T6, Wintec of Tekna?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bamsie

Re: T6, Wintec of Tekna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:11

ik heb lang wintec gehad maar ik vind leer veel fijner dan kunststof, ik heb nu ook een JC zadel, en die is veel steviger en licht mooier.

succes er mee :P

PS miss is mijn OS wat?? :+

MarimaCarona

Re: T6, Wintec of Tekna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:13

naar mijn idee zijn zie iets korter dan normaal, heb ook een rosner gehad voor een kwpner en die was volgens mij toch echt wel langer.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:55

Erg oud topic, ik weet het..

Maar omdat ik met hetzelfde dilemma zit, alleen dan met een T8 dressuur low profile.. (deze dus: http://www.thorowgood.com/t8-saddles/it ... YrptHRcLqA )

Iemand ervaring met deze zadels? En hoe is tekna tegenwoordig?

Vrijdag komt pas de deux zadels passen op onze brede tinker.. Vandaar mijn vragen..

Als iemand iets weet, dan graag!!

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:25

Probeer de Tekna zeker uit. Ik heb hem zelf ook op mijn brede Tinker en hij loopt er fijn mee. Ondanks dat de zadelpasser vond dat het zadel slecht lag op zijn rug.
Ik heb de Iceland versie, plattere zit en (daardoor) meer schoudervrijheid. Onder de dressuurversie liep hij niet fijn.
Wel typisch is dat ik het MW kopijzer erin heb terwijl hij XW meet. Heb ook de Kent&Master geprobeerd met een te krap kopijzer. Hij lijkt dat dus prettiger te vinden, het zakt daardoor minder over de schouder. Hij is laatst nagekeken en had geen drukplekken naast de schoft dus last van het kleinere kopijzer heeft hij niet.
Ofwel, paard heeft gekozen.