Ervaringen met zadels van Interhippique?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:39

Citaat:
merano is dus zadelmarkt...

Er is een zadelmaker naar komen kijken, en hij ligt goed, die andere lag niet goed.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:59

xx_Kelly_xx schreef:
Citaat:
merano is dus zadelmarkt...

Er is een zadelmaker naar komen kijken, en hij ligt goed, die andere lag niet goed.

ik zeg ook niet dat het zadel niet goed ligt, dat kan best hoor
Er staat in hetzelfde stuk dat je beter voor dat geld een 2e hands goed merk kan kopen, en dat je zelf een 2ehands merano gekocht is
merano is zadelmarkt, dus je spreekt jezelf tegen in dat bericht, dat bedoel ik

is het trouwens een onafhankelijke zadelverkoper geweest? of iemand van zadelmarkt zelf?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:17

Lynn_Nikita schreef:
ik zeg ook niet dat het zadel niet goed ligt, dat kan best hoor
Er staat in hetzelfde stuk dat je beter voor dat geld een 2e hands goed merk kan kopen, en dat je zelf een 2ehands merano gekocht is
merano is zadelmarkt, dus je spreekt jezelf tegen in dat bericht, dat bedoel ik

is het trouwens een onafhankelijke zadelverkoper geweest? of iemand van zadelmarkt zelf?

Ja maar ik ben het wel met de meeste eens: koop een goed A-merk 2de hands zadel. Toevallig lag deze goed van Merano, maar ik heb er geen goede ervaringen mee gehad, dus dit was een lot uit de loterij. Er is een onafhankelijke zadelmaker geweest (van Mr. Ed), niet van zadelmarkt zelf, die zeggen natuurlijk dat 'ie hartstikke mooi ligt. Deze zadelmaker was geen fan van dit merk, maar we hadden geluk, deze lag prachtig op haar rug.

Relien

Re: Ervaringen met zadels van Interhippique?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:42

Ik heb zelf op dit moment een merano.. Ik heb hem 2e hands over gekocht van iemand nou op dit moment ben ik nog steeds verliefd op het zadel. Hij zit goddelijk.. Voor dat ik hem ben gaan gebruiken is hij nagegeken door een zadelmaker. en hij zei dat het zadel helemaal prima was..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:32

armanike schreef:
ik vind 300/400 euro enorm veel geld om uit te geven hoor? En al zeker aan een kartonnen zadel dat je paard beschadigd en zelf zo kapot is. Doe je paard een lol en koop voor die som een fatsoenlijke 2e handse!!!!!

Maar dan wel interesse tonen in zo'n zadel, en zelfs het hoogste bod doen,
en daarna niets meer van je laten horen. :n

Of ben je toen pas gaan zoeken naar ervaringen met deze zadels?

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:06

bij mijn weten heb ik nog nooit op een interhippique zadel geboden. En ik heb even na getrokken, jij had een wintec te koop. Dat zijn geen prul zadels, een vriendin van mij had intresse in jou zadel, ik totaal niet. Zij bood dus ook met mijn account. Mijn excuses als ze niets meer heeft laten horen, maar aan jou topic te zien heb je hem verkocht gekregen voor een stuk meer dan dat je er oorspronkelijk voor vroeg.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:37

Oei, ik proef heer een beetje nijd, Siets, en Armanike, daarom moet je dus nooit je account laten gebruiken door een vriendin...

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:57

ik heb ook een zadel van interhippique
mijn paard is vrij smal dus was het enige in wat goedkopere prijsklasse wat ik kon vinden
heb het zadel nu ruim 3 jaar en ligt nog heel goed heb overigens gewoon een zwarte
met een diepe zit en zit heel veel steun in het zadel
er zit ook levenslange garantie op de boom vertelden ze mij
en ik mocht als er wat mee is altijd terug komen
gelukkig lag het gelijk goed :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 00:27

Ik zou zo graag willen dat er is echt onderzoek naar gedaan wordt.. Een tweedehands Kieffer kan net zo'n scheve boom hebben als een nieuwe zadelmarktzadel. Ik denk dat je gewoon de zadelmaker met nieuwe, goedkope en tweedehands merk zadels moet laten komen. En uiteindelijk zal wel iets goed liggen.. Als er inderdaad garantie op de boom is bij zadelmarkt/IH, dan kun je het risico in principe nemen, als je de zadelmaker daarna langs laat komen (wat je ook bij een Kieffer doet, het ligt niet automatisch goed?) kan hij meteen zien of de boom bijv scheef is. En dan zou je dus gewoon terugkunnen door de garantie :)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 07:04

Er is ergens een topic waar ze een zadelmarkt/IH zadel uit elkaar halen, en dat was niet veel soeps aan de binnenkant.

Ik zou zelf nooit voor een ZM/IH zadel gaan :n .

Voor het oog zien ze er mooi uit, maar schijn bedriegt.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:39

Helaas is een geen A-merken topic die uit elkaar worden gehaald

sitasgatjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:40

ik ben op zoek naar een zadel voor mijn verzorg haf voor af en toe te rijden (vorige zadel is net kapot boom gebroken helaas)
zou een interhippique een goeie oplossing zijn?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:31

russel schreef:
Ik heb een shetlanderzadel met hoofdstel gekocht voor 150 euro...ziet er heel mooi uit. Zit fijn voor de kinders. Voor een shet vind ik het de moeite.

Het is natuurlijk wel kunststof en het wordt natuurlijk ergens in een goedkoop lonenland gemaakt.

Voor een zadel met zou het best kunnen voor een groot paard, maar daar doe je natuurlijk geen 10 jaar mee. Als de boom past en de kussens goed dragen, geen bulten hebben en lekker zacht zijn, dan is het geen probleem. Alleen moet je zelf heel goed kunnen zien of het zadel idd past. Sommige paardenruggen zijn nl makkelijk...

Maar ik wil ook voor een shet een passend zadel, mijn 2 welsh sectie A pony's lopen ook met goede passende zadels op, de een heeft een zadeltje van 1600 euro opliggen en de andere eentje van rond de 1000, worden ook niet wekelijks gereden en ook enkel kinderen of af en toe een keer door mij, goedkopere zadels geprobeerd maar die lagen allen even bagger. Deze liggen prima en gaan nog jaren mee.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:13

sitasgatje schreef:
zou een interhippique een goeie oplossing zijn?

Ik zou het niet doen. De zadels zien er erg mooi uit, maar wat de rest van de mensen ook zeggen in dit topic; de kwaliteit van de zadels is echt niet goed. Ik zou dus zeker voor je verzorgpaard, de eigenaresse van het paard een goed zadel laten aanschaffen.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:15

Ik heb een Inter hippique op mijn jonge fries gehad, zadel is gewoon goed. Ligging was goed, drukte nergens.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:25

lotjaa93 schreef:
Helaas is een geen A-merken topic die uit elkaar worden gehaald

Die is er wel, ik zou zo gauw niet weten waar, maar ik heb vorig jaar nog een topic gelezen waar ze een A merk gingen slopen. Dat was zoals al verwacht aan de binnenkant een heel stuk beter dan een IHP of ZM zadel. Geen boom van afvalhout met honderden nietjes en spijkertjes en een goede vulling.