[WN] Pad met ruggengraat vrijheid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

c1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:33

hallo,

bij 5 star zijn er wel pads te koop met ruggengraatvrijheid, en er zijn pads te koop met een verdikking aan de voorkant ;)

ze zijn bij luckyleather te bestellen, maar bij mij ook.. ik sta gewoon bij de dealer lijst van 5 star.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:44

Ik heb hier een foto van de onderkant van een 5 star pad en hierin is GEEN ruggegraatvrijheid te bekennen.

Afbeelding

Hier de hele link waar hij vandaan komt als bewijs dat het om een echte 5-Star gaat.
http://cgi.ebay.com/5-Star-Brand-wool-s ... 33614ed703

Weliswaar is dit een hele goede pad, maar zeker NIET geschikt voor een paard met een normale ruggegraat onder een boomloos zadel.

Dit geldt voor alle pad's die een dergelijke bouw hebben (2 zijden vilt/neopreen met een leren rand samengevoegd) of er moet een duidelijke vrije strook van 4 a 5 cm zijn !!

loekje

Re: Pad met ruggengraat vrijheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:27

5 star is inderdaad niet ruggegraatvrij, en dus meestal niet geschikt voor boomloze zadels.
Zoals de foto van DD, zo ziet een 5 star er inderdaad uit aan de onderkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:41

Mooie duidelijke foto DD +:)+ . Gelukkig heb een pad gevonden die op de bovenste 4 5cm geen vulling heeft zitten. Daarnaast zitten er nog vakken op de pad waarin 2 paar dunne inlages van vilt zitten. Dus ik kan ruim voldoende hoogte maken.

Het builup stukje heb ik er weer uit gehaald en daarvoor in de plaats een extra laagje vilt erbij gedaan. Door de builup lag het zadel optisch heel mooi in balans maar dwong mij toch te ver achter in het zadel.

Volgend jaar op Equitana eens kijken voor een tweede pad :D .

c1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:24

hallo

de normale pads zijn inderdaad zonder ruggengraatvrijheid.. maar je kan ze ook met ruggengraatvrijheid bestellen bij 5 star. www.paardrijden-in-de-ardennen.be hebben 1 5-star pad met ruggengraatvrijheid.

groetjes Cindy