Twijfels: Vzh of Drs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 19:22

Bedankt nog voor de reacties. :j
van dat zadel heb ik ook wel is gehoord ja, wel fijn dat je hem voor zo weinig kon overkopen! :oo

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:36

unicorn_kiss schreef:
Als je alsnog gaat voor een vzh, zou ik gaan voor de euroriding diamant vzh, deze hebben dikke kniewrongen en neigen naar dressuur, maar je kan je beugels gewoon op kortere maat nemen omdat de zweetbladen niet recht afsnijden.
Tweedehands zijn deze onder de 500 euro te koop

Ik heb er zo één liggen, echt een geweldig zadel!
Helaas begint mijn paardje eruit te groeien, dus deze staat nu te koop.
(inderdaad onder de 500 :+ )
Als deze verkocht is, ga ik zeker op zoek naar hetzelfde zadel, maar dan fit 4 ipv fit3.

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:55

Ik weet niet of het al gezegt is maar je kan je zadel gewoon over je stuur legen.. En spring natuurlijk al helemaal want die hebben korte zweetbladen! Gaat prima! (Ik fiets wel alleen maar 1 rechte weg af dus bochten hoef ik eigenlijk niet te maken :P ooh en verder zou ik zelf voor een vzh zadel gaan als je toch straks wilt gaan springen en je geen 2 zadels wilt, kan.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:10

ik had hetzelfde probleem, maar nu heb ik de knoop doorgehakt,
ik heb een heel goed dressuurzadel ( kieffer lech profi professional) voor een goed prijsje kunnen overkopen,
omdat dressuur nu even voorrang heeft vooraleer ik jumping ga rijden, maar is zeker de bedoeling.
dus als ik dan jumping ga rijden, koop ik gewoon een goed tweedehands springzadel :)
ben sowieso van de mening dat je beter 2 tweedehands zadels koopt van goede kwaliteit,
dan bijv. 1 nieuw vzh zadel van mindere kwaliteit ;)

veel succes nog ! :j

AmberHeijman

Re: Twijfels: Vzh of Drs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 19:29

nog bedankt voor de reacties. :)
ik heb mijn keuze gemaakt: Het worden twee zadels!
Eerst een dressuur, dan komt springen er later bij.
Vervoeren kan inderdaad best per fiets, is lastig maar het gaat wel. :j

Er kan een slotje op, tenzij mensen nog vragen hebben oid.

TomorrowJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:10

Ook een reden om niet alleen dressuurzadel te nemen als je wilt gaan springen, in een dressuurzadel kan je niet goed meekomen en belemmer je je paard tijdens de sprong. Ook met de landing kan je op zijn rug klappen door het zadel omdat je niet goed meekan komen. Dat is en niet goed voor de rug en als dat heel lang doorgaat kan je paard springen zelfs niet leuk meer vinden. Hij voelt bij elke sprong die hij maakt jou belemmering van het zadel.

Veel succes met het vinden van de juiste en passende zadels :)

Edit: Sorry, had je laatste post niet gelezen ...