht worden en of er dan iemand (zadelmaker) aanwezig is, die het wel aandurft om je zadel open te maken. Hier ben je dus niets mee opgeschoten. Moest je er wel voor betalen?

ja ik had het ook daar gekocht, vandaar dat ik daar ook naar terug ging. ik ga de eigenaar ( die was er even niet vandaag) morgen bellen over hoe alles gegaan is en dan hoop ik dat zij de winkel dan even opbelt ( zij kan gewoon veel makkelijkere "boos" zijn dan ik, ik voel me dan zo ongemakkelijk) en dan zorgen ze maar dat het goed komt.
maar ws moeten ze gewoon weer langskomen, wat ons dus twee weken verder brengt.
*zucht*

ik moest er ook niet voor betalen, gelukkig. maarja echt veel is er niet gedaan, met tien minuten stond ik weer buiten.
het schroefje zit er wel weer in :roll: :P

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:15

Zoek iemand die ervaring met dit zadel heeft. Want een zadelmaker die alleen maar iets doet om een "lastige klant" de mond te snoeren, schiet voor je paard niet echt op.
Kennisje heeft trouwens een Bates met een kapotte boom. Is nu ook teruggestuurd voor garantie.

abeltje_xx

Re: bates zadel schuift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 23:59

ik ben idd een beetje aan het rondkijken, maar waar vind je nou iemand die echt ECHT ervaring en verstand heeft van dit zadel?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 07:52

Hoi, ik zie dat je in Woerden woont, dat is toch aardig centraal in NL :D . Gewoon winkels in de buurt gaan bellen, even googlen op bates (winkels, verkooppunten, etc.). De mijne is uit elkaar gehaald in Hierden ;) . Succes.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:08

Ik zal je wat mensen PB-en. Maar wat ik me afvraag... Heeft ie je zadel aangepast zonder je paard te hebben gezien???

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:11

Als je een zadelmaker zoekt met veel ervaring met Bates zadels kan ik de Paardenschuur uit amerongen aanbevelen. Is zo'n 45 min vanaf Woerden. Ze verkopen er veel en weten hoe ze horen te liggen. En hoe ze ze aan kunnen passen.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 08:15

yvetjes schreef:
Ik zal je wat mensen PB-en. Maar wat ik me afvraag... Heeft ie je zadel aangepast zonder je paard te hebben gezien???

japeloup en yvetjes, ik zou het fijn vinden als ik wat mensen weet. :)

ik ging er in principe heen met het idee dat ik het uit elkaar wilde hebben maar dat is niet gebeurd, in plaats daarvan werd het ter plekke opgevuld ( met veel gemurmel van hoe dit niet de goede oplossing was :? ) het heeft dan ook niks gedaan, lag nnog steeds even scheef, maar dat dacht ik eigenlijk al toen ik de winkel uitkwam.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:46

Abeltje
Ik kan je niet helemaal meer volgen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:11

Zoals ik al meerder malen heb gezegd wordt op de site alleen gesproken over shimz en geen wol. En de zadelmaker heeft zelf aangegeven dat hij er geen verstand van heeft. Klink misschien niet leuk maar ik denk dat je naar een andere zadelmaker moet lieft een mfsc-er (gaat je wel geld kosten) die het zadel gaat bekijken. Ben bang dat je huidige zadelmaker er een rommeltje van heeft gemaakt. MFSC-er is een gecertificeerde opleiding dus haar/hem oordeel is ook bindend voor de rechter. Bewaar de rekeningen goed. Is je zadel dus onbruikbaar of er moet hersteld gaat worden zou ik de kosten van de MFSC-er declareren bij die zadelmaker.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 17:51

Japeloup schreef:
Abeltje
Ik kan je niet helemaal meer volgen.

wat snap je niet? dan leg ik het gewoon nog een keer uit :)

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:00

abeltje_xx schreef:

Nou wat bedoel je met als ik wat mensen weet??

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 22:23

Japeloup schreef:
abeltje_xx schreef:

Nou wat bedoel je met als ik wat mensen weet??

ah! ik zie dat ik het wat krom opgeschreven heb idd :P
ik bedoelde dat ik het fijn zou vinden om van wat bekende zadelmakers of mensen die gecertificeerd zijn adressen, telefoonnummers of nog makkelijker sites te kennen. en of jullie me daarbij konden helpen.
maar inmiddels heb ik idd een paar mensen doorgekregen dus het hoeft niet meer ;)

sorry hoor, ik schrijf zoals ik praat :o

het zadel is trouwens als het goed is vandaag door de zadelmaker opengemaakt. het is zaterdag door mij naar de winkel gebracht en hij zou het vandaag openmaken.
dus ik ben benieuwd of hij wat vind.
zowieso ben ik er nu achter hoe ik de CAIR panels kan vinden in een zadel ( heb een wintec met CAIR kunnen bekijken :P ) dus ik zal het zelf ook nog wel controleren.

het is trouwens geen moeite om dat te doen, je schroeft de zitting eraf en trekt wat klittenband open, dus hoe de zadelmaker erbij kwam dat het zo'n klus was :?

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 10:18

Is het probleem ondertussen al opgelost?
Ik zou hem gewoon zelf openmaken.
Ik twijfel nog erg aan een bates, m'n vriendin heeft er 1, ik zit er in als een huis. Maar haar vulling is nu ook keihard en moet vervangen worden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:33

abeltje_xx schreef:
yvetjes schreef:

ik ging er in principe heen met het idee dat ik het uit elkaar wilde hebben maar dat is niet gebeurd, in plaats daarvan werd het ter plekke opgevuld ( met veel gemurmel van hoe dit niet de goede oplossing was :? ) het heeft dan ook niks gedaan, lag nnog steeds even scheef, maar dat dacht ik eigenlijk al toen ik de winkel uitkwam.

Naar mijn idee kan je nooit een zadel opvullen/corrigeren als het paard er niet bij is. Je kan dan niet inschatten hoe het zadel ligt en wat er veranderen moet of juist niet.

abeltje_xx

Re: bates zadel schuift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 14:26

inmiddels ligt het zadel een stuk beter. er zit een smallere gullet in ( dat dachten we zelf ook al) en we zullen aan het werk moeten om de schouder bespiering gelijker te krijgen. links loopt wat steiler af dan rechts. maar het zadle ligt een stuk beter dan voorheen. voorlopig zijn wij tevreden.