Barefoot London of Lexington?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:36

aafje87 schreef:
opisop_shop schreef:
nee ik bedoel juist dat je de beugelophanging kunt verschuiven; verder naar voeren of naar achteren :)

Klopt dat weet ik, hij zat ook helemaal op het laatste gaatje, dus zo ver mogelijk weg van de pommel.

hoe verder je benen naar achter liggen, hoe meer je de neiging hebt om naar voor te duikelen, mss juist eens verder naar voor proberen ;)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:09

@ Duhelo dan kwam mijn volgende probleem naar voren, de pommel zat dan in de weg.
Voor mij en paard toen dus helaas gewoon een ... zadel.
Ik zou hem graag nog eens testen maar dan op een paard met meer schoft, wellicht dat ik dan een hoop minder problemen heb

opisop_shop

Re: Barefoot London of Lexington?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:30

bij het paard van mn vriendin met veel schoft hebben we juist wel last van de pommel, terwijl we er op mijn paard met minder schoft er geen last van hebben.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:08

Op mijn vosmerrie met veel schoft lag het zadel idd helemaal niet en op mijn bruine ronde merrie leek het wel te liggen alleen met rijden had zij toch erg last van de pommel en werden we erg naar voren gedwongen :+ :D ;) Wat een gedoe!!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:53

Zo aan de reacties heeft de lexinton dus eigenlijk net geen lekker model....
Jammer dan toch nog maar eens kijken naar een london of de look-like dressuur als die ooit nog eens gaat komen van barefoot

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:57

Je moet denk ik niet van een BF verwachten dat het hetzelfde zit als een dressuurboomzadel. Het blijft toch heel anders zitten. Ik hoopte dat de lexinton dichterbij zou komen.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:52

Ik heb die van mij vandaag voortijdig terug gestuurd, ik kon hem nog een week houden (had hem voor 2 weken) maar ik denk niet dat dit zadel zoiezo wat voor mij word! Een ander stalgenootje heeft hem ook nog geprobeerd op haar Fries, maar zij had eigelijk het zelfde probleem!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:51

Ik heb meerdere mensen met een londen zien rijden en er zelf ook in moeten rijden. Je benen zitten meer onder je als bij andere types van dit merk maar eigelijk iedereen viel voorover met rijden en drukte de rug weg. Ik heb het zelf geprobeert maar het zadel nodigd je uit om op je kruis te gaan rijden ipv zitten op je zitbeenknobbels.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:33

dat probleem heb ik met de london ook, zit zaalig zacht maar ik kan maar niet op mijn kont gaan zitten, en al zeker niet in de galop
is de lexington verbeterd op dat punt?

vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:01

Lexington zit heel anders dan de London. Kan daar prima in blijven zitten in galop.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:08

de lexington vind ik beter zitten, geeft meer steun.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:43

Ik vind het echt een fijn zadel, heb dus alleen steeds een aanvaring met die pommel :( Overigens heb ik dat alleen op mijn Fries, maar die heeft ook een wat holle rug. Dat vernadert natuurlijk ook de vorm/ligging van het zadel. Op mijn andere paard ligt hij wel heel goed en zit lekker. Net een kussen, maar dan wel één die steun geeft.

Helaas is dit paard door vele blessures grasmaaier geworden..
Dan heb ik ook nog een pony, maar daarvoor is het zadel weer veel te groot. Het wordt nu dus alweer een hele tijd niet gebruikt, best zonde..