Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Lott schreef:bij mij is de zadelmaker geweest en tevens de 'medeontwerper van het zadel' . prima vent. hij liet mij duidelijk het verschil zien tussen een anky zadel en een gewoon zadel. en heeft er daarnaast een bredere boom ingezet. dat kan dus bij anky. ze loopt er nu eigenlijk weer heel goed onder en als er wat aan de hand was kon ik hem gewoon bellen.
op het zadel stond 18 inch maar erachter 17.5 hij heeft het nagemeten en het is een 17.8. omdat ik vrij lang ben vond hij dat ik dit wel kon hebben.
_Lott schreef:bij mij is de zadelmaker geweest en tevens de 'medeontwerper van het zadel' . prima vent. hij liet mij duidelijk het verschil zien tussen een anky zadel en een gewoon zadel. en heeft er daarnaast een bredere boom ingezet. dat kan dus bij anky. ze loopt er nu eigenlijk weer heel goed onder en als er wat aan de hand was kon ik hem gewoon bellen.
op het zadel stond 18 inch maar erachter 17.5 hij heeft het nagemeten en het is een 17.8. omdat ik vrij lang ben vond hij dat ik dit wel kon hebben.
Netje schreef:_Lott schreef:bij mij is de zadelmaker geweest en tevens de 'medeontwerper van het zadel' . prima vent. hij liet mij duidelijk het verschil zien tussen een anky zadel en een gewoon zadel. en heeft er daarnaast een bredere boom ingezet. dat kan dus bij anky. ze loopt er nu eigenlijk weer heel goed onder en als er wat aan de hand was kon ik hem gewoon bellen.
Was zeker Godfried?! Wij hebben al 5 jaar een Anky zadel: ligt nog super (wel nagekeken op tijd), hoeft weinig aan gedaan te worden en wordt veel gebruikt. Maar is door deze Godfried aangemeten en lag meteen als een huis. Ik heb hier in de omgeving al heel wat gesleutel gezien aan al die zéér goede zadels, telkens weer aanpassen en bijvullen. Dat hebben wij met ons Anky-zadel nog nooit nodig gehad. Dus een eventueel volgend zadel wordt weer gewoon een Anky

felicity schreef:Naar mijn weten heeft een Anky een V vormige boom. En een Kn een U vormige boom. Daarom wilde mijn Anky zadel ook niet lekker passen op mijn vrij ronde kwpner. Ook niet met een andere/bredere boom.
Volgens mijn zadelmaker zijn de Anky zadels niet gemaakt voor ronde brede paarden. Maar meer het type volbloed.
. Hij heeft wel een beetje schoft, misschien dat dat uitmaakt?