sinterklaas outfit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:19

abeltje_xx

Re: sinterklaas outfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 16:56

oeh, oornetje is wel leuk...ik hou em in m'n achterhoofd ;)

vanmiddag alles opgemeten. wil vrijdag de stof gaan halen voor het dekje. maar ik kan deze week het borsttuig al maken. ik ga eerst met de rode nylonband die ik heb het maken en passen voordat ik alle versieringen erop zet.

maar ze is in ieder geval opgemeten, borsttuig, dekje en teugels. nu nog echt aan de slag :D

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:57

Zouden er nou geen kant en klare outfits zijn voor sint-paardjes? Eigenlijk best markt voor te vinden lijkt me?

CandyDeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:46

Jou tekenkunsten zijn anders hartstikke mooi. <3 geweldig zo'n topic, hihi

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 20:31

Brendaaaa schreef:
Zouden er nou geen kant en klare outfits zijn voor sint-paardjes? Eigenlijk best markt voor te vinden lijkt me?

zal ik die markt eens aanboren :P

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:32

Brendaaaa schreef:

Kerstspullen zijn er wel volop zag ik vanmiddag bij piaffe

heathfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:18

omg, hoe gaaf idee!?
echt geniaal! tekening zijn heel leuk!!!
*wacht nu al op foto`s :D *

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 22:45

morgen ochtend ga ik stof halen voor m'n dekje en voor de teugels.
misschien zie ik nog wel iets heel fouts :P maar in principe ga ik voor het dekje.
dan heb ik alles in huis, paard is opgemeten, dus dan gaan we aan de slag :D

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 22:37

nou, eindelijk weer eens een update :o

ik heb zonet het dekje gemaakt, was nog best een uitdaging om vulling, en twee kanten glad, verschuivend velours te coordineren.
ik heb het dan ook een keertje open moeten maken en het een beetje creatief moeten herstellen. het is niet helemaal recht overal, maar ik hoop dat het op het paard, met een zadel er beter uitziet.

hier een paar foto's

hele dekje
Afbeelding

en twee detail foto's, ik heb kwastjes aan de hoeken gedaan ipv overal franje. leek me net iets rustiger en toch vrolijk en sjiek.
Afbeelding
Afbeelding

wat mij betreft is het dekje nu af, ik ga morgen eens aan het borsttuig beginnen. als dat af is kijk ik wat ik overheb voor teugels en ev, een frontriem.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:41

Zo! Knap werk :D

desi28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:52

Wat een leuk idee!

bieniebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:31

Wat gaaf met die kwastjes!!

Vind ik ook leuk voor een vriendin haar paardje. Die loopt ook elk jaar met haar paardje de sint intocht. Zij heeft ook een oornetje op bij haar paard, ziet er altijd erg leuk uit.

Afbeelding

Afbeelding

Wat iemand eerder hier zei over kinderen het niet gek vinden als er een piet voorbij komt met het paard van de sint, daar krijgt zij ook vaak opmerkingen over. Bij het stadhuis stapt ze zelf vaak op en kinderen denken dan al vrij snel dat het paard van sinterklaas gestolen word haha. Gelukkig hebben ouders altijd een grote fantasie om dat uit te leggen :P.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 15:00

bieniebee wat leuk!
ja ik ga zelf als piet erop na de intocht. heel misschien mogen we de intocht doen en misschien ook het bezoek naar de school. dat is nog in overleg.
wat wel al vrijwel zeker is is dat ik het bejaardentehuis ga bezoeken. of dat in mijn eentje als piet is met paard of dat ik sinterklaas ook kom afzetten is nog niet zeker.

ik denk trouwens dat ik een grote kaart ga maken, met huisjes van brave en stoute kinderen. of dat ik een lijst meeneem om op te schrijven wie er zoet is en wie niet. zoiets. met een beetje fantasie leggen we dat wel uit :D

bieniebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:36

Ah een bejaardentehuis is ook zo leuk. Die waren het zo erg!! Wel leuke ideeën zeg!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:38

Onze pony mag het mutsje niet op want dat lijkt niet op de echte Amerigo |( , moet dus nog iets voor de frontriem gaan freubelen. Gelukkig heb ik een HH switch hoofdstel met klittenband dus dat moet gaan lukken

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:42

Leuk zeg! Volgens mij ga jij veel kindjes heel blij maken ;) Probeer je ook foto's te nemen van de dag zelf? Ben wel benieuwd naar het eindresultaat ^^

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:48

Wat een leuke ideeën allemaal!
Ik denk dat ik mijn fjord maar wit ga schilderen..

bieniebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 15:54

yvonnedv schreef:
Onze pony mag het mutsje niet op want dat lijkt niet op de echte Amerigo |( , moet dus nog iets voor de frontriem gaan freubelen. Gelukkig heb ik een HH switch hoofdstel met klittenband dus dat moet gaan lukken

haha hoezo dat? Alsof kinderen dat ook echt zien. Die zien een wit paard en denken, hey amerigo!! Die van die vriendin, waar ik de foto's van posten is ook echt een vliegenschimmel en niet helemaal wit zoals op tv. Ze is ook wat kleiner en steviger, maar de kinderen zijn er allemaal verliefd op.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:10

Tja de organisatie wil het zo dus krijgen ze het zo.

Ik kreeg vanmorgen de planning door en nu willen ze hem tussen twee pietenbands in laten lopen maar ik weet niet of dat nu wel zo'n goed idee is.

De band er voor kan ik wel mee leven, daar kun je zelf de hand in de afstand houden maar als die band er achter gaat lopen drukken weet ik niet of dat wel goed zal gaan. Maar goed maandag hebben we groot overleg met alle 75 medewerkers dus het zal wel goed komen.

Wat zoude jullie een redelijke vergoeding vinden?

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:16

Hallo,

Ik kom hier even binnen vallen. Ik ben de vriendin waar bieniebee het over heeft en die op de foto's staat met Amerigo aka Blue Moon haha.

Tja een vergoeding, ik heb geen idee. Ik doe het vrijwillig, omdat ik blij ben dat ik er mensen mee blij maak. Ik wil er niet eens een vergoeding voor ontvangen.

Jij kent je paard het beste en je moet doen wat het beste is voor je paard en zeker voor de veiligheid. Die van mij loopt achter de fanfare en dat gaat altijd goed, al heeft ze een vrij snelle stap en zit ik nog wel eens in de fanfare haha.

Erachter lijkt me toch wel gevaarlijk, als jou paard wel zou uithalen, ben jij eind verantwoordelijk.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 16:33

ik doe het ook vrijwillig. ik kwam zelf op het idee om als piet en paard de straat op te gaan in de dagen tussen de intocht en 5 december.
daardoor vragen mensen nu of we langs het bejaardentehuis en de school gaan.

catzkillz: zeker van het eindreslutaat en ik zal m'n best doen om ook foto's laten maken .
heel misschien kan ik zelfs een krant reportage regelen :D een kennis werkt bij de dorpskrant. zou wel helemaal het einde zijn :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:04

Ik heb ze gevraagd de vergoeding over te maken naar Clinic Clowns :+

Zaterdag is het zover SPANNEND

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:52

Ohhh ik ben echt benieuwd naar de foto's hoor!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:24

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:55

Oh erg leuke foto's! Alleeeeeeeeen waar is je zelf gemaakte dekje?
De frontriem is precies als die van tv ! Goed hoor!