Het GROTE dressuurzadel-topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welk merk dressuurzadel vind jij het beste?

BR
1 (0%)
Kieffer
15 (9%)
Stübben
3 (1%)
Daaleman
2 (1%)
Wintec
12 (7%)
Rossner
7 (4%)
Pikeur
Geen stemmen
Anky
Geen stemmen
WOW
18 (11%)
Prestige
17 (10%)
Passier
5 (3%)
Hulsebos
9 (5%)
Ainsly
6 (3%)
Ander merk ...
61 (39%)

Totaal aantal stemmen: 156

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:14

_Bitje_ schreef:
neem sowieso nooit een br zadel, geen stevigheid, kniewrongen kom je met de benen niet bij en geen diepe zit.
Ik vind mijn Br zadel dus niet lekker zitten, maar omdat je geen stevigheid hebt, leer je wel goed zitten!

Er zijn ook mensen die geen kniewrongen of gedwongen zit nodig hebben of prettig vinden

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:17

Pikeur schreef:
_Bitje_ schreef:
neem sowieso nooit een br zadel, geen stevigheid, kniewrongen kom je met de benen niet bij en geen diepe zit.
Ik vind mijn Br zadel dus niet lekker zitten, maar omdat je geen stevigheid hebt, leer je wel goed zitten!

Er zijn ook mensen die geen kniewrongen of gedwongen zit nodig hebben of prettig vinden

weet ik, maar voor de stevigheid hoef je dit zadel niet te hebben :)
Je zit als het ware gewoon op een zadel, en er niet in wat je wel hebt als je echt lekker in je zadel kan zitten :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:27

knollentuin schreef:
ik ben het met de volgorde die jij hier stelt in het geheel niet eens! je kan wel een 18 inch nodig hebben maar als jij een klein paard hebt met een korte rug kan er echt geen 18 inch op....nee,eerst naar je paard kijken en dan pas de rest ;)

Ik ben het eerder met jouw eens dan met Josie...
eerst naar de paardenrug kijken wat er op past..
en dan kijken welke merken en typen zadels gaan passen voor zowel paard als ruiter. en dan ook financieel....

Barnsby staat er om bekend een wat korter zadel te hebben in verhouding met de zitmaat...
om dan zomaar merken te noemen....
höpfner en stubben doen zich niet zoveel, hebben ze ook nooit echt gedaan.

ikzelf ben meer gecharmeerd van Theo Sommer, fijne zadels, blijven mooi, goed aan te passen.
maar ook van Barnsby en Jaquar, Stübben heeft een weer wat hardere zit, vindt je een stubben fijn niet gaan wisselen.
County ook een goed merk alsook Schumacher.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:09

knollentuin schreef:
ik ben het met de volgorde die jij hier stelt in het geheel niet eens! je kan wel een 18 inch nodig hebben maar als jij een klein paard hebt met een korte rug kan er echt geen 18 inch op....nee,eerst naar je paard kijken en dan pas de rest ;)

Dit maakt toch niet uit?
Dan zou je in dit geval b.v. voor je paard een 17" zadel nodig hebben en jij een 18", ongeacht het feit of je daar nu zelf eerst op hebt gezeten of eerst gepast heb op de paardenrug, beide mogelijkheden gaan niet slagen.......
Je gaat sneller naar een winkel zonder paard dan met paard, in eerste instandtie ter orientatie, wat zijn de mogelijkheden, wat zijn je wensen........ je gaat dan eerst zelf passen en later kom je met je paard langs of diegene komt met de uitgezochte mogelijke zadels naar jou om te kijken welke dan het beste bij je paard past.
Uiteindelijk gaat het er om welke voor beide het beste zijn, binnen het budget wat je daarvoor ingedachten had / hebt (en anders wordt het door sparen :P )

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:30

Het beste dressuurzadel is een zadel dat past voor je paard en waarop de ruiter ook goed kan zitten, waarbij goed is gekeken naar de anatomie van het huidige dressuurpaard

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:11

Schangah schreef:
Het beste dressuurzadel is een zadel dat past voor je paard en waarop de ruiter ook goed kan zitten, waarbij goed is gekeken naar de anatomie van het huidige dressuurpaard

Amen +:)+

marimba

Re: Het GROTE dressuurzadel-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:36

voor mij persoonlijk zit een ainsley het beste.
uiteraard moet het zadel ook goed op het paard liggen om er zelf ook goed in te kunnen zitten

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:42

Ik heb een Zaldi New Kent, echt een top zadel!
Ben een "ex"springruiter dus een dressuurzadel was op zich al een hele prestatie.. maar met de Zaldi New Kent kan ik echt prima overweg!
Ik rij er nu een half jaar mee en wil echt nooit meer anders..

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:33

Het is moeilijk om iemand een zadel aan te raden omdat het van zoveel verschillende factoren afhangt om te kunnen zeggen wat voor jou en je paard een geschikt zadel is.
Ik kan je echter wel een zadel AFraden, en dat is de Equestor. Dit omdat ze bij Equestor niet waarmaken wat ze beloven. Ze leveren slecht passende zadels van een slechte kwaliteit.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 16:35

Afraden mag uiteraard ook!
@ Gooya, ik ben het helemaal met je eens hoor. Maar ik was hier toch eens benieuwd naar welk merk iedereen zo'n beetje heeft
pikeur hoorde er idd niet tussen :o
ik zie veel kentaur en KN, jammer dat ik die niet meer in de poll kan zetten... :

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:47

knollentuin schreef:

voor dit probleem heeft passier nu een speciaal compact zadel die dus wel een grote inch heeft voor jezelf maar niet te groot is voor je paard. Ik heb ze nog niet in het echt gezien, ik zag het enkel op de site vermeld staan

Zelf heb ik voor dressuur een passier GG extra en voor springen een Passier Marcus Ehning. Passier ligt op al mijn paarden perfect en zit voor mij fijn daarom zijn het ideale zadels voor mij.

De keuze voor de passier GG extra is omdat het een diepe en toch ongedwongen zit heeft. Weinig wrong wat ik bij een dressuurzadel alleen maar waardeer en het zit toch heel vast.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:19

Joki schreef:
knollentuin schreef:

voor dit probleem heeft passier nu een speciaal compact zadel die dus wel een grote inch heeft voor jezelf maar niet te groot is voor je paard. Ik heb ze nog niet in het echt gezien, ik zag het enkel op de site vermeld staan

Zelf heb ik voor dressuur een passier GG extra en voor springen een Passier Marcus Ehning. Passier ligt op al mijn paarden perfect en zit voor mij fijn daarom zijn het ideale zadels voor mij.

De keuze voor de passier GG extra is omdat het een diepe en toch ongedwongen zit heeft. Weinig wrong wat ik bij een dressuurzadel alleen maar waardeer en het zit toch heel vast.

er zijn meer merken die kortere kussens eronder zetten als het paard dat nodig heeft hoor wow ,kieffer passier ,massimo . allemaal aangepast op ruiter en paard maar eerst op paard.het ging mij erom duidelijk te maken dat je je als ruiter helemaal kan verlekkeren aan een waanzinnig mooi zadel ,maar als de kussens of pasvorm niet aansluiten op het paard je je toch zal moeten aanpassen op wat er op je paard goed ligt en dat als deel 2 je eigencomfort komt ;)