Chaos schreef:Ik denk dat deze discussie een heel andere wending gaat nemen op deze manier.
Ik heb het niet over de looks, er wordt mij gezegd dat ik hem niet kan onderscheiden. Dat lijkt me sterk en bovendien een domme opmerking. Als hij niet te onderscheiden valt, wat heb je er dan aan? Dat is mijn punt als je goed had gelezen.
Wat je er aan hebt is dat een boomloos zadel een andere pasvorm heeft dan een boomzadel, dat is ook de reden waarom mensen over het algemeen voor boomloos kiezen. Niet omdat ze er al dan niet anders uitzien.
Citaat:
Want ik ben van mening dat ik al die problemen ook mét boom op kan lossen. icm een goede zadelmaker.
Dat ben ik met je eens, maar dat jij dat kan wil niet zeggen dat TS dat kan. Zij heeft een budget van 500 euro en daarvan kun je geen maatzadel kopen. Als haar paard zal herstellen van dit spierprobleem, zal de rug nog flink veranderen.
Beter of slechter hoor je mij niet zeggen, dat ligt van de situatie en het paard af.
Voor mijn pony had ik een boomloos zadel, reden was voornamelijk dat zij al op leeftijd was, cushing had en ik haar hoogstens 1 keer per week rustig aan buiten reed. Door haar ziekte veranderde ze continu van vorm (winter-mager zomer- dikker herfst-wegvallen spieren doordat dit een moeilijk seizoen is voor deze paarden), het was voor mij geen doen om iedere 2 maanden mijn zadel aan te laten passen, terwijl ik maar heel weinig reed. Boomloos was voor haar een prima oplossing.
Mijn huidige paardje heb ik er mee ingereden, ze is nu uitgegroeid en omdat ik meer ga rijden en ze een extreem korte rug heeft is er nu een goed boomzadel op haar rug gemaakt. Ik noem maar een voorbeeldje...